گاهی این اسباب بازیها سازنده و گاهی مخرب است

برای افزایش حافظه کودک همچنین میتوانید برای او کتابهای شعر به طور مثال اشعاری از شاهنامه تهیه کنید و او را ترغیب به حفظ کردن اشعار و حکایات کنید. اسباب بازی هایی مانند سرسره، نردبان، دوچرخه، کودکان را به بازی هایی تشویق می کند که معمولاً باعث تمرین تمرین عضلات بزرگ می شود. از وسایل بازی پسرانه در این سنین میتوان به دوچرخه، اسکوتر و اسکیت اشاره کرد. به طور مثال وسایلی بازی که از نمونههای واقعی شبیه سازی شدهاند بسیار مفید هستند و همچنین این وسایل کودک را با نقشهای اجتماعی مختلف آشنا میکنند. بطور مثال ما قطار های اسباب بازی را فقط و فقط پسرانه نمی دانیم بخصوص نمونه های معروف به نشکن که رنگ های شادی دارند هم برای دختر ها مناسب است و هم برای پسرها. با این وجود اسباب بازی هایی هستند که برای سنین مختلف می توانند مناسب باشند.

این اسباب بازی به تقویت مهارت تصمیم گیری و قدرت تمرکز کودک کمک سایت candytoys میکند. در بازی کودکان فعالانه به لحاظ جسمی و فکری درگیر هستند و با تخیل و تقلید مدت زیادی از وقت خود را صرف می کنند و مهارت های عاطفی و اجتماعی کسب می کنند. کودکان نیازها و احساسات خود را به هنگام بازی ها بروز می دهند، آن ها در جریان بازی است که هدف ها را جستجو می کنند، اطلاعات کسب می کنند و برای فعالیت های اجتماعی مهارت بدست می آورند، بازی کودکان فعالیتی است که آزادانه انتخاب می شود و اهداف آن در خودش نهفته است وکودکان از انجام آن رضایت خاطر و خوشحالی دارند. همچنین به این ترتیب کودک می­ تواند انرژی خود را با بازی کردن تخلیه کند و آرامش روحی و روانی کسب نماید. در واقع بازی واژه آشنایی است که آن را بسیار شنیده ایم و به کار برده ایم ولی شاید کمتر به اهمیت بالای آن توجه کرده باشیم حتی امروزه که برنامه های درسی بازی محور جایگاه قابل توجهی در آموزش کودکان یافته هنوز بازی جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است بازی کودکان از بدو تولد آغاز می شود و در مراحل رشد بازی و زندگی کودک چنان در هم تنیده می شوند که تفکیک آن ها دشوار و حتی غیرممکن است زیرا فعالیت های طبیعی کوکان به هنگام بازی ظهور می یابد.

اسباب بازی هایی که شکل کامل شده ای را ندارند و کودک می تواند به دلخواه خود آن ها را شکل دهد یا تغییرهایی در آن ایجاد کند و یا چیزی با آن بسازد بیشتر مورد علاقه ی کودکان قرار می گیرد و باعث خلاقیت آن ها می شود اسباب بازی ها می توانند حتی به صورت یک عامل خارجی که طبق آن کودک اعمال خود را نظم می دهد موثر واقع شوند. در ادامه با توجه به گروه بندی سنین راهنمای خرید اسباب بازی برای کودکان را توضیح میدهیم. اگر از آن دسته والدینی هستید که به دلیل علاقه شخصی و یا اجبار شرایط کاری کودک تان را قصد دارید به مهد کودک بسپارید این سن وقت مناسبی است. تنوع اسباب بازی در ویززززز تنها به جنسیت محدود نمیشود و شما این امکان را دارید تا از برندهای معتبر خارجی تا برندهای باکیفیت ایرانی را در ویززززز پیدا و خریداری کنید. میتوانید طرحی را بخرید که کودک به آن علاقه دارد.

