گوگل ادز یا گوگل ادوردز چیست و چه نقشی در دنیای تبلیغات دارد؟

دیگر شما میتوانید بسیاری از کارهایی که در گذشته به صورت فیزیکی و دستی انجام میدادید از طریق اینترنت انجام دهید. برای بهینه تر کردن کمپین Google AdWords خود داده های حاصل از عملکردهای قبلی کمپین خود را بررسی کنید. در قسمت اول رو به روی گزینه Ad Group Name باید نام گروه تبلیغاتی خودتان را وارد کنید. گوگل یه بخش ادز یا تبلیغات داره که شما تو اون قسمت میتونین تبلیغات مربوط به سایت خودتون رو در موتور جستجو گوگل قرار بدین. شبکه نمایش گوگل یا به اختصار (GDN) تعداد بسیار زیادی از سایت ها هستند که به گوگل اجازه می دهند تا تبلیغات خود را در قسمت های مختلف سایت آنها نمایش دهد. گوگل ارتباط کلمات کلیدی که برای تبلیغ انتخاب می کنید را با متن تبلیغ و همین طور محتوای صفحه ورودی که انتخاب می کنید می سنجد.

سایت گوگل ادز

بعد از عضویت و ساخت اکانت گوگل ادز که به صورت رایگان است، شما باید یک کمپین برای کلمات کلیدی مرتبط با سایت خود ایجاد کنید. به نظرم با مثالی که در بالا گفته شد باید کاملاً متوجه شده باشید که گوگل ادز چگونه کار می کند ولی نکته ی دیگری که وجود دارد این است که هر کلمه ای را برای مخاطب نمایش نمی دهد. از سال 2013 امتیاز کیفیت به مرور به فاکتور مهم تر و با ارزش تری نزد گوگل مبدل شد به گونه ای که متوسط امتیاز سایت ها را از 7 به 5 کاهش داد و برای امتیاز سخت گیری بیشتری انام می دهد. هزینه کلیک واقعی از تقسیم رتبه تبلیغ به نسبت رقیبانی که زیر تبلیغ شما هستند (نسبت رتبه تبلیغ به میزان کلیک) بر روی امتیاز کیفیت به اضافه 0.01 دلار می باشد. استفاده از کلیدواژه ها در متن تبلیغ، سرعت بالا و ریسپانسو بودن سایت، استفاده از کلمه کلیدی در متاتگ ها و در نهایت نسبت کلیک به نمایش تبلیغ (CTR) بر کسب نمره کیفیت بالاتر تاثیر گذار خواهد بود.

درامد از گوگل ادز

هر چه نمره کیفیت کلمه کلیدی بالاتر باشد؛ گوگل هزینه ی کمتری برای نمایش آن کلمه کلیدی کسر خواهد کرد. وب سایت هایی که بر کیفیت محتوا و منحصربفرد بودن آن تمرکز می کنند و به صورت مستمر در حوزه محتوانویسی فعالیت دارند، معمولا سئوی بهتری داشته و ترافیک بیشتری از گوگل می گیرند. جستجوی پولی گوگل چیست؟ به صورت کلی پس از جستجوی عبارتی در گوگل دو نوع نتایج در آن مشاهده میشود. بعد از به اتمام رساندن مراحل ثبت نام و وریفای کردن اکانت، یک کد جاوا در اختیار شما قرار داده می شود، که باید آن را در سایت خود قرار دهید، تا تبلیغی که از سوی سرویس Google Adsense برایتان در نظر گرفته می شود، در بخشی که مربوط به این کد است، قرار داده شود. گوگل این تبلیغات را، بر اساس کلمه کلیدی که کاربران جستجو می کنند، به کاربران مورد نظر ارائه می کند.

ما بررسی میکنیم که گوگل ادز چیست و به شما آموزش میدهیم که چگونه کمپینهای خود را برای دستیابی به بهترین نتایج بهینه کنید. به این ترتیب با نمایش تبلیغ سایت شما در میان نتایج گوگل، تعداد مشتریان و بازدیدکننده های وبسایت شما در مدت زمان کمی رشد چشمگیری خواهد داشت، البته در صورتیکه تبلیغ به صورت بهینه فعال شود. برای شروع تبلیغات گوگل، شما به یک اکانت گوگل ادوردز نیاز دارید تا تبلیغات خود را در اکانت مورد نظر راه اندازی کنید.

