چرا باید برای کودکان اسباب بازی بخریم؟

با توجه به اینکه اسباب بازی ها، مورد استفاده کودکان قرار می گیرد و این سن بسیار حساس می باشد، خرید و فروش اسباب بازی نیازمند توجه بیشتری نسبت به سایر اجناس می باشد و فروشندگان باید با در نظر گرفتن سلیقه و نیاز افراد به خریداری اجناس بپردازند تا تمامی محصولاتشان به فروش برسد و ضرر نکنند. خرید اسباب بازی های مختلف با توجه به رده سنی باعث می شود تا کودک شما رشد بهتری داشته باشد. علاوه بر عروسک اسباب بازی های دیگری از جمله : ستهای آشپزی، چایخوری و لوازمخانگی و لوازم آرایشگاه و … فروشگاه گیل تویز به عنوان یکی از بزرگترین پخش عمده اسباب بازی در سراسر کشور ، می تواند عروسک کاکتوس سخنگو را به قیمت عمده فروشی به همکاران خود عرضه نماید. به طوریکه امروزه می توان در بسیاری از اسباب بازی فروشی ها، برخی از وسایل بازی را مشاهده کرد که برای بزرگسالان ساخته شده اند. یکی از راه های خرید مطمئن وسایل بازی، خرید از یک اسباب بازی فروشی معتبر است، که به خوبی بتواند مثلا از طریق درجه بندی سنی این وسایل شما را برای خرید اصولی تر راهنمایی کند. در این مقاله تلاش کردیم تا توضیح بدهیم که دلایل خرید اسباب بازی برای کودکان چیست و چرا خرید وسایل بازی برای کودکان ضروری است.

در ادامه مقاله در مورد انواع اسباب بازی های متناسب هر سن توضیح خواهیم داد . به طور کلی بازی و اسباب بازیها بهترین راه برای تقویت هوش کودکان هستند و در ادامه به چندین بازی و اسباب بازی سودمند برای آنها اشاره میکنیم. برای مثال مهندسین، هنرمندان و به خصوص هنرمندان تجسمی، پزشکان و بسیاری از مشاغل مهم دیگر باید مهارت های دست ورزی را به خوبی در دوران کودکی آموخته باشند. ارتقای این مهارت ها باعث می شود تا کودک در آینده در مشاغل بسیاری موفق باشد. برای مثال استفاده از وسایل بازی خانه داری، ماشین، مشاغل و مواردی از این دست باعث می شود تا کودک خودش را در یک شهر خیالی تصور کند و روابط اجتماعی بزرگسالان را تجربه کند. بنابراین، فرصتها و موقعیتهایی برای بازیهای آزادانه و فعال در خانه و بیرون از خانه برای کودک فراهم کنید و او را به بازیهای آزاد با توپهای کوچک تشویق کنید. برای همین به والدین توصیه می شود برخی از اسباب بازی های کودک خود را به مهمانی های رسمی ببرند. اسباب بازیهای حمل و نقل، فکری، موزیک پلیرهای کوچک و مخصوصاً پازل اسباب بازی مناسب برای کودک ۲ ساله میباشند.

شاید دوست داشته باشید: پرفروش ترین مدل های ماشین شارژی در آیبایک! در ادامه لیست قیمت 36 مدل ماشین کنترلی اسباب بازی را برای خرید قرار داده ایم که میتواند برای خرید مناسب باشد. این سبد شامل این موارد است: محصولاتمراقبت های بهداشتی (تمامی وسایل مورد نیاز برای تعویض کودک شامل پوشک، دستمال مرطوب، زیرانداز تعویض، محصولات مربوط به شستشو در حمام شامل شامپو سر و بدن، روغن ماساژ، کرم های محافظ پوست و مو، مسواک و خمیردندان و شوینده های لباس کودک)، انواع لباس کودک و نوزاد (لباس دخترانه، لباس پسرانه و لباس نوزاد)، انواع لوازم غذاخوری، بازی و سرگرمی های متناسب با سنین مختلف نوزاد و کودک، محصولات و لوازم ایمنی و مراقبت، ملزومات خواب کودک، محصولات مرتبط با گردش و سفر (ساک حمل کودک، کالسکه و کریر، صندلی ماشین، آغوشی وساک لوازم) و ملزومات مایحتاج مادر هم در دوران بارداری و هم در دوران شیردهی، از برندهای متنوع و متعدد و شناخته شده جهانی همچون اونت، تامی تیپی، نوبی، ترانکی، تولو، کارترز،…

