اسباب بازی، نیاز کودکان برای زندگی سالم

خوشبختانه امروزه انواع مختلف تاب بچه در کیفیت های بسیار مناسبی طراحی و تولید میشوند که هر کدام زیبایی منحصر به فرد سایت candytoys خودشان را دارند. در اینجا ایده های بسیار خوبی برای اسباب بازی های آموزشی بر اساس محدوده سنی و توضیح در مورد مزایای آنها ارائه شده است. در این فروشگاه بزرگترین و کوچکترین محصولات در کنار هم در قالب یک دسته بندی قرار دارند و میتوانید با دیدن آنها کالای مورد نظر و مناسب خود را با بهترین سلیقه کودکان و بزرگسالان خریداری نمایید پس با ما همراه باشید. همچنین پیشنهاد می کنیم در صورتی که شما نیز در این زمینه با فرزندتان به مشکل برخوردهاید مسئله خود را در جلسات مشاوره کودک مطرح کرده و راهکارهای تخصصی و موثری برای رفع آن ها دریافت نمایید.

چون اغلب آنها صورتی رنگ و یا بیش از حد دوست داشتنی هستند. همینطور میتوانیم انواع مکعبها را به کودک بدهیم تا با آنها حجمهای مختلف بسازد. از آن جایی که علاقه به ساختن و خلق کردن در سرشت همه انسان ها وجود دارد، کار با پازل و قرار دادن قطعات مختلف آن در کنار هم دیگر می تواند بسیار سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد و کودکان پس از ساخت پازل و تکمیل آن از نتیجه نهایی کار خود راضی خواهند بود و احساس غرور و اعتماد به نفس در آن ها افزایش می یابد. اسباببازیای را برای فرزند خردسالمان میخریم که بعد از چند روز بازی کردن با آن دیگر بهسراغ آن نمیرود. ستاره | سرویس مادر و کودک – نوزادان هر روز مهارتهای جدیدی از راه بازیهای کودکانه یاد میگیرند، زیرا انگیزه زیادی برای برقراری ارتباط با افراد و محیط دارند. وی با بیان این مطلب که عروسک یکی از اسباب بازیهای مورد علاقه کودکان است میافزاید: عروسکهای پارچهای که به شکل حیوانات هستند به کودکان آرامش میدهد به طوری که در غیاب مادر سرگرمی خوبی هستند. مهمتر از آن، کودک با وانمود کردن در غذا دادن به عروسک، مهارت خودتغذیهای را در خود رشد میدهد. بازی با اشیاء از 5 ماهی شروع می شود زیرا حرکت چشم و دست کودکان هماهنگ می شود ، کودک می تواند به اسباب بازی ها چنگ بندازد ؛ در نتیجه باید اسباب بازی هایی برای چنگ زدن ، احساس کردن ، فشار دادن و در دهان گذاشتن انتخاب کرد .

نوزادان و کودکان نوپا به محض ورود به این دنیا یادگیری را آغاز میکنند، بنابراین انتخاب اسباب بازی برای آنها در همان ماههای اول اشتباه نیست و نمیتوان آن را کاری عجولانه دانست. آنها نیاز دارند که اسباب بازیهایی متناسب با روحیاتشان داشته باشند. خرید اسباب بازی پسرانه و یا اسباب بازی دخترانه یکی از بخش های مهم در زندگی کودک است که نقش بسیار مهم و اثربخشی را در رشد فکری او دارد. کودکان با اسباب بازی های خود زندگی می کنند و در واقع یک اسباب بازی به ظاهر ساده می تواند تمام دنیای یک کودک باشد. در این مقاله به نکاتی در مورد کیفیت، ظاهر و قیمت اسباب بازی های دخترانه و همچنین عکس اسباب بازی دخترانه اشاره میشود که با توجه به این نکات میتوانید خرید بهتری داشته باشید. کودکان با کامیون بازی با مشاغل سختی که در جامعه وجود دارد و محیط های کار سخت و خشن آشنا می شوند. واقعیت این است، همانطور که دکتر نمیتواند برای همه یک نسخه بپیچد ما نیز نمیتوانیم یک اسباب بازی پسرانه را برای همه پسر بچه ها انتخاب کنیم. یکی از مهمترین جملاتی که از زبان بسیاری از بزرگترها میتوان شنید این است که اسباب بازی دختر و پسر ندارد !

