پلنیوم باکس ، دریچه اجرا نما ساختمان و پاساژ معماری و عمرانی مهندسی ساز

پلنیوم باکس به دلیل قابلیت زیادی که دارد، استفاده از آن درساختمان های اداری، ساختمان های مسکونی، پاساژها و هتل ها رواج زیادی دارد. امروزه برای تهویه هوا و تولید هوای پاک انواع مختلفی از دستگاه های تهوی… ارایه راه حل های مهندسی برای کلیه پروژه ها از یک سو و تنوع کامل محصولات و فعالیتهای شرکت از سوی دیگر، امکان پاسخگویی به نیازهای اجرایی خود توسط این شرکت فراهم شده است. ☆ به دلیل داشتن فضای مناسب برای گسترش هوای خروجی، دریچه ها صداگیر بوده و ریزش هوای مطلوبتری دارند. کانال فلکسیبل مکنده جنس پی وی سی نرم تقویت شده قابل استفاده در صنایع بهداشتی و تخلیه یا هوارسانی به اتاق های تمیز می باشد. کانال فلکسیبل آی اف دی ساختار به هم پیوسته و یکنواخت دارد وهمچنین در سیستم های مکش نیز استفاده می شود.

نکته مهم در نصب جعبه تنظیم هوا قرارگیری بین 80 الی 120 سانتی‌متری کانال باکس پشت دریچه هوا بوده تا فضای لازم برای تثبیت و تنظیم جریان هوا کانال باکس وجود داشته باشد. پلانیوم باکس بر اساس تعداد و نوع دریچه درخواستی طراحان داخلی و بر اساس طول، عرض و ارتفاع مورد نیاز سیستم هوارسانی می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد. جنس آلیاژ به‌کار رفته در ساخت جعبه توزیع هوا از نوع ورق گالوانیزه یا آلومینیوم بوده و در دو حالت همراه با دریچه هوا یا دارای پنل نصب انواع دریچه هوا قابل تولید است.

  • از این محصول می توان در فضاهایی مانند ساختمان های اداری، پاساژها، و دریچه هایی که به صورت اسلوت و خطی هستند، استفاده کرد.
  • است که متناسب با شرایط و نحوه عملکردی که دارند در طول ها و عرض های متفاوت طراحی و تولید می شوند.
  • ما با بهره گیری از کارشناسان حرفه ای و با تجربه بهترین نمونه از پلنیوم باکس ها را در اختیار شما قرار می دهیم.
  • باکس توزیع هوا در دو آلیاژ گالوانیزه و آلومینیوم بر اساس نیاز و سفارش مشتری به قطر 0.5 میلی‌متر ساخته خواهد شد.
بست های خرچنگی یکی از آپشن های موجود در طراحی باکس های پلنیوم هستند که با وجود آن ها دیگر نیازی به سوراخ کردن دریچه ها نخواهید داشت این موضوع تاثیر بسیار زیادی بر ظاهر این سیستم ها داشته و نیاز شما را به درپوش از بین می برد. جهت یکنواختی جریان هوا در ساختمان ها نیاز به استفاده از وسیله ای می باشد تا فشار هوا را به صورت یکنواخت پخش کند، پلنیوم باکس وسیله ای جدید است که بدین منظور از آن استفاده می شود. در واقع کاربرد پلنیوم باکس تعادل در فشار هوا و پخش هوا به صورت تدریجی می باشد. بست های خرچنگی یکی از آپشن های موجود در طراحی باکس های پلنیوم هستند که با وجود آنها دیگر نیازی به سوراخ کردن دریچه ها نخواهید داشت این موضوع تاثیر بسیار زیادی بر ظاهر این سیستم ها داشته و نیاز شما را به درپوش از بین می برد. معمولا پلنیوم ها به صورت تکه های یک متری در طول خط مورد نظر برای نصب دریچه خطی در کنار هم قرار می گیرند و دریچه تا طول قابل تولید به صورت یکپارچه روی آنها نصب می گردد.

در واقع پلنیوم باکس نوعی باکس اختلاط هوا است که در آن می توان با توجه نوع طراحی آن هوا را به صورت کاملا لایه ای و آرام توزیع نمود. معمولا دستگاه های تهویه مطبوع به وسیله لوله های انعطاف پذیر (لوله فلکسیبل)، به قسمت ورودی باکس متصل شده، و هوای مطبوع از قسمت خروجی جعبه ، توسط دریچه به محیط مورد نظر منتقل می شود. استفاده از انواع عایق جهت جلوگیری از ورود آلودگی به هوا در مسیر شبکه هوارسانی امری مهم بوده و با به‌کارگیری از عایق الاستومری در کانال باکس نیز از بروز اتلاف انرژی جلوگیری خواهد شد. علاوه بر افزایش راندمان سیستم تهویه هوا شاهد کاهش آلایندگی ذرات معلق در هوا به‌همراه آلودگی صوتی و هدر رفت حرارتی نیز خواهید بود. عدم‌وجود عایق الاستومری مرغوب در سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی موجب کاهش تاثیر تجهیزات در تنظیم دما شده؛ همچنین عایق‌بندی نامناسب در مناطق با رطوبت بالا سبب خیسی و چکه کردن آب از دریچه هوا متصل به کانال باکس خواهد شد. این نوع پلنیوم باکس معمولاً در دریچه های رفت و برگشت مورد استفاده قرار می گیرد.

استاندارد خرید پلنیوم باکس چیست؟

پلنیوم باکس ، دریچه اجرا نما ساختمان و پاساژ معماری و عمرانی مهندسی ساز سیستم تهویه دریچه خطی و اسلوت جهت ایجاد هوای مطبوع نیازمند جعبه تنظیم هوا یا پلنیوم باکس هستند. همچنین به‌کارگیری از پلنیوم باکس در شبکه توزیع هوای سرد و گرم نیز امری ضروری خواهد بود. بنابراین استفاده از پلنیوم باکس به منظور ایجاد اختلاط کافی هوا وتوزیع یکسان هوا درطول، امری لازم ومهم است. این خیلی مهم است حتما، جنس پلنیوم باکس مورد استفاده از ورق گالوانیزه باشد.

اطلاعات تماس