چنانچه در انتخاب آنها دقت کافی صورت نگیرد، تمایلات کودک ناخواسته به گونهای دیگر شکل سایت candytoys میگیرد. هرچند این بازیها نیز میتوانند جنبههایی مفید داشته باشند، چنانچه در کاربرد آنها افراط شود، زیانهایی بعضا جبرانناپذیر به کودک میرسانند. در دنیای امروز، دسترسی آسان به اینترنت باعث شده تا کودکان با انیمیشنهای بسیاری آشنا باشند، به همین خاطر شخصیتهای محبوب کارتونی بسیاری در ذهن کودکان پسر وجود دارد. توجه داشته باشید که هرچه تکههای پازل کمتر باشند، اندازهی آنها نیز افزایش مییابد و به همین دلیل برای کودکان خردسال مناسبتر خواهند بود. کتابهایي راکه هر دوی شـما جذاب هستند را انتخاب کنید تا کتاب خوانی برای شـما و فرزندتان دلپذیر باشد. از جمله اسباب بازی پسرانه که کودکان در این سن به آنها علاقه نشان می دهند کوادکوپتر و یا هلیکوپتر های کنترلی است که پرواز با آنها بسیار هیجان انگیز است و کودکان در این سن توانایی هدایت و بازی با آن را خواند داشت و با کمی تجربه لذت بیشتری از بازی با این دسته از اسباب بازی پسرانه خواهند داشت. آن ها تمام تلاششان را می کنند تا در نقش و مسئولیتی که برعهده گرفته اند، بهترین عملکردشان را نشان بدهند. از نظر علم روانشناسی انواع اسباب بازی را می توان در چهار دسته قرار داد.

بازی خوب باید در رنگها و اشکالی زیبا و چشمنواز که برای کودک جالب توجه است، تولید شود. توجه و تمرکز روی اجسام، با استفاده از ذره بین موجب تقویت هوش کودکان میشود. در چهار سالگی، بچهها از بریدن قطعات کاغذ رنگی و چسباندن آنها روی مقوا لذت میبرند. کودکان در چهار تا پنج سالگی از کارهای پرتحرک لذت میبرند و بازیهای پر سر و صدا را دوست دارند. حتی اگر کودک شما فقط قصد مشاهده محیط بیرون از منزل را دارد به او فرصت بدهید تا با دیگران ارتباط برقرار کند. در این مطلب قصد داریم 6 ویژگی اسباب بازی خوب را بررسی میکنیم. در این مقاله قصد داریم از انواع آنها صحبت کنیم، مزایا و معایبشان را مشخص کنیم و راههای خرید را از برندهای معتبر مشخص کنیم. برای اینکه بتوانید اسباب بازی مفید و سازندهای انتخاب کنید، در نظر گرفتن ویژگیهای جسمی، عاطفی، اجتماعی و فکری کودکان اهمیت ویژهای دارد، زیرا ناهمخوانی اسباب بازی با ویژگیهای کودک میتواند او را دچار شکستهای متعدد و در نهایت، احساس حقارت کند. آنچه فروشگاه اینترنتی اسباب بازی کودک فرفرک را نسبت به سایر فروشگاه های آنلاین اسباب بازی متمایز می کند، تعهد به عرضه اسباب بازی های ایمن و هدفمند برای پرورش هوش و رشد مهارت های کودکان است.