اسباب بازی هایی که به دلیل شکستنی بودن یا داشتن ناصافی هایی باعث مجروح شدن دست کودک شود. وی با اشاره به استقبال مخاطبان از این جشنواره با وجود مجازی بودن نسبت به دوره های گذشته تاکید کرد: در این دوره دو و نیم برابر از دوره قبل محصولات متنوع از تولیدکننده های داخلی دریافت کردیم. بهعلاوه بازی کردن بچهها در بیرون از محیط خانه، میتواند به اجتماعیتر شدن فرزندان کمک کند. کودک میتواند آنها را به صدها روش مختلف در کنار هم قرار دهد و طرحهای مختلفی را بسازد. آیا تصور میکنید کودکان زیر سه سال در آرامش ذهنی کامل به سر میبرند؟ عروسک یکی از اسباب بازی های مورد علاقه ی کودکان است بسیاری از پژوهشگران بر این باورند، عروسک های پارچه ای که شکل حیوانات را دارند به کودک آرامش می بخشند. کودکانیکه به سن پیشدبستانی رسیدهاند، با کمک این ساعت زیبا میتوانند علاوه بر زمان، اشکال، اعداد و رنگها را هم یاد بگیرند. کودکان کوچکتر میتوانند با کمک این کارتها اسامی حیوانات، میوهها و سایر موارد را یاد بگیرند. اگر تصاویر یکی بودند، آنها را کنار میگذارد؛ اگر نه، هر دو را سر جایشان میگذارد. اسباب بازی ها یکی از بهترین ابزارها برای آموزش مهارتهای مختلف به کودکان هستند.

اصولا اسباب بازی با تحریک ذهن کودکان به روش های مختلف باعث روشن شدن ذهن کودک و با نوع طراحی بعضی از اسباب بازی ها منجر به تحرک بدنی و فیزیکی کودکان می گردد که هر دوی این مسائل در کنار یکدیگر و با توجه به ساختار طراحی اسباب بازی و البته هدف طراحی، علت یادگیری کودکان در مقوله های متفاوت می گردد. اسباب بازی مناسب باید عوامل زیادی را دارا باشد، از جمله جذابیت ظاهری، تحریک خلاقیت، لذت بخش بودن و ایجاد سرگرمی. کودک باید هر قطعه را باتوجهبه شکل و رنگی که دارد، در جای مناسب خود قرار دهد. 4. اسباب بازی هایی مانند میزهای بازی یا تابهای فنری که موزیکال بوده و کودک درون آن جای می گیرد اسباب بازی مناسبی برای تقویت دست و پای کودک می باشد. کودک باید هریک را در جای خودش بگذارد و ساعت درست را نشان دهد. همچنین مداد رنگی او را آمادهی ورود به مهد میکند. او در این بازی به نوعی نقش مادری را تجربه میکند. معمولاً وسایل بازی را بر اساس دخترانه یا پسرانه بودن تقسیم میکنند. متعدد بودن اسباب بازی به صورت محرک عمل می کند و کودکان را به اکتشاف و بازی های ساختنی و تخیلی تشویق می کند.

