نکات مهم در خرید اسباب بازی برای کودکان

برخی از کودکان به شغل خاصی علاقه دارند یا حتی از شغلی ترس دارند. به همین دلیل بیشتر پسر بچهها از همان دوران نوزادی و کودکی دوست دارند تا تفنگ اسباب بازی، ماشین، قطار و وسایل اینگونه را داشته باشند تا بتوانند آن حس رقابت در درون خود را با اسباب بازی های پسرانه زنده نگه دارند. اما در این بین، اسباب بازیهایی هستند که به دلیل تمرکز بیشتر بر فعالیت جسمی یا مغزی کودک، به اسباب بازی آموزشی یا به عبارت درستتر، اسباب بازی کمک آموزشی معروفند. برخی از اسباب بازی­ ا فقط در دوره کوتاهی از زندگی کودک مورد استفاده قرار می­ گیرند و بعد از آن ممکن است کودک اصلا به سراغ بازی کردن با آن­ها نرود و به عبارت دیگر آن­ها را برای همیشه کنار بگذارد. پس همیشه به دنبال این باشید که اسباب بازی انتخابی شما دارای قابلیت انجام چند بازی مختلف باشد، به این ترتیب هم کودک از بازی کردن با آن خسته نخواهد شد و مدت زمان بیشتری به آن وسیله علاقمند خواهد بود و هم با داشتن یک اسباب بازی می ­تواند به راحتی چندین مهارت را بیاموزد. داشتن یک سرویس آشپزخانه یا ست چای خوری برای کودکان میتواند بازی آنها را زیباتر کند.

5. اسباب بازی­های دارای تنوع بازی برای کودکانتان بخرید. خانه های عروسکی تنوع بسیار بالایی دارند و ابعاد و طرح های مختلفی عرضه می شوند. این نوع محصولات هم خطر خفگی به همراه دارند. یک سری باکس های مکانیکی عرضه می شود که برای پسران گزینه خوبی است در این جعبه ها از ابزارهای خاصی استفاده می شود که با چراغ قوه همراه هستند و برای پسران انتخاب خوبی است. هنگامی که اقدام به خرید یک اسباب بازی برای فرزند خود می­ کنید به این نکته حتما توجه داشته باشید که بچه ­ها معمولا بعد از یک مدت بازی کردن با یک وسیله خاص ممکن است از آن خسته شوند. با این مجموعه بازی می­ توانید ساعت­ ها با بچه ­ها بازی کنید و به آن­ها آموزش دهید. کودکان در این سن بازی های خیالی زیادی انجام می دهند و با قوه تخیل، در خیالات خود ساعت ها سرگرم می شوند .پسر بچه ها در این سن عاشق قهرمانان داستان ها می شوند و دوست دارند مانند آنها رفتار کنند و خود را قهرمان بدانند و احساس قدرت کنند .آنها در این سن از بازی با فیگور های شخصیت، وسایل جنگی ، لباس و وسایل قهرمانان و … بر خلاف باور غلط عموم، انواع اسباب بازی بچه گانه و بزرگسال وجود دارد.

به این ترتیب خواهیم دید که بچه ­ها راحت ­تر حرف­ های ما را درک خواهند کرد و آموزش ­های ما را به طور کامل­ و دقیق فرا خواهند گرفت. پس در هنگام خرید اسباب بازی برای کودکان این موضوع را فراموش نکنید که مهمترین هدف در انتخاب نوع اسباب بازی باید آموزش باشد تا وقت کودک شما هنگام بازی تلف نشود و بتواند به بهترین وجه از آن بهره ببرد و در کنار بازی کردن مهارت­ های مفید و ضروری زندگی را نیز فرا بگیرد. یکی از فوایدی که بازی های فکری و ساختنی برای کودکان دارند افزایش مهارتهای حرکتی کودکان میباشد. این مدل اسباب بازی کنترلی بسیار هیجان انگیز هستند مانند ماشین کنترلی و کوادکوپتر و ربات کنترلی که برای مشاهده این اسباب بازیها در لینک زیر امکان پذیر میباشد. یکی دیگر از دستاوردهای مهمی که این اسباب بازی ها برای کودکان دارند، توانایی زبانی میباشد که با کمک این اسباب بازی ها کودکان به آن دست پیدا میکنند.