یکی از روش های بسیار مفید یادگیری برای کودکان، بازی کردن است. از طرفی برخی از اسباب بازی های مناسبتی هم می توانند باعث تقویت روابط و بیشتر شدن دوستی و محبت بین بزرگسالان شوند. بازی ، یک راه سرگرم کننده برای یادگیری ، پیروی از قوانین ، تمرکز ، تفکر خلاقانه و انضباط است که به تقویت هوش کودکان کمک میکند. اسباب بازی های فکری مختلفی با درجه بندی سنی برای کودکان ساخته شده است. این درجه بندی سنی کمک می کند تا بهترین اسباب بازی را در بهترین زمان ممکن برای کودکتان بخرید. بازی برای کودکان مانند کلام برای بزرگسالان و ابزاری برای بیان احساسات، آرزوها و خودشکافیهای کودکانه آنهاست. بازی های تعاملی مانند پازل، بازی های تخته ای و دومینو به بچه های بزرگ تر اجازه می دهند با هم بازی کنند.

پسران علاقه زیادی به لباس های شخصیت های کارتونی دارند و دختران نیز به تاج و لباس عروس علاقه زیادی دارند. نمایندگی شرکت اینتکس در تهران محصولاتی مانند عروسک بادی و کیسه بوکس بادی و خانه های بادی و استخر بادی توپ با طرح های اصلی شخصیت های کارتونی و بسیاری دیگر از این نوع اسباب بازی کودک و محصولات را با کیفیت بالا عرضه مینماید . جغجغه، عروسک پارچهای، حلقههای پلاستیکی، مکعبهای چوبی، توپهای رنگی، بادکنک رنگی، کاسههای پلاستیکی رنگارنگ و انواع ظروف بزرگ و کوچک پلاستیکی و رنگی، قطعات درشت خانهسازی، مکعبهای توخالی، اسباب بازیهای صدادار (دایره زنگی و طبل)، اسباب بازیهای کوکی، اشیای شناور برای آب بازی (ماهی و اردک پلاستیکی)، ماشین و حیوانی که بتوان آن را با نخ به دنبال خود کشید، وسایل معمولی خانه مثل بشقاب، قابلمه و قاشق. این اسباب بازی برای کودکان مزایای زیادی دارد و در دسته بهترین بازیهای نقش آفرینی و وانمودی قرار میگیرد. اگر شما از آن دسته والدینی هستید که بخاطر علاقه شخصی یا ضرورت خود می خواهند کودک خود را به مهد کودک بفرستند ، این سن زمان مناسبی است. مثلا پرستار کودک می­تواند از کودک بخواهد شکل­ها و حیوانات مختلف را نقاشی کند. بازی و اسباب بازیها بهترین انتخاب برای تقویت هوش کودکان در سنین مختلف است.

لوازم نقاشی (مداد شمعی، گچ، آب رنگ، قلم مو و مداد رنگی)، خمیربازی، گل رُس، توپ، سه چرخه، الاکلنگ، سرسره و تاب کوچک، انواع پازل با قطعات محدود، لگو، مکعبهای چوبی رنگی، قطار، ماشین، عروسک و وسایل آن مثل تختخواب و لباس عروسک، تلفن اسباب بازی، کامیون، دومینو، تخته سیاه کوچک. این در حالی است که بخشهای فرهنگی مثل کتاب مالیات پرداخت نمیکنند. این انیمیشن پس از انتشار مورد توجه کمپانی دیزنی قرار گرفت و این کمپانی توافق نامه ای برای ساخت انیمیشن داستان اسباب بازی Toy Story (محصول سال 1995 میلادی) با کمپانی پیکسار منعقد کرد که از عناصر این انیمیشن کوتاه الهام گرفته شده بود.