همینطور نباید کودکان تا سن نوجوانی در بازی با بزرگترها ببازند. ما باید کاری کنیم که همیشه بچه ببرد تا حس اعتمادبهنفس و موفقیت او که بهخصوص در نوجوانی مهم است شکوفا شود. رنگها، اشکال و اعداد را میشناسد، قوانین را درک کرده و مسئولیتپذیری بیشتری دارد بیشتر اسباببازیهایی را میپسندد که مشخصات واقعی داشته باشند. عروسک های کودک، عروسک تلفن، حیوانات پلاستیکی و هر عروسکی که نمونه واقعی آن در طبیعت باشد. ما در تمامی روشهای درمانی برای بیشفعالی واقعی میگوییم باید رفتاردرمانی انجام شود و نه دارودرمانی. او میگوید تا ۱۸ سالگی بازی مهمترین کاری است که کودک برای آن برنامه میریزد، انرژی صرف میکند و این فقط سرگرمی نیست، بلکه او دارد کار انجام میدهد. بچهها در این بازیها هیجان دارند، اما احساس باخت به آنها دست میدهد. دوران کودکی زیباترین دوران زندگی هر شخص است، همهی پدرها و مادرها فرصت این را دارند که بار دیگر با فرزند خود کودک شوند و قدم در دنیای زیبای آنها بگذارند. نوع دیگر این اسباببازیها خمیرهای بازی و مجسمهسازی است. بچهها از نصیحتشنیدن بیزارند و تا پدرومادر بخواهد حرف بزند میگویند بس است دیگر خسته شدیم. چراغ­های رقصان: پرستار می­تواند از کودک بخواهد محل­های مختلف از خانه را با این اسباب­بازی تزئین کند.از این طریق پرستار کودک می­تواند هماهنگی بین چشم­ها و دست­ها، قدرت حل مسئله و مهارت­های حرکتی را در کودک پرورش دهد.

مثلا ماشین و عروسک های کنترلی به تقویت خلاقیت کودک کمک نمیکند و جنبه آموزشی چندانی ندارند اما اگر بچه این اسباببازی را نداشته باشد، خودش را با سایر دوستانش که این اسباب بازی های را دارند مقایسه می کند واین که چرا دیگران دارند و او ندارد و یا دلش بخواهد بداند ماشین کنترلی چهطور کار میکندو غیره. بازی های فکری باید با سن کودک تناسب داشته باشند تا باعث رشد او شوند. دوچرخه سوای تأثیر مستقیمی روی رشد کودکان می گذارد زیرا این بازی، نسبتاً یک فعالیت سخت محسوب می شود و از طرفی پدال زدن و تلاش برای حفظ تعادل باعث می شود که ارگان های مختلف در بدن کودکان هماهنگ کار کنند و نیم کره راست مغز تقویت شود علاوه بر آن می توان با استفاده از یک برنامه ریزی منظم نه تنها به سرگرم شدن و تخلیه انرژی کودکان کمک کرد بلکه از چاقی و اضافه وزن آن ها هم پیشگیری کرد. ممکن است یکی از انجام آزمایش های ساده همراه بزرگ ترها لذت ببرد و دیگری از بازی با عروسک ها یا توپ . زمانی که کودک دارد همچین کاری انجام میدهد ما هم باید به آن احترام بگذاریم و هم هرچه در ذهن داریم از طریق همان ابزار کارش به او ارائه بدهیم.