این سازگاری پیش درآمد سازگاری های دیگری است که کودک به مرور زمان به آن دست خواهد یافت. کمتر پیش میآید که برایشان اسباب بازی چوبی بخریم. بسیاری از اسباب بازیهایی که کودکان ما با آنها بازی میکنند، پلاستیکی هستند. شما میتوانید شنوایی نوزاد را با خرید اسباب بازی هایی که نرم بوده و تولید صدا میکنند، افزایش دهید. اسباب بازی های با بافت نرم و همچنین صدای ملایم، محبوب این رده سنی هستند. برای هر گروه سنی 4 ویژگی اساسی اسباب بازیها باید مورد بررسی و توجه قرار گیرد که عبارتند از: کاربری، کاربردی، محتوا و ایمنی. انتخاب اسباب بازی لازم است که با توجه به نکات زیر انجام گیرد: ایمنی اسباب بازی را نباید از نظر دور داشت. باید توجه داشت هیچ قطعه تیزی نداشته باشد و هیچ قطعه کوچکی از آن جدا نشود زیرا کودک قطعات کوچک را میخورند و شاید باعث خفگی کودک شود. با بزرگتر شدن کودک در هنگام انتخاب اسباب بازی برای او میتوانید، استعدادهایش را در نظر بگیرید و یا وسایل مختلف برای کشف استعدادهای او خریداری کنید. سعی کنید اسباب بازی هایی را انتخاب کنید که هم به لحاظ رنگ و شکل و هم به لحاظ سن و علاقه کودکتان جذاب باشد و انگیزه ی بازی کردن را به او بدهد.

از این رو آن ها به وسایلی که بتوانند با آن وضعیت های بیشتری را کنترل کنند علاقه خواهند داشت. علاوهبرآن، از چوب طبیعی ساخته شدهاند و رنگهای بهکاررفته در آنها غیرشیمیایی است؛ پس خطری برای کودکان نخواهند داشت. نکته قابلتوجه دیگر این است که روی هر وجه این پازلها یک طرح جداگانه نقاشی کردهاند و کودک با یک پازل، عملا چند پازل دیگر هم خواهد داشت. بازی در کنار هم یکی از مراحل ابتدایی رشد اجتماعی کودکان است، بنابراین داشتن اسباب بازی هایی که کودکان نوپا بتوانند با چندین کودک دیگر به اشتراک بگذارند (مانند یک مجموعه بزرگ اسباب بازی یا چند بسته ماشین بازی)، به آنها کمک می کند تا در مسیر بسیار اجتماعی شدن قدم بردارند.

پازلهای چوبی سهبعدی برای کودکان بالای ۸ سال طراحی شده است. این اسباب بازی از پیچ و خم مهره های رنگارنگ، قطعه هایی با چند شکل هندسی ساخته شده از چوب می باشد و مخصوص کودکان یک ساله طراحی شده است. کودکان در سن 9 ماهگی ترجیح میدهند با اسباب بازیهای مخصوص جنسیت خود بازی کنند. بهترین روش گذراندن وقت با فرزند و تربیت او بازی کردن با اوست و چـه بهتر کـه والدین، مربی یا پرستار کودک از بازیهاي متناسب با هر سن کودک باخبر باشد. سرسره و پارک بازی طرح خرس بهترین اسباب بازی دخترانه و پسرانه جدید می باشد که کودکان علاقه بسیار شدیدی به این اسباب بازی دارند.

به این ترتیب در هنگام خرید وسایل بازی برای دختران، ابتدا به نیازهای کودک خود توجه کرده و سپس کالای استاندارد و با کیفیتی را برای او خریداری کنید. برای مثال دختران قبل از 3 سالگی به عروسک ها و ست های چایخوری علاقه بیشتری نشان می دهند تا ماشین و لوازم مکانیکی و . برای اینکه انتخاب راحتتری برای خرید اسباب بازی های پسرانه داشته باشید، پس از این که عکس اسباب بازی های پسرانه را به کودکتان نشان دادید، لیستی از اسباب بازیهای مورد علاقه او تهیه کنید. کتابهای علمی مصور که به سوالات او پاسخ دهند. کودک در این سن ذهنی آماده برای یادگیری دارد و سوالات زیادی دربارهی محیط اطرافش میپرسد. این اسباب بازی چوبی برای کودکان را هم با الفبای فارسی و هم انگلیسی طراحی کردهاند؛ بنابراین برای کودکانی مناسب است که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند. کودکانی که دیگر توان نشستن و به دست گرفتن را دارند می توانند مخاطب این اسباب بازی قرار گیرند. اگر نوع بازی به گونهای باشد که کودک بتواند با دیگر همسالانش مشترک بازی کند، شرایط ایدئالی است.