هنگام بازی دائم با آنها در تعامل است و تنها در این سن کودک قادر به انجام بازی های مشارکتی و دسته جمعی خواهد بود و هنگام بازی با مفاهیمی مانند رعایت نوبت و برد و باخت آشنا خواهدشد. کودک در سن دو تا سه سالگی رنگها را تشخیص میدهد، با حیوانات آشنا میشود و بلوکهای کوچک را روی هم بچیند. یک مطالعه اخیر در دانشگاه واشنگتن در سیاتل نشان میدهد که لگو ، مفیدترین اسباب بازی برای افزایش خلاقیت کودکان نوپا است و باعث میشود کودک بتواند با قرار دادن لگوها روی یکدیگر بر اساس اندازه و یا رنگ، اجسام مختلفی بسازد. اگر برای خرید هدیه برای دخترتان عجله داشته و نمیدانید که چه چیزی بخرید، مشاهده انواع اسباب بازی دخترانه در همین صفحه به کمک شما خواهد آمد. با وقت گذاشتن در تصمیم گیری آگاهانه برای خرید و مراقبت از خرگوش، به خرگوش خود کمک خواهید کرد که زندگی طولانی و شادی داشته باشد.

یا مثلا برای کودک 7 ساله خود، نباید یک اسباببازی مناسب کودکان 10 تا 12 تا ساله خریداری کنید. این روش آنقدر اثر گذار بوده است که حتی امروزه برای آموزش بزرگسالان هم از بازی استفاده می شود. امروزه کاربرد انواع اسباب بازی به سرگرمی محدود نمیشود. می توان از کودک خواست راجع به تصاویر قطعه اصلی صحبت کند یا از او چنین پرسش هایی کرد: پروانه چطور حرکت می کند ؟ کودک با این چنین اسباب بازی هایی مهارت هماهنگی چشم و دست را پیدا می کند. این وسایل بازی می توانند باعث تقویت روابط اجتماعی و مهارت های مختلف در بین بزرگسالان بشوند.

اسباب بازی ها به کودکان کمک می کنند تا به شکل بهتر و ساده تر این مهارت ها را بیاموزند. یادمان هم باشد که همیشه باید نوجوانمان را تشویق کنیم. همچنین خوب است که به نوجوانها ابزار بدهیم یا حتی خودشان جعبهابزار داشته باشند و گاهی بخواهیم او بعضی از کارهای بیخطر را انجام بدهد. بعضی را خودتان و احتمالا بیشترش را به انتخاب و اصرار کودکتان خریدهاید و این دغدغه همیشه همراهتان بوده که آیا این اسباب بازی برای رشد ذهنی کودکتان مناسب است یا نه؟ برای همین هم هست که بعد از چند دقیقه، آن را رها میکند.

اگر در دوران کودکی فرصت تخیل کردن را به کودک ندهند، در بزرگسالی نمی تواند فرد مهم و سالمی برای جامعه باشد. برای مثال کامیون اسباب بازی جذاب برای کودکان و به خصوص پسربچه هاست. آن ها در حالت عادی احساس ناتوانی می کنند ولی وقتی تفنگی در دست می گیرند، احساس قدرت می کنند و می توانند به دیگران امر و نهی کنند. تنوع بالا در تولید محصولات بادی کودکان و اسباب بازی های بادی در شرکت اینتکس کار را برای والدین بسیار آسان نموده و با خرید این نوع از محصولات بادی میتوانند ساعت ها کودکان را سرگرم بازی کرد . بیشتر بخوانید: بازی سازنده چیست و چه مزایایی برای کودکان دارد؟ یک در میان پریدن با یک پا، جست و خیز کردن، کنترل بیشتر بر حرکات ظریف بدن، شروع استفاده از وسایلی مانند مسواک، قیچی، اره، مداد، چکش و سوزن برای دوخت و دوز مخصوص این سن است. ربات ها و آدم آهنی ها ازمحبوب ترین اسباب بازی ها در بین بچه ها هستند ازمحبوب ترین ربات ها برای خرید ربات کنترلی جدید می توان به ربات های ذیل اشاره کرد.