این پازل هم مهارت کودک در ساخت یک سازه از روی نقشه و هم خلاقیت او را افزایش میدهد. این دستهبندی کلی ما است، اما برای مثال ما برای افزایش خلاقیت بچه هم اسباببازیهای دیگری داریم. علاوه بر بازی قصهگویی هم کارکرد درمانی بسیار موثری دارد و برای ما نوعی بازی حساب میشود. در این حوزه شنبازی هم برای کودک هم بسیار عالی است. اکثر مشکلات بچهها بحثهای رفتاری است. همینطور است بازیهایی که بچهها در آن احساس باخت میکنند. منظورم از خلاقیت وقتی است که احساس میکنیم کودک میتواند هنری مثل نقاشی داشته باشد. حال اگر بخواهیم بازیهایی مثل شطرنج را به کودک یاد بدهیم هم نباید با او مثل یک شطرنجباز حرفهای بازی کنیم. بنابراین ما نباید اجازه بدهیم که کودکمان تا حدود ۱۲ یا ۱۳ سالگی از بازیهای کامپیوتری استفاده کنند. این محصولات برای جنسیت خاصی طراحی نشدهاند و هر دو گروه پسران و دختران میتوانند از آن استفاده کنند.

هر که را میبینید میگوید بچه من بیشفعال شده است. با توجه به اینکه اکثر دخترها مادران خود را الگو قرار می دهند علاقه شدیدی به اسباب بازی هایی که شبیه ملزومات آشپزخانه هستند پیدا می کنند . بهعنوان مثال اگر بچهای از موش میترسید، شاید با استفاده از اسباببازیهای پلاستیکی شبیه موش در فاصله خیلی دوری از کودک و نزدیککردن تدریجی آن این ترس از بین برود. اسباب بازی های ماشین بازی که پلاستیکی هستند، اغلب به گونه ای ساخته می شوند که به اندازه کافی برای کودکان جذابیت داشته باشند، به عنوان مثال شبیه حیوانات طراحی می شوند و غالباً دکمه هایی روی آن ها قرار دارد که آن ها را تبدیل به یک وسیله موزیکال و جذاب برای بچه ها می کند.

یکی از موثرترین عوامل در زمینه شکوفایی استعداد کودکان، استفاده از اسباب بازی های مناسب می باشد. دسته پنجم اسباببازیهای تشخیصی است که معمولاً برای سنین پیشدبستانی استفاده میکنیم. چرا که این گروه از اسباب بازی ها موجب پرورش تفکر، تخیل، سرگرمی، لذت و مهمتر از همه یادگیری در کودک می گردد و او را با مفاهیم و دنیای پیرامون آشنا می سازد. چرا که در شکل دادن به تمایلات و شخصیت فردای کودک نقش بسزایی دارند و بسیار تاثیرگذار هستند. تنها راه جذب آن این است که با شن و خاک ارتباط برقرار کنیم، چرا که در مواد غذایی میزان آن خیلی کم است. درواقع بازیدرمانی فقط این نیست که کودک را با یکسری اسباببازی سرگرم کنیم، بلکه یک شاخه از رشته روانشناسی بازیدرمانی است که در آن بازیدرمانگر تربیت میشود که چهجور اسباببازیای را به بچه بدهد و چه نوع بازیای را برای او طراحی کند. ما میتوانیم چراغها را خاموش کنیم، نور شمع به اتاق بدهیم و یک نمایش سایهای برای بچه اجرا کنیم. او میگفت برای کمک به بچهها نمایش اجرا کنید و برای مثال با اجرای یک نمایش عروسکی یک مورد اخلاقی را به کودک یاد بدهید.

قطعاً بازی یک کودک پرخاشگر با یک بچهٔ خجالتی متفاوت است. بالعکس برای کودکی که خجالتی است شاید درمانگر باید با بچه آنقدر بازی کند و او را وارد بازیهای گروهی کند تا خجالتش بریزد. این کار باعث میشود بچه هنر پیدا کند و تصور سهبعدی در ذهن او شکل بگیرد. او باید بتواند سوراخهای یک شکل را پیدا کند و با قرار دادن قطعات مناسب در سوراخها شکلها را پر کند. رفتاردرمانی یعنی به بچه اجازه حرکت بدهیم تا او انرژیاش را تخلیه کند و پدرومادر هم باید با بچه همراهی کنند. در شرایطی که روابط پدرومادر مشکل دارد، میبینیم او خودش را در قالب عروسک کوچکی قرار داده است که زیر میز قایم شده است. برای مثال این بازیهایی که با استفاده از واقعیت مجازی و دوربینهای سهبعدی فرد ناگهان از بالای یک بلندی سقوط میکند هیجانات منفی میسازند. ما برای این کار میتوانیم از کارتهای قصهگو یا کارتهای تصویری که صوت پخش میکنند استفاده کنیم. کودک میبیند که در نور شمع سایهها حرکت میکنند و ترسش از حرکت سایهها در تاریکی بیدلیل است. خالهبازی برای ما نشاندهنده تمامی اتفاقها یک خانواده و تاثیرات روانی آن بر کودک است.

