نصف ظرفیت کابین

برای مثال کلید طبقات 4 سیم دارد که همه جریان با تابلو فرمان در ارتباط است در حالی که آسانسورهای دیگر 12 سیم دارند. نوع دیگر آسانسورهای بیمارستانی، آسانسور برانکارد بر است و اندازه و ابعاد آنها از نوع آسانسورهای تخت بر کوچکتر است. در آسانسورهای باربر برج ها تمامی موارد مربوط به ایمنی آسانسورهای مسافربری رعایت شده است. از موارد دیگری که در زمان نصب آسانسور باید به آن توجه نمود هزینه نصب آسانسور است. آسانسورهای بیمارستانی دارای سیستم هایی هستند که در زمان وقوع موقعیت آلودگی الکترومغناطیسی از آن جلوگیری می کنند و سلامت بیماران و سایر افراد را تامین می کند.

شرکتهای سرویس و نگهداری عموما بسوی استفاده از این روشهای اثبات شده برای دسترسی به اهداف بخش سرویس و نگهداری پیش می روند. معبر برای عبور از کنار تجهیزات ثابت باید حداقل برابر با ۴۰ سانتیمتر باشد. نصب انواع آسانسور طبق آیین نامه و استانداردها باید با در نظر گرفتن تجهیزات موتور آسانسور و ظرفیت حمل آسانسور انجام گیرد. قبل از تصمیمگیری نهایی برای خرید، درک فرآیند دقیق نصب آسانسورهای مسکونی بسیار مهم است. یکی از محدودیت های این نوع از آسانسورها سرعت بالا می باشد، بنابراین همواره از آسانسورهای هیدرولیکی برای سرعت های زیر ۱ متر بر ثانیه استفاده می شود.

انواع اسانسور

عامل تامین کننده انرژی آسانسورهای هیدرولیکی متشکل از دو بخش جک و پاوریونیت بوده که جابه جایی را بوسیله فشار روغن رقم میزند. در سال 1400 با ادامه محدودیت ها و شرایط کرونایی حاکم بر بیشتر کشورها، تامین مواد اولیه تولید در بسیاری اقلام صنعتی به مشکل خورد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، درب های هوشمند و اتوماتیک آسانسور ساخت و تولید شده اند. آسانسورهای بیمارستانی به عنوان نیمه اتوماتیک، تمام اتوماتیک و هیدرولیک هستند. عملکرد بالابرهای کارگاهی تقریبا مشابه آسانسورهای خانگی است اما در ظاهر، ظرفیت و ایمنی تفاوت هایی با آسانسورهای خانگی دارند. نصب آسانسورهای بدون موتورخانه روملس کاملا مشابه آسانسورهای دارای موتورخانه است و تنها تفاوتشان این است که به جای آن که موتور روی دال بتنی سکوی اتاق آسانسور قرارا گیرد، بر روی استراکچر متصل به آهنکشی نصب می شود که از لحاظ ایمنی و استحکام هیچ تفاوتی با آسانسورهای دارای موتورخانه ندارد. بنابراین تعمیرات پس از نصب قرار می گیرد.

ساخت و نصب بالابر ویلچر در کمترین زمان ممکن انجام می شود. آسانسورهای کششی از متداولترین انواع آسانسور و بالابر در دنیا می باشند. از همین رو تعداد کمی از شرکت های آسانسور توانایی طراحی و مونتاژ، محاسبات و پیاده سازی پروژه های آسانسورهای صنعتی و بالابر صنعتی را دارند، مخصوصا اگر قابلیت ضد اشتعال و ضد انفجارو ضد آب بودن به پروژه افزوده گردد. موتور آسانسور گیرلس به نسبت موتور آسانسور گیربکس مزایای بیشتری دارد به همین دلیل در بسیاری از پروژه های مهم از آسانسورهای گیرلس استفاده می شود. از آنجا که این نوع از آسانسورها بازدهی و راندمان بیشتری به نسبت آسانسورهای هیدرولیک و آسانسورهای گیربکس دارند، از آنها در اکثر پروژه های مهم استفاده می شود. 2. دوما: زیبایی آنها که باعث شده امروزه در اکثر ساختمان های مدرن از آن استفاده شود.

