پارس ناز پورتال

معمولا پسرها به اسباب بازی های جنگی، وسایل نقلیه، جعبه ابزار و وسایل مکانیکی و غیره علاقه مند هستند. به طور کلی، کودکان دوست دارند تا در بازی با عروسکها، شخصیتی را تصور کنند که دوست دارند و در مقابل او نقشی را بازی کنند که به آن بسیار علاقه دارند. از سه ماهگی به بعد علاقه اش به اسباب بازی شدیدتر خواهد شد. جهت خرید اسباب بازی پسرانه مناسب ابتدا لازم است شناخت کافی داشته باشید و بعد با در نظر گرفتن سن، علایق و استعدادهای کودکتان آموزندهترین و بهترین اسباببازی پسرانه را برای فرزند عزیزتان خریداری کنید. به سن کودک توجه داشته باشید که اسباب بازی مناسب سن کودک خریداری کنید. کودکان در این سن کنجکاو شده و مدام سوال میپرسند و میل به تعامل به دیگران دارند. ایسنا/یزد سرپرست منطقه چهار شهرداری یزد از خرید و نصب تجهیزات ورزشی و اسباب بازی برای پارکهای سطح این منطقه خبر داد. ایسنا/یزد چهارمین نمایشگاه تخصصی مادر، نوزاد، کودک و نوجوان و اولین نمایشگاه تخصصی اسباببازی، سرگرمی و اوقاتفراغت در استان یزد به مدت چهار روز برگزار میگردد. پویش «نذر عروسک» به مناسبت ایام دهه امامت و ولایت با هدف جمع آوری اسباب بازیهای نو و دست دوم و توزیع آن بین کودکان محروم و نیازمند برگزار میشود.

سپس با استفاده از کاترهاي شکل دار «حلقه، ستاره، حیوانات و غیره» آنها را برش بزنید. عروسکهای امروزی کارهای بسیاری یا صداهای مختلفی دارند که همه آنها در آموزش افعال و احساساتی مانند خوردن، نوشیدن، گرسنگی، تشنگی و غیره کمک کننده هستند. همه اینها به دلیل ساختن آیندهای مرفه و راحت برای فرزندانشان است؛ ولی غافل از اینکه بخش اعظم موفقیتهای کودک در آینده مربوط به تربیت روح او در همان دوران کودکی است. در نهایت باید گفت اگر والدینی هستید که نگران خرید اسباب بازی مناسب و مفید برای سنین کودکی فرزندان خود هستید؛ حتما سری به سایت تابان تویز بزنید. بازی با عروسک یکی از قدیمیترین و نوستالژیکترین بازیهای دوران کودکی است که اتفاقا نه سن میشناسد و نه جنسیت. کودک شیرخوار من چطور دنیای خود را میشناسد؟ این اسباببازیها شامل ماشین اسباب بازی، تفنگ اسباب بازی، قطار اسباب بازی، هواپیما ،توپ ،اسباب بازی پسرانه فکری ،اسباب بازی پسرانه برای سیسمونی و عروسکهای شخصیت کارتونی نظیر بتمن، اسپایدر من و سوپرمن میشود.

اسباب بازی گربه، دارای اشکال و اندازههای متنوعی است که میتواند گربه به صورت فردی با آن سرگرم شود یا این که شما هم میتوانید همبازی گربه شوید. آنها بر این باور بودند که بازی با این نوع اسباب بازی منجر به خشونت و پرخاشگری میشود. این فعالیت نقش بسیار پررنگی در رشد و شکلگیری شخصیت آنها داشته و در پرورش رفتارهای اجتماعی آنها نقش بهسزایی دارد. در واقع در بازی با عروسک، کودک خود را در نقش مادر تصور میکند، در مجسمه سازی با خمیر، میزان خلاقیت خود را نشان میدهد و با شن و ماسه، پل، تپه، خانه، حفرهمیسازد. وسایلی برای تقویت قوه خلاقیت مانند مداد و آب رنگ برای نقاشی و بیان کردن احساسات به صورت بی کلام.

کودک میتواند با استفاده از خلاقیت خود، این قطعات را به یکدیگر متصل کرده و اشکال ذهنی و خیالی خود را پدید بیاورد. اسباب بازی ابزار کودکان برای بازی و جزء جدایی ناپذیر زندگی آنان است، به رشد و تکوین شخصیت کودک کمک میکند و میتواند وسیله ای برای برقراری ارتباط وی با دنیای بیرون باشد و در افزایش تحرک و تجربه کودک نقشی موثر دارد و از آن میتوان به عنوان وسیله ای برای تعلیم مفاهیم گوناگون از جمله رنگ، شکل، اندازه، جنس و حجم استفاده کرد و به این ترتیب بر دامنه لغات کودک افزود. بازی با عروسک به کودکان کمک میکند تا دنیای خود و دنیای اطراف خود را درک کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر وزارت آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی شهر تهران با همکاری مؤسسه موسیقی ماوا به مناسبت فرارسیدن دهه ولایت و عید سعید غدیر خم، پویشی برای گروه سنی کودک و نوجوان با عنوان «نذر اسباب بازی» برگزار میکند. فراخوان ارسال ویدئو برای پویش بزرگ «هدیه اسباب بازی» منتشر شده است، پویشی که در آن، کودکان به عشق امیرالمومنین اسباببازی هدیه میدهند. علاقه ی اول پسرها ماشین است، به همین دلیل تصور کردن خرابی ماشین و نیاز به تعمیر آن نیز همواره در آنها احساس می شود.ست اسباب بازی لوازم مکانیکی (مکانیک کوچولو) برای کودکان علاقمند به ماشین بسیار جذاب و مهیج خواهد بود.

