اجزا، انواع و روش های ساخت

لازم به ذکر است که موقع استفاده از این نوع داربست باید به سفت بودن زمین و استحکام سطح آن توجه داشته باشید. این نوع قالب معایب بزرگی نیز دارد که باعث کم طرفدار بودن آن شده است. هستند و این نسل از زبانها چیزی نزدیک به محاورههای انسانی است. شرکت پارسیان قالب از سال ۱۳۵۷ در زمینه ارائه خدمات صنعتی و بازرگانی در قالب دو کارخانه مجزا شروع به کار کرد.شرکت ما با توان مالی و اجرایی بسیار و امکانات پیشرفته تولید و ابزار آلات ساختمانی و اخذ مجوزهای تخصصی لازم، بر اساس آئین نامه ها و استانداردهای معتبر داخلی، امادگی مشاوره و طراحی و ساخت هر نوع تجهیزات قالب بندی بتن، و اجرای پروژه های عمرانی مرتبط و همچنین مشارکت در پروژه های ساخت و ساز در تمامی زمینه ها را دارد. بهطوری که در طی روز میتوان بیش از هزار عدد داربست مثلثی را روی هم نصب کرد؛ که نیاز به استفاده از هیچ نوع آچاری نیز نخواهد داشت.

پر هزینه بودن و کند بودن عملیات قالب بندی یکپارچه که باعث افزایش زمان قالب بندی در مقایسه با سایر سیستمهای تولید صنعتی میشود. عملیات آبکاری و رنگ آمیزی نیز در پایان برای بالا بردن دوام، زیبایی و جلوگیری از خوردگی قالب ها انجام می شود. از آنجایی که در سیستم قالببندی یکطرفه امکان استفاده از بلت وجود ندارد لذا باید برای مهار جانبی بتن که میتواند مخربتر از حالت معمول نیز باشد از شی بلتهای مدفون شونده در پی و بدنه دیوار و همچنین مهار بیرونی خرپاهای کانتیلور و جکهای مخصوص استفاده کرد.

همانطور که در جدول پایین مشاهده می کنید وزن جک سقفی به ابعاد و اندازه و همچنین ضخامت لوله بستگی دارد . در حوزه ی ساختمان سازی بسیاری از افراد از قالب فلزی بتن برای ساخت بتن استفاده می کنند؛ چرا که استفاده از قالب های آماده مزیت های بسیاری دارد که موجب تسریع فرآیند ساخت پروژه ها خواهد شد. ورق های روکش تخته چندلایی بیرونی با چسب قوی چسبانده شدهاند تا آن را ضد آب کند. باید بصورت دقیق و محکم ساخته شده و به صورت افقی و عمودی مهار شده و مهاربند داشته باشد، تا بتواند شکل خود را حفظ کند. خروج قالب های تونلی، پس از بتن ریزی دیوار وسقف و گیرش اولیه بتن، با فاصله دادن قالب های بتن فلزی از جدار های بتن ریزی شده(قالب برداری) و با حرکت افقی روی چرخ یا غلطک صورت می گیرد.

عواملی مثل نوع ، سیستم اتصال نری و مادگی و جنس جک سقفی بیشترین تاثیر را بر روی قیمت آن دارند. در سیستم قالب بندی، پنل های مختلفی برای قالب گذاری به کار می روند که بر اساس نوع سازه و نقشه اجرایی می توان آنها را در اشکال مختلف ایجاد نمود. این نوع داربست از فریم های مثلثی شکل ساخته شده است. در سیستم قالب تونلی دیواره ها و سقف های بتن مسلح به استاندارد بین المللی سازمان استاندارد2763 به صورت هم زمان آرماتوربندی، قالب بندی و بتن ریزی می شوند. زیرا در غیر این صورت ممکن است باعث بروز حوادث و خسارت جانی و مالی افراد شوند. کلاف قالب: سیم یا پیچی است که دو قطعه مقابل را به یکدیگر متصل نموده تاز باز شدن آنها جلوگیری کند. پس از اینكه عامل یا عوامل سازه دقیقاً مشخص شد، مهندسین مسؤول با در نظر گرفتن هزینه اقدامات لازم، عملیاتی را كه برای استفاده و ادامه بهره برداری از سازه برای مدت مورد نظر ضروری است، به كارفرما ارائه می دهند.