در مراکز درمانی کوچک که حداکثر 3 طبقه دارند، می توان از آسانسور هیدرولیکی استفاده کرد. هر چند بروز مشکل در هر سیستمی اجتناب ناپذیر است. از این رو به منظور پیشگیری از هر گونه خطر احتمالی حتماً مقاومت مکان نصب آسانسور باید توسط افراد متخصص چک شود. بهترین فضا برای نصب آسانسور در ساختمان قدیمی، راه پله و نورگیر است. برای نصب آسانسور در نمای خانه می بایست بر اساس قانون شهرداری برای نصب اقدام کنیم و در صورت عدم نصب آسانسور در مشاعات نیز به دریافت مجوز است. زمانی که یک فرد تقاضای خدمات آسانسور از جمله نصب و راه اندازی آسانسور را دارد اولین نکته مهم برای فرد زمان انجام و اتمام خدمات آسانسور می باشد.

از آسانسورهای باربری برای بلند کردن کالا یا پالت ها بین کف آپارتمان و انبار استفاده می شود. عمق آسانسورهای هتلی اصولا بیشتر از پهنای آنها است که همین امر باعث می شود ظرفیت بیشتری برای جابه جا کردن افراد داشته باشند و همچنین مشکلی برای جابه جایی وسایل پیش نخواهد آمد. البته سرعت آسانسور تخت بر باید کمی پایین باشد تا بیمار بدون هیچ گونه لرزش یا تکانی جابه جا شود. روزانه یک آسانسور فعالیت زیادی را دارد، چه بسا بارهای سنگین چند تنی و آدم های زیادی را جابه جا کنید.تغییر سرعت آسانسور نشانه درست کار نکردن آسانسور است چون همه فعالیت های آسانسور باعث فشار آمدن روی آسانسور خواهد شد.

مثلاً باید بدانیم که آسانسور های مسکونی، تجاری، بیمارستانی و آسانسورهای خودرو برند های مختلفی دارند و البته توسط کشورهای مختلفی مانند ایران، ترکیه، چین، آلمان، نروژ و ایتالیا ساخته می شوند و شما می توانید با توجه به بودجه خود، قیمت نصب آسانسور در کرج را تخمین بزنید. بالابر ویلچر در کنار پله های ورودی منازل، بیمارستان ها، مراکز درمانی، مراکز تجاری، خودروهای ون، مراکز عمومی، ادارات و … استفاده از بالابر و آسانسور در هتل ها کاربردهای بسیار زیادی دارد که شامل جابه جایی مسافران، غذا، وسایل و … آسانسورهای خدماتی یا مون شارژها به آسانسورهایی گفته می شود که در ساختمان ها وظیفه حمل غذا، کالا، دارو و … یکی دیگر از انواع آسانسورها، آسانسور گیرلس است که موتور آنها بدون گیربکس است و به آن موتور گیرلس گفته می شود. یکی دیگر از انواع آسانسورها، آسانسورهای بیمارستانی هستند که در مراکز درمانی، کلینیک ها و بیمارستان ها از آن استفاده می شود و انجام امور را برای پرسنل و بیماران آسان تر کرده است.

هرچه نصاب و تعمیرکار آسانسور از دانش و تجربه بیشتری برخوردار باشد، نصب و تعمیر آسانسور با ایمنی و اطمینان بیشتری انجام می شود. انتخاب آسانسوری که برای نصب در قسمت بالکن ساختمان های قدیمی مورد استفاده قرار می گیرد از نوع هیدرولیکی بهتر است. دلیل این امر این است که برخی از قطعات به موقع برای تعمیر یا تعویض شناسایی نمی شود. به دلیل حذف گیربکس در موتورهای گیرلس آسانسور، راندمان بهتری به نسبت موتورهای گیربکس دار دارد و همچنین لرزش و صدایی در کابین این آسانسورها مشاهده نمی شود. به همین علت مشاهده می شود طی سالیان اخیر سوانح و حوادث مرتبط با آسانسور رشد قابل توجهی یافته است. آسانسورهای ویلچربر بدون نیاز به فضاهای زیاد قابل نصب هستند. انسداد چرخ بر روی ستون ها نصب شده و به همین ترتیب به صورت ایستاده روی درایوهای اتاقک پیچ می شود. یک بیمارستان ممکن است به آسانسورهای مجزا برای بیماران و کارکنان نیاز داشته باشد.

