طراحی اتاق فرار از ایده پردازی تا پیاده سازی تاج اسکیپ روم | allescape
به طور معمول زمان اتاقهای فرار بین ۴۵ الی ۹۰ دقیقه است، در حالی که اغلب اتاقهای موجود در ایران با مدت زمان ۶۰ دقیقه طراحی میشوند. به عنوان آخرین گام در ساخت اسکیپ روم می توان به هوشمندسازی محیط مورد نظر اشاره نمود. منظور از هوشمند سازی استفاده از وسایل و تجهیزات الکترونیکی، سنسورهای مختلف و سیستم های کنترلی و امنیتی می باشد که تاثیر بسیار زیادی بر بهبود شرایط بازی خواهند داشت. به عنوان مثال، یکی از مهم ترین کارهایی که با هوشمندسازی اتاق فرار صورت میگیرد، پخش موسیقی متناسب با هر مرحله از بازی و تغییر در نحوه نورپردازی و رنگ لامپ ها و ایجاد استرس و هیجان بیشتر به بازیکنان می باشد.
متریال ساخت با کیفیت بالا و دارای پشتیبانی همهجانبهی محصولات آریو باعث میشود که این هزینهها به پایینترین سطح ممکن برسد. همچنین میتوانید از دیگر مجموعه دارها بخواهید تا به مشتریهای خود تبلیغات اتاق فرار شما را کنند و یا در سایتهای مختلف تبلیغ بازی خود را انجام دهید. پس از اینکه کادر مجموعه اتاق فرار تکمیل شد بهتر است به مدت چند هفته، اتاق فرار تست شود، تست به این معنی است که از دوستان خود، مجموعه داران دیگر و … دعوت کنید تا در بازی شرکت کنند. منظور از جوایز یعنی اینکه باید با بازکنان هماهنگ بود و در مقابل هر معمایی که حل میکنند و یا هر قفلی که باز میکنند یک جایزه به گروه اختصاص داده شود این جوایز میتواند باز شدن یک در، پیدا کردن یک سرنخ، خروج از یک اتاق و … باشد. اما در هنگام طراحی معما تلاش کنید که معما خلق کنید و نه هر چیز مشابه ای که بتوان از آن برداشت های متفاوت داشت، طرح معما در واقع یعنی نگاه واحد به یک چالش که با استفاده از سرنخهایی که بازی میتوان به پاسخ رسید.
زمان حل یک معما در اتاق فرار:
لازم به ذکر است که تمام مراحل طراحی، هزینه ها و مدت زمان اجرا به صورت پروپوزال به کارفرما ارائه شده و در صورت نیاز جزئیات از روند پیشرفت کار مطرح می گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های تماس ذکر شده در پایین صفحه با کارشناسان تاج اسکیپ روم تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت نمایید. اتاق قرار یک پدیده نسبتا جدید است که در آن بازیکنان با استفاده از سرنخ ها، استراتژی ها و راهنمایی، مجموعه ای از معماها و چالش ها را حل می کنند تا به هدف خود برسند. در این بازی، بازیکنان در قالب یک شخصیت، ایفای نقش می کنند و با سایر بازیکنان تعامل برقرار می کنند. بازیکنان اغلب در دنیایی غوطه ور می شوند که برای اجرای ماموریت خود و فرار از اتاق، باید شخصیت ها را به خوبی مجسم کنند اگر چه اتاق فرار یک پدیده سرگرم کننده است.
- شرایط موجود در محیط و میزان فضایی که برای بازی اختصاص داده میشود در طراحی سناریو و ژانر مورد نظر تاثیر زیادی دارد.
- این تئوری رو مطرح کردیم که به شما بگیم در مسیر طراحی اتاق فرار، حتماً اطمینان حاصل کنید که معما طراحی کنید، نه مسئله!
- بنابراین نرخ بازگشت سرمایه در باشگاه اتاق فرار در حدود ۱۶ ماه است.
- در راهروهای ترسناک سعی کنید دنبال بقیه قدم بردارید نه اینکه جلوتر از همه باشید.
- محبوبیت روز افزون این بازی باعث میشود که برای سایر گیشههای مجموعهی تفریحی شما هم ارزش افزوده به همراه داشته باشد.
اینجا باید به سناریو و منطقی که بر جهان بازی حکمفرماست رجوع کنید و برای خطوط انتقالی بین سرنخها، معماها و اتاقها بهترین تصمیمها رو بگیرید. این بازی یکی از پرطرفدارترین و اعتیادآورترین سرگرمیهای جهان است که عموم افراد جامعه را تحت تأثیر قرار میدهد. زیرا برای حل معماهایی که در حین بازی با آنها مواجه میشوید نیازی به هوش قوی و خارقالعاده و یا تحصیلات عالیه نیست، فقط کافی است که کمی خلاقیت داشته باشید، بتوانید معماها را استدلال کنید و از همه مهمتر کار گروهی بلد باشید. تمام سازنده های اتاق فرار، دوست دارن معماهایی هیجان انگیز، رضایت بخش و تجربه اتاق فرار منصفانه طراحی کنن.
بزرگ شدن پسر فریبرز عرب نیا و مرحوم عسل بدیعی + عکس پسر بازیگر مشهور
کثر بازیکن ها تمایل دارن به جای اینکه از هوش و تفکر انتقادی استفاده کنن، حدس بزنن. غالبا پیش میاد که تیم بازی یه تئوری نادرست پیدا می کنه و این تئوری رو اونقدر گسترش می ده تا جایی که وارد یه مسیر اشتباه بشه و بفهمه تئوریش غلط بوده. با این حال، اگه سرنخ های شما تیم رو به اون سمت هدایت کرده باشه، تقصیر اونا نیست.