6­- اسباب بازی های کودکان پیش دبستانی باید آنها را برای ورود به مدرسه آماده کند؛ به عقیده روانشناسان بهترین شیوه آموزش٬ سوق دادن غیرمستقیم کودکان به سوی آموزش های لازم برای شروع مدرسه است٬ چرا که آموزش مستقیم٬ کودک را از آموزش دل زده می کند. کودک را به شکل غیرمستقیم در راستای تکامل توانایی های فیزیکی و روانی او یاری کنند. کودک را یاری دهند تا تجربه کند٬ کشف کند و طبیعت و محیط پیرامون خود را بشناسد. به پرورش قوه تخیل او یاری برسانند. کودکان دارای قوه تخیل قوی و خوبی هستند که اگر به درستی و در مسیر مناسب از آن استفاده شود می ­تواند موجب خلاقیت آن­ها در سنین بزرگسالی شود. برای انتخاب اسباب بازی های مناسب، می توانید از ابزارها و سرگرمی هایی که جنبه آموزشی داشته باشند استفاده کنید و زمینه های پرورش خلاقیت و اعتماد به نفس و نیز افزایش مهارت در کودک را ایجاد کنید. با این حال ما در این مقاله شما را با این اسباب بازی ها و فوایدی که برای کودکان دارند بیشتر آشنا میکنیم. تنوع تولید و اشباع بازار از انواع اسباب بازی ها٬ هرچند کودکان را هر لحظه با دنیای جدیدی آشنا کرده و رویاهایشان را به واقعیت تبدیل میکند؛ اما همین تنوع٬ انتخاب بهترین گزینه را با اندکی دشواری روبه رو کرده است.

در این مقاله شما را با انواع اسباب بازی و اهداف آنها آشنا میکنیم. این اسباب بازی­ ها روال پیچیده ­تری دارند و کودکان را بیشتر با دنیای بیرون و محیط پیرامون آشنا می­ کنند و به کسب تجربه آن­ها کمک شایانی می­ کنند. دخترها از مادرانشان الگو برداری کرده و دوست دارند با وسایل شبیه به لوازم مادرشان سروکار داشته اشند. ولی با مرور زمان کودک میتواند از طریق این اسباب بازی در ذهن خود آنچه وجود دارد را طراحی کرده و بسازد. 9. اسباب بازی­ هایی که کودک بتواند بازی با بزرگترها را با آن تجربه کند. این بازی از جمله بازی­ هایی است که با داشتن قطعات بسیار زیاد می ­تواند کودکان را ساعت­های زیادی سرگرم کند بدون اینکه احساس خستگی کنند.

قطارهای کششی کودکانه برای کودکان کوچک زیر 5 سال انتخاب خوبی است , قطارهای کلاسیک بزرگ که با رنگ های عالی رنگ آمیزی شدهاند برای کودکان 5 سال به بالا مناسب هستند و برای شروع یک مجموعه مناسب هستند. 9­- اسباب بازی را مناسب سن کودک انتخاب کنید: بازی کودک با اسباب بازی که از سن کودک پایین تر است او را از تلاش بازداشته و کودک را به دستیابی آسان به خواسته ها عادت می دهد. همچنین این اسباب بازی ها در تحقق یافتن اهداف رشد و تربیت کودکان نقش اساسی و مهمی را ایفا کرده است. همچنین آنها با کمک این بازی ها میتوانند مهارتهای فضایی را کسب کرده و تفکر آنها خلاقتر میشود. میخواهیم فرصتی را فراهم کنیم تا در کنار کسب رضایت مشتریان، خاطرهی خوشی از خرید از هایپرباکس در ذهن آنها حک شود. یک پدر و مادر آگاه باید برای کودک خویش اسباب بازی های فکری بخرند تا هوش و قوای فکری او را تقویت کند و همچنین برای او اسباب بازی هایی را بخرد که جنبه فنی داشته باشد که او بتواند آن ها را خراب و دوباره درست کند. برای رفع این مشکل بهتر است هنگام خرید اسباب بازی به این موضوع دقت کنیم که اسباب بازی انتخابی ما برای فرزندمان بهتر است در سنین مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