مجموعه لغات و زبان کودکان را با صحبت کردن با آنها هنگام بازی با اسباب بازیها و سرگرمی ها گسترش دهید. همانطور که سؤالات را میپرسید، آنها میتوانند به اعضای بدن و لباسهای عروسک اشاره کنند یا به شما بگویند که آیا کودک گرسنه است و یا شاید نیاز به خوابیدن یا حمام کردن دارد. در حالی که کودک شما در حال بازی با عروسک است، میتوانید از او سؤالات مختلفی بپرسید تا روی درک آنها از همه آن کلمات کار کنید. ۲ سال به بالا: از آنجایی که فرزندان شما کمی بزرگتر و فعالتر میشوند، میتوانید اسباب بازیهایی را به آنها معرفی کنید که بازی فیزیکی بیشتری را ترویج میکنند. کودک نوپای خود را تشویق کنید تا یک یا دو بار در روز به مدت 10 تا 15 دقیقه با عروسک یا حیوان عروسکی خود به تنهایی بازی کند تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهد و نیاز به کمک و اتکا در آن کاهش پیدا کند. با هر مناسبتی برای کودکتان اسباببازی میخرند، محترمانه از آنها درخواست کنید چیزهای دیگری مثل خریدن کتاب داستان- لباس و یا پول دادن را جایگزین خرید اسباببازی کنند و دلیلتان را به آنها توضیح دهید. به این ترتیب، تخیل در آنها تقویت میشود و این میتواند ذهن آنها را برای خلق موضوعات مختلف باز نگه دارد.

اغلب می توان این گونه اسباب بازی ها را در طرح ها، رنگ ها و با امکانات دیگر در بازار یافت. تغییر نگرش کودکان، هدف دشمن در تهاجم فرهنگی/ چرا بازار اسباببازی در سیطره بیگانگان است؟ مرکز اسباببازی تهران محدود به مغازه و بازار نیست، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز از بهترین مراکز خرید اسباب بازیهای آموزشی و فکری است که مراکز اصلی آن در خیابان وزرا و خیابان حجاب واقع شده است. سالهاست در بازار اسباب بازی فروشی شاهد عرضه اقلامی خارجی هستیم که چندین شخصیت خاص را در بین کودکان اسطوره کردهاند و کودکان مشتاقانه به دنبال آنها هستند در حالیکه این شخصیتها هیچگونه سنخیتی با فرهنگ ما ندارند و فرهنگ بیگانه را منتقل میکنند. به گزارش خبرنگار مهر، مهدی علی اکبرزاده ظهر دو شنبه در آئین افتتاح تماشاخانه ترنج بجنورد اظهار کرد: نخستین نمایشگاه بینالمللی اسباب بازی با هدف رشد و توسعه بازار و ارتقای این صنعت تا پایان امسال برگزار میشود.

مرکز موسیقی مأوا به مناسبت فرارسیدن دهه ولایت و عید سعید غدیرخم، با همکاری هیأتهای مذهبی و گروههای مردمی، پویشی برای گروه سنی کودک و نوجوان با عنوان «نذر اسباببازی» برگزار میکند. به گزارش قدس آنلاین، مرکز موسیقی مأوا به مناسبت فرارسیدن دهه ولایت و عید سعید غدیرخم، با همکاری هیأتهای مذهبی و گروههای مردمی، پویشی برای گروه سنی کودک و نوجوان با عنوان «نذر اسباب بازی» برگزار میکند. اما این سناریوها با کمک تخیل آنها تغییر میکند و به داستانی جدید در زندگی آنها تبدیل میشود. این فعالیتها سلامت روان کودک شما را بهبود میبخشد، تخیل و خلاقیت را تقویت میکند و مهارتهای زندگی مثبت را در او ایجاد میکند. خلاقیت زیباترین خصوصیت انسان است پویایی و بقای هر فرهنگ و تمدنی به خلاقیت مردمان آن بستگی دارد و این واقعیت را تاریخ بارها به اثبات رسانده است. وی افزود: بازی فرایندی همراه با تحرک و کاوش است که انسان از تولد تا سالمندی آن را انجام می دهد.