نصب آسانسور فروشگاهی بسیار سریع انجام می شود. آسانسورهای تخت برق مصرف انرژی و برق بسیار کمی دارند و این آسانسورها حتی در زمان قطعی برق نیز به فعالیت خود ادامه می دهند. انرژی پتانسیل این نوع از آسانسورها در هنگام پایین رفت کابین تبدیل به انرژی جنبشی می شود و قسمتی از آن به حرارت تبدیل می شود که این موضوع باعث بالا رفتن درجه حرارت روغن می شود. به طور کلی، پیچیدگی این ساختار به دلیل وجود قطعات بسیاری است که بوسیله تبادل انرژی الکتریکی، پتانسیل جنبشی و … در آسانسور هیدرولیکی نیروی جاذبه زمین باعث پایین آمدن آسانسور می شود، بنابراین مصرف انرژی بسیار کم و در عین حال آسانسور با سرعت بیشتری به سمت پایین می آید. به عبارت دیگر یک سیستم هیدرولیک تنها در نیمی از حرکت خود (به طرف بالا) توان قابل ملاحظهای را مصرف و در نیمه دیگر (به طرف پایین) از نیروی گرانش استفاده میکند و این موضوع مصرف برق بالاتر آن نسبت به آسانسورهای دوسرعته را منتفی میکند.

قطعات اسانسور

آسانسورهای بیمارستانی مصرف برق کمی دارند و در زمان قطعی برق نیز به فعالیت خود ادامه می دهند. ظرفیت جابجایی و زمان انتظار باید دقیقاً متناسب با نیازهای شما تعیین شود، و در نظر گرفتن این ملاحظات در هنگام طراحی آسانسور به این تصمیم کمک میکند. کاربرد آسانسورهای باربری اکثر در خط مونتاژ کارخانه، پارکینگ، انبار کالا، ساخت و ساز، اسکله، تدارکات و … این آسانسورها قادرند از استارت کار توسط خودشان مونتاژ و با سازه ساختمان ارتفاع بگیرند. ۴. مونتاژ و تنظیم محفظه ها: دروازه ها و محفظه های برای جلوگیری از لیز خوردن وسایل و صدمه زدن به افراد تعبیه شده اند. ضربه گیر وسیلهای ارتجاعی است که برای جلوگیری از برخورد کنترل نشده کابین یا وزنه تعادل به کف چاهک تعبیه میشود. چنانچه آسانسور هیدرولیکی از نوعی انتخاب شود که حفر چاه برای قرار دادن جک در آن اجباری باشد، پیش بینی های لازم به منظور حفر چاه نیز باید صورت گیرد.

در این مقاله سعی داریم به اهمیت تعمیر و سرویس آسانسور که ایمنی آن از اهمیتی فراتر از تصور برخوردار است، صحیت می کنیم. از این رو اهمیت سرویس و نگهداری آسانسور کمتر از اهمیت نصب آن نبوده و یک آسانسور صرف نظر از نوع آن و شرکت سازنده آن ، می بایست بطور منظم و حداقل ماهانه یک بار توسط شخص یا اشخاص متخصص تحت بازرسی منظم قرار گیرد. از طرفی رعایت کامل استاندارد و ایمنی در فرایند طراحی ، نصب و راه اندازی این اسانسور ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. از آسانسور کارگاهی برای حمل بار، تجهیزات و افراد استفاده می شود و فرایند ساخت و ساز را سرعت می بخشند. از آسانسورهای فروشگاهی اصولا برای مراکز خرید، انبارها و فروشگاه های بزرگ استفاده می شود.

