واردات و فروش دیزل ژنراتور

در این بخش از مقاله دو شرکت معروف که در زمینه طراحی، تولید و عرضه دیزل ژنراتور مشغول فعالیت هستند، معرفی میشوند. در پایان بعرض می رساند با توجه به حساسیت های ویژه در محاسبه توان مورد نیاز و انتخاب دیزل ژنراتور جهت مصرف اضطراری و اهمیت قابلیت اطمینان به دستگاه خریداری شده در مواقع ضروری ضمن دقت در اعلام توان مورد نیاز به تامین کنندگان در هنگام خرید دقت و حساسیت دو چندان به خرج دهید تا دستگاه با اصالت و از طریق نمایندگان اصلی را خریداری نمایید تا ضمن اطمینان از عملکرد دستگاه از خدمات آتی نیز مطمئن باشید.

انواع دیزل ژنراتور

2- الکترو موتورهایی که توسط سافت استارتر راهاندازی میشوند، معمولا با دو و نیم برابر جریان آنها روشن شده، زمان راهاندازی به نوع الکتروموتور و بار بستگی دارد. دیزل ژنراتورها به دو صورت طراحی میشوند: اتوماتیک و دستی. البته کارایی محصولات این دو برند نیز نسبت به هم متفاوت میباشند. نماد اعتماد الکترونیک، تحویل فوری، نصب و راهاندازی و خدمات پس از فروش، ویژگیهای دیگری هستند که شما نباید نسبت به آنها بیتوجه باشید. اگر ژنراتور را در فضای سربسته نصب می کنید حتماً به تهویه محیط دقت داشته باشید. اگر قصد دارید ژنراتور دیزلی مورد نظر خود را بهصورت آنلاین خریداری کنید، حتما به معتبربودن فروشگاه اینترنتی توجه داشتهباشید. نماینده انحصاری شرکت فیات ایتالیا (دیزل های این شرکت سابقا با برند IVECO در ایران عرضه می شده است و از سال ۲۰۰۵ برند دیزل های تولیدی شرکت فیات به FIAT Powertrain Technologies FPT تغییر یافته است) و شرکت 2H ENERGY فرانسه که کوپل کننده دیزل ژنراتور و زیر مجموعه شرکت FPT می باشد، آمادگی خود را در ارائه خدمات در تامین انواع موتور ژنراتورها (Diesel Generators (open, شرکت دیزل ژنراتور soundproof) 30 to 6000 KVA PRP GENSET) و موتورهای دیزل صنعتی (G-Drive) اعلام می نماید.لازم به ذکر است شرکت فیات با تولید سالیانه ۵۰۸۰۰۰ دستگاه موتور دیزل بزرگترین شرکت تولید کننده موتور دیزل اروپا و دومین در دنیا می باشد که با توجه به عملکرد بی نظیر تبدیل به یکی از برندهای تجاری جهان و پیشرو در صنعت ساخت موتورهای دیزل گردیده است.

دیزل ژنراتور چیست

ژنراتورهای صنعتی بزرگتر از ظرفیت ۸ کیلو وات تا بیشتر از ۲۰۰۰ کیلو وات با برق سه فاز، برای مجموعه های پیچیده اداری و کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. به هر حال، معمولاً یک فرض معمول این است که اگر یک مولد در حالت اضطراری 1000 کیلووات باشد، در حالت پایه و دائم به 850 و 800 کیلو وات اکتفا شود. هر چه هوای تمیزتر در اختیار دیزل ژنراتور قرار گیرد، برای کارکرد آن بهتر است. عمل سرویس و تعمیر و نگهداری ژنراتور را سرسری نگیرید چراکه در امور سرویس و نگهداری ، بسیار دیده ایم که مشکلی در دیزل ژنراتور بوجود آمده که از نظر افراد مهم نبوده ولی ما میدانستیم که اگر دیزل ژنراتور فقط چند ساعت با آن خرابی کار میکرد امکان داشت موتور آن بسوزد.