نوعی از بازیدرمانی را دانشمندی به نام مورنو ابداع کرد که اسم آن نمایشدرمانی بود. به علاوه, این اسباب بازی ها می توانند برای کودکی که با اسباب بازی هایعلت و معلول کار می کنند می تواند گیج کننده باشد. کودکی ممکن است مفاهیم اینچنینی را بلد نباشد و بعد به او انگ میزنند که کودک ما کندذهن است. فرض کنیم کودکی از تاریکی میترسد. وقتی از آنها پرسیدم چرا، هر دو گفتند در تمام بازیها بابا برنده میشود و همیشه بازیهایی را انتخاب میکند که خودش بلد است. برای مثال بچههای چهار پنج ساله باید بتوانند مهرههای بزرگ رنگی را به هم وصل کنند و نخی را از داخل آنها بگذرانند. اما وقتی بعد از چند سال از شرکت کنندگان خواستند تا دوباره اسباب بازی ها را در این پنج گروه جای دهند، نتایج تغییر کرد. آنا فروید عقیده دارد که بازی مهمترین کار یک بچه است و از دید او دوران بچگی تا ۱۸ سالگی ادامه دارد. باید بگویم امروزه مشکل ما در کشور این توهم در والدین است که ما بچهٔ بیشفعال داریم.

این مقاله را نیز دنبال کنید تا پیشنهادات ما برای خرید اسباب بازی های پسرانه را مشاهده کنید. 9. اسباب بازی های دارای صدای بلند مانند تفنگ نیز می تواند برای سلامت گوش کودک نوپا شما مضر باشند . این تصور که فقط دختران باید با عروسکها بازی کنند و پسران سراغ تفنگ و اسباب بازی جنگی بروند، اشتباه است و تمام این مهارتها و درسهایی که نام بردیم، هم برای پسران و هم برای دختران مورد نیاز هستند. چهارمین دسته مربوط به اسباببازیهایی است که برای تقویت و هماهنگی مهارتهای دستوچشم بهکار میرود. وقتی صحبت از اسباب بازیهای ساختنی میشود، همه به اولین موردی که فکر میکنند اسباب بازیهای خانه سازی و اسباب بازیهای ساختنی برند لگو است. انواع بازی ­های ساختنی را می ­توان در این گروه قرار داد.

ایجاد چنین اسباب بازی هایی فقط چند دقیقه طول می کشد. این اتومبیل های کوچک و جذاب چند دهه است که یکی از عناصر اصلی سرگرمی مسابقه ای به حساب می آیند و این مجموعه دارای 50 دستگاه هات ویل در یک بسته است. بنابر این ضروری است که والدین در هنگام بازی کودکان، اسباب بازی های آن ها را مورد بررسی قرار دهند. را معرفی کردیم که هم قیمت مناسبی دارند و هم خیلی محبوب هستند. یک میز بازی و سرگرمی راه مناسبی برای مشغول نگه داشتن ذهن و دست کودک بدون اشغال فضای زیاد است. همچنین خرید توپ برای پسربچه در این سن و بازی با او گزینه مناسبی است. معمولا پسربچه ها از این وسیله ها خیلی خوب استقبال می کنند. البته تا حدودی هیجانات مثبت این بازیها خوب است، اما اکثرشان ایجاد ترس میکنند. البته در درمانها خود درمانگر هم باید با کودک بازی کند. انتخاب یک ساز موسیقی به عنوان اسباب بازی برای کودکان می تواند علاوه بر خوشحال کردن کودک او را به نواختن موسیقی علاقه مند کند. همچنین با خرید از سایت های معتبر فروش اسباب بازی می توانید بر اساس گروه بندی های سنی انجام شده، وسیله بازی مورد علاقه کودک دلبندتان را بخرید.