در حال حاضر در صنعت ساختمان سازی، قالب بندی با استفاده از چوب رایجترین روش است. سابقه این هنر حداقل از ۵ هزار سال پیش از میلاد مسیح تا عصر حاضر نمونههای فراوانی از سوریه تا هندوستان شمالی و کنارههای چین، از قفقاز تا زنگبار پراکندهاست و از تنوع خاصی برخوردارند. مطابق استاندارد درصورتیکه ارتفاع بتنریزی از 5.1 متر بیشتر باشد، باید از وسایلی نظیر ناودانهای فلزی و یا لولههای لاستیکی استفاده کرد تا از جدا شدن دانههای شن و ماسه و دوغاب سیمان از هم جلوگیری شود. اما میتوان نمونههای چوبی یا پلیمری آنها را نیز پیدا کرد. این آموزش را به دانشآموزان، دانشجویان و افراد علاقهمند به یادگیری در مورد ساخت سازههای مهندسی توصیه میکنیم.

انواع قالب بندی بتن

ابعاد قالب لارج پنل معمولا پس از ثابت شدن به سادگی تغییر نمی کند، از این رو اندازه ها را به دقیقترین حالت ممکن طراحی میکنند. در مواردی ممکن است نحوه اتصال این لوله های فلزی تغییر کند که در این حالت باربری آن را تا 14 تن افزایش خواهد داد. ابعاد قالب های مورد استفاده در این روش متناسب با ابعاد فضا ها انتخاب می شوند. قالب تونلی فرم جهت طرح های انبوه سازی بیشتر استفاده می شود و اصولا اجرای این سیستم در پروژه های کوچک، قابلیت توجیه نخواهد داشت. این کارخانه در زمره معدود کارخانه هایی است که توانایی تولید همزمان قالب های خم دوبل و تسمه جوشی را دارد. این قالب ها با ابعاد ثابت ۱ و ۱/۵ و ۲ متری درطول و ابعاد متغیر ۱۰ الی ۵۰ سانتی در عرض و دردو نوع خم دوبل و تسمه ای جوشی درراستای یک هدف تولید می شوند.

در کل سیستم قالب تونل فرم بعنوان یک فناوری کارآمد در کشور بسیار مورد استقبال قرار گرفت زیرا در این سیستم علاوه بر اهمیت بهای تمام شده ساخت، کیفیت اجرا و سرعت بالا در اجرای پروژه های انبوه سازی، بتن ریزی در یک مرحله قابل اجراست . به دلیل سادگی روش استفاده از قالب تونل فرم می توان با استفاده از نیروهای نیمه متخصص به راحتی از این سیستم استفاده نمود. قیمت این نوع داربست بر اساس عوامل مختلفی مانند کیفیت داربست و آکبند یا دست دوم بودن آن تعیین می شود.

قالب بتن و ماشین الات ساختمانی و راه سازی، مرکز خرید و فروش تجهیزات دست دوم نیز می باشد. درواقع با همکاریاش سرمایهگذاری مسکن و مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن اطلاعات فنی مربوط به فناوری ساخت قالب طولانی توانستند ارزیابی دقیقی را ایجاد کند که این سیستمها جزء ۱۵ فناوری نوین و برتر است. این سیستم استهلاک بسیار پایینی داشته و عمر طولانی ساختمان را در زمان بهرهوری افزایش میدهد. پاخور- رامکا: برای قرار گیری لبه پایینی قالب اصلی در محل خود، قبل از قرار دادن قالب، باید قالبهای کوچک موقت در محل دقیق دیوار یا ستون قرار داده شود و پس از گیرش بتن، این قالبها را باز نموده و قالب اصلی در محل خود قرار داده میشود. در این سازهها، تعدادی کابل مستقیما از بالا یا از نقاط مختلف روی برج به عرشه متصل میشوند.