قیمت دیزل ژنراتور

ما در این مقاله قصد داریم ضمن بررسی ساختار و اجزای دیزل ژنراتور و موارد استفاده از آن، با نحوه عملکرد این دستگاه نیز آشنا شویم. دیزل ژنراتورهای برق علاوه بر تمام اجزا و جزییاتی که بررسی شد، شامل تعدادی تجهیزات قابل سفارشیسازی نیز هست که به عنوان گزینههای یک دستگاه ژنراتور دیزلی محسوب میشوند. سرویس و نگهداری از یک دیزل ژنراتور معمولا شامل بازرسی عمومی است. دیزل ژنراتور کوچک ، موتور ژنراتورها از ۱ کیلو ولت آمپر تا ۲۰ کیلو ولت آمپر برای منازل، فروشگاه ها، ادارات کوچک طراحی و تولید می شوند.

مدل های دیگر ژنراتور نیز وجود دارد که ۲۰۰۰ کیلو وات آمپر می باشد و در ادارات بزرگ، مجتمع ها، کارخانه ها و… این افراد می توانند بهترین دیزل ژنراتور را با مناسب ترین قیمت به صورت دست دوم خریداری کنند. المنت گرمکن در این هنگام داغ شده (در حد معقول) و با عبور سوخت از اطراف آن باعث بالا بردن درجه حرارت و روان شدن آن می گردد. از طرفی دیگر، هرگونه عواملی که منجر به حادثه در هنگام کار کردن ژنراتور می گردد باید از محوطه این دستگاه ها حذف شود؛ به طور مثال، ژنراتورها نباید در محل های مرطوب و بارش شدید نصب شوند.

کاربرد دیزل ژنراتور

از دیگر عواملی که می تواند قدرت ژانراتورها را افزایش دهد وجود کنترل کننده هایی مثل ولتاژ رگلاتور اتوماتیک است. خسارات ناشی از قطع احتمالی برق از کار افتادن اسانسورها ، از کار افتادن سیستم گرمایش و سرمایش ، از کار افتادن دربهای اتوماتیک ،از کار افتادن سیستم اتش نشانی و … دیزل ژنراتور استندبای یا اضطراری: کارایی ژنراتور اضطراری در هنگامی است که برق شبکه قطع میشود. از این رو دیزل ژنراتورها تجهیزات بسیار مفید وکاربردی هستند که در نبود برق و یا قطع ناگهانی برق مورد استفاده قرار میگیرند و بسیار کاربرد دارند. اگر در دسترس باشد، برای تمیز کردن رادیاتور، از هوای فشرده کم فشار یا جریان آب در جهت مخالف جریان هوای طبیعی استفاده کنید.

دوار یکسو کننده ها: تبدیل کنونی به جریان AC به DC – جریان AC تولید شده توسط سیم پیچ های تحریک و تبدیل آن به جریان DC را اصلاح می نماید. قطعاتی که در ژنراتور اعمال تنظیم ولتاژ و یکسوسازی را انجام می دهند، رگولاتور ولتاژ ، سیم پیچ تحریک، دوار یکسوکننده ها، روتور و آرماتور هستند که با هماهنگی این دستگاه ها عملیات تنظیم ولتاژ صورت می پذید که مهمترین قسمت آن رگولاتور ولتاژ می باشد. انتخاب درست توان ژنراتور با توجه به شغل و مقدار بار مصرفی، انتخاب درست اجزاء تشکیل دهنده ی ژنراتور، انتخاب درست مجموعه کوپله کار با تجربه و کاربلد چند نمونه از مواردی می باشد که باید در زمان انتخاب بهترین دیزل ژنراتور به آن توجه کنید. در مناطق دور افتاده که برق شهر در دسترس نیست یا استفاده از آن مقرون به صرفه نیست ، مواردی که با توجه به نیاز مصرف کننده تداوم حصول انرژی ضروری بوده و نیاز به برق اضطراری باشد (برق پشتیبان) ، نوع مصرف و گران تمام شدن برق شهر برحسب زمان و مکان ، نیاز به برق سالم و بدون نوسان و شرایطی همچون مشکلات و محدودیتهای انتقال و توزیع و غیره.