این ماشین شارژی یکی از پرفروش ­ترین انواع است و تجربه ماشین سواری خوبی برای کودکان محسوب می­ شود و این قابلیت را دارد که به گهواره نیز تبدیل شود به همین دلیل برای مدت طولانی برای فرزند شما قابل سایت candytoys استفاده است. با توجه به مواردی که گفته شد اسباب بازی­ ها می­ توانند نقش مهمی در آموزش کودکان ایفا کنند و در بسیاری از موارد استفاده از آ­ن­ ها برای نهادینه کردن یک اخلاق خوب، آموزش رفتاری پسندیده، یاددهی مهارت­ های زندگی و آشنایی کودکان با ابزارها و شغل­ های مختلف کاملا کاربردی و سودمند خواهد بود. دنیای رباتها بسیار گسترده است و شما میتوانید از مدلهای ساده تا کاملا پیشرفته نظیر رباتهای پروازی و ماشینی را سفارش دهید. همیشه باید به این موضوع توجه داشته باشیم که دنیای کودکان با بزرگترها کاملا متفاوت است. کنار هم قرار دادن تکههای پازل، همیشه در میان توصیههای روانشناختی کودکان قرار میگیرد که توسط بسیاری از روانشناسان کودک این توصیهها ارائه شده است. روانشناس مشهور٬ ژان پیاژه تاکید می کند که والدین در انتخاب اسباب بازی دقت و هوشیاری لازم را داشته باشند؛ چرا که در شکل دادن به تمایلات عاطفی و روانی او نقش مهمی ایفا می کند و چنانچه در انتخاب آنها توجه کافی نشود٬ ناخواسته تمایلات کودکان به گونه ای شکل می گیرد که مورد انتظار نبود.

بعضی از انواع اسباب بازی ها دقیقا طبق روحیات و گرایش های پسرانه طراحی و تولید می شوند. تابان تویز به عنوان یکی از تخصصی ترین فروشگاه های اسباب بازی با ارائه اسباب بازی های با کیفیت و بسیار مناسب به صورت اینترنتی و آنلاین هر ساعت از شبانه روز آماده دریافت سفارشات شما است. به این ترتیب که سختی نامناسب این بازی ها کودک مناسب سن را از تلاش دل زده کرده و او را از ادامه فعالیت باز می دارد و تفکر شکست در مقابل تلاش را به ذهن او القا می کند. 4. اسباب بازی ­هایی را بخرید که فعالیت کودکان در سنین بالاتر از 5 سال را ارتقا می ­دهند.

بازی با خانه اسباب بازی یکی از انواع اسباب بازی هایی است که می تواند در این امر مهم و حیاتی به والدین کمک کند . 3­- بازی و اسباب بازی باید پاسخگوی حس خلاقیت کودک باشد: حس خلاقیت٬ حسی است که در همه کودکان با شدت و ضعف مختلف وجود دارد٬ بنابراین کافی است این حس در کودک بیدار شود. به خوبی حس خلاقیت کودک را سیراب می کند. برای این منظور می­ توان از وسایل اسباب بازی خاصی کمک گرفت تا کودک به وسیله بازی کردن با آن­ ها با آن شغل آشنایی پیدا کند و یا ترس کودک در این مورد برطرف شود. علاوه بر ماشین، اسباببازیهایی به شکل موتور، هواپیما، قطار، کشتی و قایق نیز در بازار موجود بوده که میتوانند وسیله خوبی برای بازی پسرها به شمار روند. در این انیمیشن کمدی و جذاب، که از انیمیشنهای برتر کمدی محسوب میشود، اسباببازیهایی را میبینیم که در غیاب آدمیان جان میگیرند و با چالشهای بسیاری روبرو میشوند. و کار کردن والدین با این وسایل کودک را به بازی این وسایل متوجه می کند. لذتبخش کردن یادگیری باعث میشود کودک، چیزهایی را که یاد میگیرد، به خاطر بسپارد و نگرش مثبتی نسبت به یادگیری پیدا کند. توپ سایر اسباب بازی هایی را که باعث تحرک کودک می شود٬ فراموش نکنید.