رقابت نیز آیتم دیگر تاثیر گذار بر روی هزینه کلیک است به صورتی که هزینه های تنظیم شده توسط رقبا برای نمایش کلیدواژه توسط گوگل به عنوان یک فاکتور شناسایی شده و بر روی هزینه کلیک شما نیز تاثیر می گذارد. جستجوی کلیدواژه مناسب برای شما فرآیندی است که در آن با استفاده از ابزارهای مناسب و اطلاعاتی که از جستجوهای مرتبط بدست می آورید کلیدواژه ای را انتخاب کنید که بیشترین ترافیک مرتبط با کسب و کار شما را به سمت سایت شما هدایت کند. تنها استثنا این قانون وقتی است که شما تنها پیشنهاد دهنده باشید و یا اینکه پیشنهاد قیمتی شما پایین ترین پیشنهاد باشد ، آن موقع است که شما بالاترین پیشنهاد قیمتی خودتان را پرداخت می کنید!

حتما بخوانید: مهم ترین روش های تبلیغات اینترنتی که باید بشناسید. در این روش با بکار بردن بیشتر کلمات کلیدی مهم در محتوای سایت موتور جستجو را به ایندکس بهتر سایت وامیداریم. بنابراین با تجوه به استراتژی انتخابی می توان از هر دو روش به صورت هم زمان نیز استفاده کرد. به طور کلی با جستجوی هر کلمه کلیدی مزایده خاصی برگزار می شود. گوگل ادزگوگل ادز (Google Ads) که قبلاً نام آن گوگل ادوردز (Google AdWords) بوده و با این نام هم شناخته می شود در واقع سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است و به نوعی یک شبکه پرداخت به ازای کلیک (یا PPC) می باشد که از طریق آن می توانید تبلیغ سایت خود را در میان نتایج موتور جستجوی گوگل و همچنین دیگر سایت های پارتنر گوگل نمایش دهید. بعد از انتخاب هدف، پنجره ای باز می شود که در آن باید نوع کمپین تبلیغاتی خود را انتخاب کنید.

کلیه اکانت های شانار به صورت اختصاصی باز می شود و امکان دسترسی مستقیم گوگل بر روی تمام سرویس ها میسر می باشد. در صورتی که تبلیغات گوگل ادز به درستی تنظیم، راه اندازی و مدیریت شوند در بیشتر کسب و کارها میتواند مفید سایت گوگل ادز و کارساز باشد. قیمت پیشنهادی (bid) ، امتیاز کیفیت (Quality Score) ، ارتباط بیشتر کسب و کار شما با تبلیغ مشخص می کند که تبلیغ شما شایسته نمایش در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) را دارد یا نه. امتیاز کیفیت یا (Quality Score) معیاری است که گوگل برای مرتبط بودن و مفید بودن تبلیغ شما برای کاربر مشخص می کند ، گوگل برای این امتیاز دهی به چند عامل مهم توجه می کند. مهم است که محتوای آگهی شما با هدف جستجوگر مطابقت داشته باشد، با کلمات کلیدی هدف شما مطابقت داشته باشد و با یک راه حل مشخص نیاز کاربر را برآورده کنید.

در حقیقت می توان گفت گوگل برای هیچ کلمه ای مبلغ تعیین نمی کند و این رقبا هستند که مشخص می کنند هر کلمه کلیدی چه عددی را به خود اختصاص می دهد؟ حقیقت این است که تبلیغات گوگول ادوردز به خصوص در مواقعی که زمینه کاری شما خیلی رقابتپذیر است میتواند خیلی گران باشد. در بسیاری از زبانها خیلی از صفحات نتایج جستجو شامل آگهیهای گوگل ادز میشوند. آیا گوگل ادز کار می کند؟ سیستم پیشنهاد قیمت گوگل ادز یا ادوردز چطور کار می کند؟ بهینه ساز نرخ تبدیل در گوگل ادز یک ابزار پرکاربرد و مهم در پیشنهاد دهی قیمت کلمات است. این نرخ به معنای کلیکهای حاصل از نمایش (impressions) وب سایت شما در نتایج جستجو است.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

هرچقدر که امتیاز کیفیت بالاتری داشته باشید چه بهتر: کلمات کلیدی با امتیاز کیفیت بالاتر باعث می شوند هزینه شما کاهش پیدا کند و در صفحه نتایج گوگل از رتبه بالاتری برخوردار شوید. هزینه هر کلیک (CPC) توسط عوامل مختلفی مثل میزان رقابت برای کلمه کلیدی ، حداکثر پیشنهاد قیمتی و میزان امتیاز کیفیت کمپین شما بستگی دارد. هزینه بهازای هر کلیک (CPC) یک نوع مدل قیمتگذاری برای تبلیغات پولی است که در آن تبلیغکننده بهازای هر کلیک روی تبلیغ، هزینهای را به گوگل میپردازد. اگر چه گوگل ادز در حال حاضر بزرگترین سیستم تبلیغات اینترنتی است، اما همچنان تعداد زیادی از فعالین حاضر در کسب و کارهای اینترنتی از آن استفاده نمی کنند. در صورت آشنایی کامل با روش ها و استراتژی های مختلف و استفاده درست و به جا از تبلیغات گوگل قادر خواهید بود هزینه های تبلیغاتی خود را کاهش دهید و سبب افزایش بازدید از وب سایت خود شوید.