مجموعه تجهیزات ژنراتور دیزلی که در یک مکان نصب می شوند در حقیقت باید بدون اتصال به هیچ منبع برق دیگری کار کنند. در یک دیزل ژنراتور از احتراق یک موتور با سوخت دیزل (گازوئیل) برای تولید انرژی الکتریکی استفاده می شود. از طریق یک سری فعل و انفعالات شیمیایی انرژی مکانیکی تبدیل به انرژی الکتریکی و در نهایت برق تولید میشود. ژنراتور وسیله ای است که انرژی مکانیکی به دست آمده از منبع بیرونی را به انرژی الکتریکی بعنوان خروجی تبدیل می کند. در ساختار دیزل ژنراتور، یک موتور دیزل و یک ژنراتور الکتریکی (آلترناتور) که نقش تبدیل انرژی الکتریکی را دارد دیده میشود.

تحمل وزن یک ژنراتور ، تحمل لرزش های ایجاد شده زمان کار کردن ژنراتور را دارد . مراحل تعمیر و نگهداری یک دیزل ژنراتور: راهنمایی های پیشگیرانه تعمیر و نگهداری برای دیزل ژنراتور ، مولد برق بدون وقفه ای را فراهم می کند که بی ضرر و سازگار برای تمام نیازهای مورد نظر است. اگر قصد خرید دیزل ژنراتور برای منزل خود را دارید می توانید دیزل ژنراتور کوچک را خریداری نمایید. در محل دفتر مرکزی این گروه صنعتی، نمایشگاه دائمی از انواع دیزل ژنراتور و موتور برق دایر می باشد و شما می توانید از نزدیک با آنها آشنا شده و از کارشناسان و تکنسین های فنی این مجموعه برای انتخاب ژنراتور برق مناسب کمک بگیرید. مکانیزم عملکرد خنک کاری با گردش مستقیم آب در بدنه موتور صورت می پذیرد.

وارانتی دستگاه ها بصورت آنلاین و ازطریق سایت شرکت سازنده صورت می پذیرد. لازم به ذکر است که نصب و راه اندازی و یا نظارت بر نصب و راه اندازی میبایست بوسیله شرکت لیفت گستر آسیا صورت پذیرد. نوع مصرف نیز بر حسب تولید برق مستمر یا اضطراری انتخاب میشود. یکی دیگر از نکاتی که در انتخاب یک دیزل ژنراتور باید در نظر گرفته شود پيش بيني احتمال توسعه واحد های صنعتی در آينده است كه مي تواند سبب افزايش مصرف برق درحالت اضطراري شود.

در حالی که یک محصول کوچک و قابل حمل را می توان برداشت، حمل کرد یا در وسیله نقلیه بسته بندی نمود، اما یک ژنراتور آماده به کار، فضای بیشتری را نسبت به یک واحد تهویه مطبوع استاندارد اشغال می کند. حال با توجه به این موضوع می توان به راحتی دریافت که تامین برق اضطراری صرفا برای مراکزی همانند بیمارستان ها، دانشگاه ها یا سایر بخش های دولتی و خصوصی حائز اهمیت نمی باشد و می توان در راس تمامی آنها خود نیروگاه های برق را در این موضوع مقدم تر دانست. دیزل ژنراتورها با فشرده سازی شروع به کار میکنند نه با جرقه. ژنراتورهای دیزلی نه تنها برای برق اضطراری ، بلکه ممکن است برای یک منبع ثانویه برای شبکه های برق چه در دوره های اوج بار ، و چه دوره هایی که کمبود نیروگاه در آنها وجود دارد ، استفاده شوند. دیزل ژنراتور کوچک ۲۵۰ کیلو ولت آمپر نه تنها در مواقع اضطراری بلکه به صورت مداوم نیز می تواند برق تولید کند.