همچنین باید به طور مرتب اسباب بازی های کودک را بررسی کنید که شکسته یا غیر قابل استفاده نباشند و در صورت مشاهده شکستگی در قطعات اسباب بازی های کودک، بلافاصله آن را دور ریخته و یا تعمیر کنید. عزیزان ما با تخیل زندگی در یک خانه اسباب بازی می توانند کلیه کار روزانه یک زندگی معمولی را امتحان کنند. این نوع بازی ها بسیار مهم هستند چراکه کودک شما از قوه تخیل خود استفاده می کند و میتواند با بازی در خانه اسباب بازی کودک به پرورش تخیل خود کمک کند. همچنین شما می توانید علاوه بر بازی کودکان، به کمک فیگور آن ها حس کنجکاوی را در کودک خود ایجاد کنید؛ این حس او را به پرسیدن سوال های مختلف درباره تاریخ دایناسورها می کند و با این روش کودکان بدون اینکه متوجه این اتفاق باشند علم و آگاهی بسیاری را کسب کرده اند و علم کسب شده از این روش با دیدن و لمس دایناسورها می تواند تاثیر بیشتری در یادگیری داشته باشد. 2­- اسباب بازی باید پرسش های زیادی را در ذهن کودک ایجاد کند: نو بودن و غیرتکراری بودن اسباب بازی شاخص ترین مشخصه های است که می تواند ذهن کودک را به پرسیدن و جستجو وادار کند.

والدین در هنگام خرید یک اسباب بازی، علاوه بر سرگرمکننده بودن بازی باید به کیفیت وسیله بازی و همینطور به خطرناک نبودن آن برای کودک نیز توجه داشته باشند. حرکت کردن اسباب بازی برای کودکان جذاب است. پسران معمولاً دوست دارند که وارد دنیایی شوند که برایشان جذاب تر است یعنی این تصور در آنها وجود دارد که باید قدرت بیشتری داشته باشند. کودکان گاهی دوست دارند که بزرگترها نیز با آن­ها همبازی شوند و از این موضوع بسیار لذت می ­برند. نظرات شما بسیار ارزشمند هستند. به هرحال کودکان شما باید در دوران کودکی چگونه زندگی کردن را آموزش ببینند و به نحوه زندگی فردی و اجتماعی خود توجه کنند. وقتی با دیگران با خانه اسباب بازی، بازی می کند هم روابط خانوادگی و هم روابط اجتماعی را می آزماید.

در سنین نوزادی هر وسیلهای که رنگ داشته باشد و صدای جذابی از خود تولید کند برای نوزادان جالب است. از این گذشته، اگر تمام اسباب بازیهایی که برای کودک خود میخرید به داخل خانه محدود شوند، فرستادن او برای بازی به خارج از خانه مانند مجازات خواهد شد. اگر با تمام سعی شما کودک اصرار کرد ، در مورد بعضی از آن ها که خود شما صلاح می دانید ، کوتاه بیایید . مثلا برای جلب نظر او با مداد رنگی شروع به نقاشی کنید٬ به این ترتیب کودک بدون توضیح٬ کار شما را تکرار خواهد کرد و با تکرار به شیوه ای صحیح او را به سمتی که خواسته اید هدایت کرده اید. در هر دوره کودک نیاز به روشی متفاوت برای رشد و پیشرفت توانایی های خود دارد و والدین همواره سعی می کنند تا در یافتن و خرید اسباب بازی و وسایل سرگرم کننده برای کودکانشان وسواس خاصی داشته باشند و و در این راه از هیچ زحمت و هزینه ای دریغ نمی کنند.