همانطور که گفته شد امروزه مهم ترین ابزار سرگرمی کودکان اسباب بازی است. با گسترش تکنولوژی اسباب بازی های جدیدی تولید که با استقبال زیاد کودکان و نوجوانان و گاها بزرگسالان روبرو شد. به گزارش افکارنیوز، در حال حاضر و عصری که ما در آن زندگی می کنیم یعنی دوران پست مدرن، نیازها و شرایط جدیدی برای سرگرمی و بازی کودکان مهیا کرده است و این موجب دشواری انتخاب والدین برای اسباب بازی فرزندانشان شده است. زمانی که می خواهید برای کودک دلبندتان اسباب بازی جدیدی بخرید، دقت کنید که مناسب سن کودک تان باشد و خیلی گران قیمت و لوکس نباشد تا او بتواند با آن بازی کند. ولی در فروشگاه گیل تویز ، عروسک کاکتوس سخنگو با قابلیت شارژ شدن به همراه لباس و جعبه مقوایی به قیمت 280 هزار تومان عرضه می شود. تفنگ مدل m35 یکی از مسلسل های است که دارای خشابی با گنجایش 18 تیر است و شامل 20 عدد ساچمه و برد بسیار بالای دارد و قابلیت شلیک 190 FPS دارد و دارای دو سر مختلف برای شلیک دارد.

اسباب بازی با اثر تجسمی و فکری شامل انواع پازل با 20 قطعه و بیشتر، مکعب های ساختنی در اندازه های کوچک، اسباب بازی های فکری گروهی، وسایل نقاشی و کارت های مصور بازی مانند مجموعه گل، هواپیما و نظر این ها. اسباب بازی با اثر تجسمی و فکری شامل، انواع پازل با حداقل 9 تا 15 قطعه، وسایل نقاشی و خمیرسازی، مکعب های ساختنی در اندازه های بزرگ و متوسط و کتاب های تصویری. برای دختربچهی خود کتاب داستان بخوانید و در هر مرحله از او سوالاتی بپرسید. حال جدیدترین فیلم خود را که در ژانر عاشقنه و کمدی می باشد را در تاریخ 23 جولای 2022 با هنرنمایی هنرمندانی همچون ونسا لنگیس، جسی هاچ منتشر نموده است.

بعضی از کودکان با عروسک بازی نمی کنند و بعضی از پسران دیده می شود که به بازی با عروسک می پردازند، کودکان در سنین چهار تا دوازده سالگی با عروسک بازی می کنند. با این وجود، اسباب بازیهایی هستند که برای سنین مختلف، میتوانند مناسب باشند. از اسباب بازیهای مناسب این سن میتوان به ساختنیهای پیچیده تر، خمیر بازی، پازلهای پیچیده تر، اسباب بازیهای دسته بندی و ماشینهای کوچک اشاره کرد. به عنوان مثال، هنگامی که کودک با طناب بازی می کند، خود را وادار به انجام حرکات خاصی می کند که با ویژگی های آن سازگار شود. بعضی بازیها مانند گرگم به هوا و قایم باشک، نیاز به وسیله خاصی ندارند، اما بازیهایی مثل عروسکبازی و ماشینبازی نیاز به تهیه و خرید اسباب بازیهای مخصوصی دارد. از آن جایی که سطح انرژی در پسران به شکل خاصی بالا است، اسباب بازیهای پسرانه مورد نظر نیز باید در همین راستا و در جهت کمک به تخلیه درست این انرژی طراحی شده باشد. از آنجا که اسباب بازی ها دنیای بزرگی را در ذهن کودکان اشغال می کنند و بیشتر وقت شان را برای بازی کردن با آن ها اختصاص می دهند ، پس یکی از مهم ترین سرگرمی های آن ها نیز به شمار می رود.