تولید قالب بتن سیستم کف: خوردگی و آسیب دیدن سیستم کف پل باعث آسیب به جاده یا عرشه میشود. روش ساخت دهانه به دهانه، با قرار دادن عرشه در یکی از تکیهگاهها شروع میشود و با اتصال قطعات بعدی تا رسیدن به انتهای پل پایان مییابد. شرکت Columbia یکی از تولید کنندگان پیشرو در تولید محصولات بتونی در جهان است که در بیش از ۱۰۰ کشور به مشتریان خدمت می کند.شرکت کلمبیا در سال ۱۹۳۷ تاسیس شد و در ابتدا تنها به تعمیر ماشین های قالب بندی میپرداخت اما با گذر زمان تصمیم به طرحی ماشین های قالب بندی جدید زد. توانایی فنی پرسنل مجموعه، در اختیار داشتن امکانات پیشرفته تولید قالب فلزی بتن و همچنین توانایی ساخت سازه های فلزی، مهندسی فروش و خدمات پس از فروش ایده آل رمز موفقیت این شرکت در زمینه تولید قالب های فلزی بتن میباشد. در ساخت و سازهای مدرن، سازه های بتنی به طور قابل توجهی پرکاربرد هستند و برای اهداف مختلف طراحی می شوند.

استفاده از تخته قالب بندی در اجرای ساختمان های بتنی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از مزایای استفاده از این قالب ها می توان به ایجاد ایمنی در برابر زلزله، مقاومت در برابر آتش سوزی، به عنوان عایق در برابر صوت و گرما، حذف انواع بلوک و تیرچه و کاهش هزینه های آرماتوربندی و قالب بندی اشاره کرد. این وسیله از ابزارهای مهم در صنعت ساخت و ساز محسوب می شود. از اینرو برای ساخت هر سازه ای، وجود قالب فلزی و همچنین داربست مدولار بسیار مهم می باشد. معماران متمایل به (فرم) و (جاذبهٔ بصری) اغلب معماری را برای خود مطالبه میکنند. به طوریکه میتوان از آنها سالها استفاده کرد.

در ایران به دلیل رونق ساخت و سازهای مسکن مهر و مسکن ملی به روش انبوه سازی استفاده از سیستم قالب تونل فرم رواج بیشتری پیدا کرده است. در واقع منظور از ساختمانهای سلولی، ساختمانهایی بزرگ با اتاقها و سیستم هایی مشابه مانند مدارس، زندان ها، بیمارستان ها، هتل ها و غیره است. استفاده از این سیستم به طور قابل توجهی باعث افزایش ایمنی پروژه مورد نظر خواهد شد. مدت زمان عمر آن کوتاه است و به سرعت غیر قابل استفاده میشود. عموما عکس هایی قابل استفاده در طراحی هستند که حداقل رزولوشن 300 Dpi را داشته باشند. حدود ۲۰ سال قبل از میلاد، ویتروویوس معمار رومی چیزی را که امروز نخستین کتاب باقیمانده در باب معماری شناخته میشود را نوشت. کوبیاکس قابلیت انعطاف با هر گونه طراحی معماری را داراست.

در اینجا قصد داریم با مسئله پرداختی آن و ضریب موردنیاز آنکه یک مترور باید از آن برای برآورد بهره گیرد، آشنا شویم. ولی در ساختمان های اسکلت بتنی، 99 درصد از اتصالات گشتاوری بهره می گیرند. جالب است بدانید که قالب فلزی بتن ، در شمار قالب هایی قرار دارد که با ورود به عرصه ساخت و ساز ، تغییراتی عظیم را به همراه آورده است ؛ تغییراتی که علاوه بر افزایش سرعت پروژه های در حال اجرا از استحکام و دقت بیشتری در ساخت سازه های بتنی، خصوصا ستون ها برخوردار می باشد . در واقع منظور از ساختمان های سلولی، ساختمان هایی بزرگ با اتاق ها و سیستم هایی مشابه مانند مدارس، زندان ها، بیمارستان ها، هتل ها و غیره است.