ژنراتور با ظرفیت ۲۰۰۰ کیلو وات مجهز به تانک مخصوص سوخت، تجهیزات توزیع برق و سایر تجهیزات قابل نصب میتوانند در محل به طور استاندارد نصب شوند؛ این تجهیزات به ماژول های تامین برق شباهت دارند و بیشتر از ۳۸ هزار کیلوگرم، وزن آنها می باشد. پس از ساخت موتورخانه، اجرای فونداسیون مطابق با نقشه دریافتی از این شرکت، نصب مکانیکال ( اجرای سیستم اگزوز، اجرای سیستم لوله کشی رفت وبرگشت سوخت به منبع روزانه و …) و الکتریکال (اجرای کابل کشی های مورد نیاز، نصب تابلوهای مربوطه و …) دیزل ژنراتور در محل مربوطه، تست زیر بار واقعی دستگاه ها و راه اندازی اولیه بصورت رایگان توسط ما انجام می شود. تمامی دیزل ژنراتورهای پیشنهادی کوپل فابریک اروپای غربی بوده و مطابق با استاندارد ISO-8528 تولید و عرضه می گردند.

گفته میشود که داخل هر دیزل ژنراتور سایلنت با عایقهای نسوز از نوع شانه تخم مرغ و سایر انواع آن (نسبت به درخواست مشتری) پوشانده شده اند. یکی از فرآیندهایی که در ساخت دیزل ژنراتور، انجام میشود، میتوان به کوپلینگ دیزل ژنراتور اشاره کرد. ما دراین مطلب به ۲ نکته اساسی درانتخاب یک موتور دیزلی برای استفاده در دیزل ژنراتور اشاره می نماییم. علاوه بر آن ژنراتورهای دیزلی مزایای دیگری هم دارند که از جمله این مزایا می توان به تعداد بیشتر تامین کننده های قطعات آن ها، عدم نیاز به اطلاعات و تجربه زیاد و همچنین حمل و نقل و راه اندازی ساده تر آن ها اشاره کرد. دسترسی آسان به سوخت:اغلب دیزل ژنراتورهای قابل حمل در پشت خودروهای دیزلی حمل میشوند. تنها از روغن و روانكارهاى توصيه شده توسط شركت سازنده و شركت آسان ژنراتور دانیال استفاده نماييد.

این میزان با توجه به ارتفاع از سطح دریا، رطوبت نسبی محیط، درجه حرارت محیط، عمر دیزل ژنراتور و کیفیت گازوئیل مصرفی متغیر می باشد. در فیلتر های با المنت قابل تعویض، جسم یا همان المنت فیلتر قابل جدا شدن بوده و در هنگام سرویس ها فقط المنت تعویض یا تمیز می شود. فیلتر دومی یا ثانویه دارای اندازه کوچکتر و قطر منافذ ریزتر (حدود ۲ تا ۵ میکرون) می باشد. دیزل ژنراتورهای با دور متوسط در هر دقیقه حدود 450 دور میزنند و تعداد دور آنها از 400 دور در دقیقه کمتر است. موتورهای اصلی همچنین می تواند دوگانه سوز باشند یعنی هم با دیزل هم با گاز کار کنند. دیزل ژنراتورهای ولوو پنتا دارای تنوع زیادی در مقدار توان اسمی و توان اضطراری است.

موتور دیزل دارای یک سیلندر ثابت و یک پیستون متحرک است. دستگاه دیزل ژنراتور یا مولد نیروی برق به ترکیب یک موتور دیزلی و یک ژنراتور یا آلترناتور میگویند که هر دوی آنها بر روی یک شاسی نشانده یا در اصطلاح کوپله میشوند. بازدهی کلی مجموعه موتور و آلترناتور نیز میتواند اعدادی مانند ۳۵، ۶۰، ۸۵ و یا حتی ۹۵ درصد باشد. تذکر: هر زمان كه روغن موتور عوض مى شود، فيلتر روغن موتور را نيز عوض كنيد. زیمنس در سال ۱۹۹۷ شرکت «زیمنس فایننشیال» (Siemens Financial Services) را تأسیس کرد. در جاهای که برق شهری در دسترس نیست و یا هزینه بردار است و یا در شرایطی که نیاز به برق اضطراری داریم می توان از ژنزاتور استفاده کرد . را به شما معرفی خواهیم کرد. یک یا چند دیزل ژنراتوری که بدون اتصال به شبکه برق عمل می کند در اصطلاح در وضعیت جزیره عمل می کنند که ویژگی های چند ژنراتور موازی که مزایای استفاده از افزونگی و بهره وری بهتر در بارهای جزئی را دارند، فراهم می کند.