سنسورهای دور انداز و سنسور استپ طبقه، جایگزین سنسورهای ثابت شده اند. سرعت حرکت، باز و بسته شدن درب آسانسور و سنسورهای آسانسور مناسب با نیازهای مراکز درمانی در نظر گرفته می شود، به طوری که هنگام باز و بسته شدن درب، قابلیت ورود و خروج کاملا ایمن بیماران و پرسنل مراکز درمانی وجود داشته باشد. استفاده از سیستم ایمنی اتومات تلسکوپی، فن، موتور دو سرعته، وزنه چدنی، داشتن زنگ خطر، داشتن اتوپ بدون انحنا، ضربه گیر مناسب و استاندارد، سیستم کنترل حفاظت، موتور گیربکسی حلزونی با 3 اسب بخار، رله های آی سی برای تشخیص باز و بسته شدن درب، درب ورودی کشویی، قفل آسانسوری و… برای استحکام بالا کف چاله را بتن ریزی می کنند تا آهن های اطراف محکم در دل زمین بنشینند. محل قرارگیری تابلو فرمان آسانسور باید به نحوی باشد دسترسی و دید به چاله و موتور فراهم باشد. در آسانسورهای بدون موتور خانه باید یک دریچه به منظور خروج اضطراری در قسمت بالای چاله آسانسور برای ورود و خروج و جهت دسترسی به موتور در هنگام تعمیرات وجود داشته باشد.

تعمیر اسانسور

محل کار وی در کارخانه تولید آسانسور یا در ساختمانهای مشتریان می باشد. شرکت افق پیما ( شرکت آسانسور در اصفهان) در بخش آسانسور خانگی تولید کننده و از مبتکران و طراحان این سیستم میباشد با اشراف کامل به مسائل فنی توانسته رضایت مندی مشتریان عزیز خود را فراهم نماید. متاسفانه برخی از سازنده ها تنها به آسانسورهای مسافربری بسنده می کنند و ساکنین مجبور می شوند از آسانسور مسافربر برای حمل بار استفاده کنند که این کار کاملا غیر اصولی و غیرقانونی است، زیرا آسانسورهای مسافربر به دلیل نوع طراحی، ابعاد و ارتفاع اتاقک و موارد فنی برای جا به جایی بار و اثاثیه مناسب نیستند. بنابراین برای جلوگیری از خرابی و طول عمر بیشتر باید دارای مشخصات فنی خاصی باشند. برای آسانسورهای هیدرولیکی باید یک موتورخانه مجزا معمولا در پایین ترین طبقه برای نصب موتور و تجهیزات آسانسور در نظر گرفته شود.

یکی از مزایای نقشه آهن کشی با کامپیوتر این است که تشخیص می دهد با توجه به تعداد طبقات، وزن کابین و نوع آسانسور چه متریالی را برای آهن کشی استفاده نمایید و چگونه آن ها را به یک دیگر متصل کنید که بسیار محکم شوند. مثلاً برای نصب آسانسور باید ابتدا نقشه ساختمان را در اختیار داشت و مکان نصب آسانسور دقیقاً مشخص شود. طراحی استاندارد آسانسور با تکیه بر نقشه نصب آسانسور باعث صرفه جویی بیشتر در هزینه های شما خواهد شد.

از آسانسورهای مخصوص حمل بار در کارگاه های ساختمانی در حال ساخت برای حمل و نقل مصالح، دستگاه و ابزار استفاده می شود. اما در صورتی که از سیستم های غیر مستقیم استفاده می شود، علاوه بر اینکه نیاز به شیر اطمینان مخصوص است باید از تدابیر امنیتی ویژه برای جلوگیری از سقوط آسانسور استفاده آسانسور متالیفت شود. به دلیل وجود ریل های ضد سقوط در ساخت آسانسورهای فروشگاهی، امکان سقوط افراد به صفر می رسد و این نوع از آسانسوهای ایمنی بسیار بالایی دارند. سوئیچ های ایمنی (لمینت سوئیچ) که در ابتدا و انتهای مسیر حرکت آسانسور قرار می گیرند از بروز حوادثی مثل سقوط آسانسور جلوگیری می کنند.