قالب بتن لارج پنل

قالب های پلاستیکی در پروژه های کوچک متشکل از کارهای تکراری مانند شهرک های مسکونی با هزینه کم بهترین عملکرد را دارند. برای قالب بندی یا قالب برداری، نباید به ابعاد کوچک تبدیل شوند و با همان ابعاد اولیه و بصورت یکپارچه از فضا انتقال داده می شوند. لقمه: قطعه کوچک بتنی است که ما بین میلگردها و قالب قرار میگیرد. قالب تا آنجا که ممکن است سبک باشد. درخواستی برای ارائه برنامه زمانبندی نرخها و هزینههای زمانی و تفکیک منابع و هزینههای سربار که برای طراحی، یا ساخت و نصب اعمال میشود (شامل هر گونه جزئیات پیشنهادی پیمانکار فرعی یا مشاور فرعی). بتن اکسپوز یا بتن نما به پنلهای پیشساخته بتنی گفته میشود که روی سطح پایانی کار، بر روی نمای داخلی، خارجی یا کف، نصب میشود. اگر قالب بتن دست دوم از سلامت کافی برای تحمل فشارهای وارده برخوردار نباشد؛ میتواند شکل سازه نهایی را تغییر داده و بر روی مقاومت آن تاثیر منفی بگذارد.

ترمیم بتن و یا تغییر و اصلاح فرم مورد نظر طرح شده قبلی، پس از سفت شدن بتن و باز کردن قالبها، از طرفی هم دشوار و حتی غیر ممکن است که در نهایت به مراتب از پیشبینیهای لازم اولیه گرانتر تمام میشود. لازم به ذکر است که بتن آماده شده پس از جدا شدن از قالب دچار ترک خوردگی یا شکستگی نخواهد شد. 1- قابلیت چاپ حداقل تیراژ حتی یک نسخه 2- امکان شخصی سازی کردن سفارش 3- مدت آماده سازی کوتاه 4- هزینه تمام شده مقرون به صرفه با توجه به سرعت کار و تیراژ کم 5- چاپ دیجیتال سیاه و سفید هزینهٔ بالایی ندارد. امروزه به دلیل افزایش جمعیت و تقاضای روزافزون نیاز به مسکن در کشور و به ویژه در نسل جوان؛ گسترش شهرنشینی؛ لزوم برقراری تعادل بین عرضه و تقاضای مسکن؛ کیفیت پایین شیوههای سنتی ساخت وساز؛ کاهش منابع انرژی و نیاز به صرفه جویی در مصرف و کاهش اتلاف انرژی ساختمان در راستای اصلاح الگوی مصرف؛ بالا بودن قیمت تمام شده مسکن و عدم امکان خرید توسط قشرها ضعیف و متوسط؛ افزایش سرعت احداث مسکن در بازهٔ زمانی کوتاه در جهت تحقق برنامههای میان مدت و بلند مدت دولت؛ افزایش بهرهوری و جایگزین کردن نیروی کار تحصیل کرده؛ استفاده بهینه از منابع و مصالح؛ و زلزله خیزی کشورمان و به تبع آن، ناکارآیی سیستمهای سنتی و متداول در تولید انبوه مسکن، نگرش به سمت سیستمهای صنعتی تولید ساختمان ضروری به نظر میرسد.

حذف عملکرد اتصالات و معماری داخلی و ایجاد ابعاد داخلی دقیق و منظم و کیفیت و دقت بالا از مزایای این سیستم قالببندی است. همان طور که پیش تر گفته شد امروزه زمان بندی در ساخت و سازه های فلزی اهمیت بیشتری دارد از این رو گرایش به سازه فلزی پیش ساخته بیشتر شده است. در نهایت این لوله های فلزی توسط دستگاه جوش به یکدیگر متصل می شوند. قالب بتن فلزی مدل خم از ورق فولادی یک تکه تولید می شود. اصولا این قالب ها در انواع فولادی ساخته میشوند. کانال بزرگ پس از اجرای سازه توسط دیوارحایل به قسمت خرید قالب دست دوم کوچکتر تقسیم میشوند. سازههای معماری با بهرهگیری از این قواعد طبیعی، به طبیعت نزدیکتر میشوند. در نتیجه، به دلیل افزایش دمای درونی، بتن در مراحل اولیه گیرش سرد نمیشود. قالب تونل فرم به دلیل نحوه ی اجرای آن و شکل قالب فلزی که دارد این گونه نامگذاری شده است، به این قالب فلزی بتن قالب تونلی یا قالب تونلی فرم هم گفته میشود، سیستم قالب تونل فرم، از چهار مزیت کاهش زمان، کاهش هزینه ، ارتقای کیفیت و افزایش ایمنی کارکنان برخوردار است، اگر می خواهید درباره این قالب فلزی بتن بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

قالب بتن تونل فرم