همچنین خود آموزی از خصوصیات بارز کودکان هنگام بازی با اسباب بازی هایش است و براساس توانایی هایش رابطه متناسب با آن ها برقرار می کند. بچه ها به وسیله اسباب بازی ها دنیای پیرامون خود را کشف کرده، مهارت هایی جدید و ضروری می آموزند بنابراین انتخاب اسباب بازی برای کودکان برای سلامت روان کودک اهمیت فراوانی دارد و باید به دقت و با توجه به توانایی های مختلف کودک انتخاب شود. خرید اسباب بازی هایی که بتوانند توانایی های دست ها را به آن ها آموزش دهند گزینه ی مناسبی می باشند. همه وسایل نقلیه دارای چرخ های لاستیکی انعطاف پذیر و بزرگ هستند تا بتوانند از روی موانع سبک عبور کنند. داشتن اسباب بازی زیاد میتواند باعث شود بچههای ۶ سال و بالاتر فکر کنند که همه چیز قابل تعویض است و هیچ چیز ارزشمند نیست. ایده اهدای اسباببازی به کودکان بیمار، بیبضاعت و محروم یک فکر، اندیشه و عمل بسیار ارزشمند است چرا که کودکان، امید آینده این کشور و هویتبخش جامعه هستند. با نزدیک شدن به ایام عید نوروز یکسری از اسباببازیهای کودکتان را به انتخاب خودش به کودکان بیبضاعت دهید و به کودک تان بگویید که با این کار چگونه میتواند یک کودک دیگر را شاد کند.

سعی کنید اسباب بازی که قصد خرید آن را دارید با ویژگی های رشد سنی فرزند شما تطابق داشته باشد. اما آیا واقعا دادن اسلحه اسباب بازی به کودک در خشونت وی تاثیری دارد؟ بعضی دیگر اما میگویند که یک راه طبیعی برای درک چیزهای مهمتر زندگی، خوبی ضد بدی، و تقویت اخلاقیات و حس قدرت در نقش یک قهرمان خیالی است. عروسک کودک را مجبور به بازی با شخصیتی خیالی میکند و همین موضوع میتواند به او کمک کند تا از واژگان و جملات مختلف برای برقراری ارتباط استفاده کند و در نهایت، موجب تقویت مهارت گفتاری او میشود.

از جمله اسباب بازی های عروسکی بانی نیک می توان به : انواع عروسک های ال او ال سورپرایزی، عروسک های اوجی، عروسکهای شخصیت کارتونی (عروسک باربی، السا، دختر کفشدورکی ) عروسک های سخنگو و آوازخوان، عروسک های رقصنده،عروسک انواع حیوانات، عروسک ارزان، عروسک اورجینال و… سعی کنید همهی انواع و گروه حیوانات، مانند گروه آبزیان، پستانداران، پرندگان، خزندگان، دایناسورها و حتی حشرات را برای کودکتان تهیه کنید. در کنار انواع عروسک مثل عروسک حیوانات، عروسک شخصیت کارتنی، عروسک آویز و جاسوئیچی و عروسک نمایشی، اسباب بازیهای متنوعی نیز پیش رویتان قرار دارد که با آن میتوانید مجموعه اسباب بازی دخترانه شیک و جدید را برای دختر شیرینتان فراهم کنید. عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباببازی درباره مصرف اسباب بازی در سال گذشته نیز گفت: در کنار مشکلات معیشتی، قیمت اسباب بازی نیز افزایش داشته و شاهد کاهش فروش هستیم. جشنواره ای که با تقدیر از برترین های این حوزه به کار خود پایان داد؛ و فرصتی برای مرور ضعف ها و کاستی های صنعت اسباب بازی و رسیدگی به مشکلات این حوزه شد. به همت گروه جهادی حاج قاسم پایگاه حکیمه خاتون حوزه حضرت نرجس (س) به مناسبت عید غدیرخم اسباب بازی و عیدی به کودکان بستری شده در بیمارستان تخصصی اطفال حضرت معصومه (س) قم اهداگردید.

پوشاندن لباس برای عروسک ممکن است برای کودکان سن پایین سخت باشد و معمولاً با تمرین روی عروسک، تسلط بر این مهارت برای آنها بسیار آسانتر سایت candytoys میشود. برای سنین پایین باید اندازه اسباب بازی به گونه ای باشد که در دهان کودک قرار نگیرد و منجر به خفگی او نشود. مثلاً موتور اسباب بازی که برای یک کودک سه ساله خریداری می شود برای کودک 7 ساله غیر قابل استفاده است و علاقه ای به بازی با آن ندارد پس باید سن را مدنظر قرار داد تا رشد فکری و پرورش درست قوه خلاقیت برای کودک در نظر گرفته شود. کودک با غذا دادن به عروسک خود، نگه داشتن و استفاده از قاشق، بطری، کاسه و سایر وسایل را تمرین میکند.