ثبت نام در گوگل ادز

با این کار هزینه هر کلیک کمپین شما کاهش پیدا می کند. گوگل ادز یا تبلیغات گوگل که در گذشته با نام گوگل ادوردز (Google Adwords) نیز شناخته میشد، بستر تبلیغاتی اختصاصی شرکت گوگل است که به صورت پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) در اختیار وب سایتها قرار میگیرد. گوگل ادز آگهی شما را در معرض دید مشتریان احتمالی یا مشتریانی قرار میدهد که به محصول یا خدمات شما علاقه مند هستند. شما به ازای هر 1000 بار نمایش ویدیو هزینهای را به گوگل پرداخت میکنید (CPM). شما می توانید با مطالعه مقاله :”چطور اکانت گوگل خود را بسازم؟” تبلیغ مناسب خود را بسازید یا می توانید با راهنمایی های گوگل در هنگام ساختن اکانت استفاده کنید و کمپین خود راه بیندازید.

گوگل با استفاده از الگوریتم های خود و آنالیز سایت شما نسبت به کلمه کلیدی که در کمپین خود انتخاب کرده اید، امتیازی را برای سایت شما در نظر میگیرد. تبلیغات گوگل ادوردز چیست؟ به عبارت دیگر، تبلیغات شبکه جستجوی گوگل ادوردز با این که رنگ و لعاب زیادی ندارند، بسیار موثر عمل میکنند، زیرا به هدف کاربری (User Intent) مرتبط هستند؛ این بدین معنی است که تبلیغات جستجوی گوگل ادوردز بر اساس مقصود کاربر از جستجوی یک عبارت در گوگل به وی نمایش داده میشوند. به محض اینکه درخواستی در گوگل ایجاد شود ، موتور جستجو شروع به پردازش درخواست می کند و مزایده را اجرا کرده و رتبه تبلیغ (Ad Position ) و همین طور هزینه هر کلیک (CPC) را محاسبه می کند. CPC روشی است که هزینه آن بر مبنای تعداد کلیک هایی که تبلیغ دریافت می کند در حالیکه در روش CPM هزینه بر مبنای تعداد نمایش تبلیغ محاسبه می شود.

دنیای دیجیتالی که در آن زندگی میکنیم و خیلیوقتها از سرعتش عقب میمانیم، دائماً در حال تغییر و تحول است. در این روش، تبلیغاتدهندگان در گوگل به ازای نمایش آگهی خود در گوگل مبلغی پرداخت نمیکنند، در واقع نمایش آگهی متنی در گوگل رایگان است، اما به ازای کلیک روی آگهی مبلغی از اعتبار اکانت گوگل ادز کم میشود. ارتباط تبلیغ (Ad relevance) روش گوگل برای درک محتوا تبلیغ و نمایش بهتر آن است. گوگل ادوردز یا گوگل ادز سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است که در آن تبلیغ کنندگان از طریق سایت ها و ابزارهای مختلف گوگل، تبلیغات خود را به رویت مشتریان می رسانند. گوگل ادز زمانی به شما کمک خواهد کرد که بهترین استراتژی را در کمپین تبلیغاتی خود اتخاذ کنید. سرورپارس ارائه دهنده انواع هاست ، دامنه ، سایت ساز و ssl برای راه اندازی وب سایت حرفه ای و ارزان در کنار شما عزیزان است و می توانید برای دریافت خدمات هاستینگ از سرورپارس اقدام کنید.

سایت اصلی گوگل ادز

انتخاب کلمات کلیدی درست، تنظیم هزینه درست برای کلمات، تنظیمات صحیح برای هدف قرار دادن صحیح کاربران هدف، نوشتن تبلیغات جذاب و هدفمند، انتقال صحیح کاربران به صفحات سایت و در نهایت سیاست درست و هدفمند در سایت برای جذب کاربران از جمله مواردی هستند که می توانند تاثیر مستقیمی بر تاثیرگذار بودن تبلیغات ادوردز داشته باشند. شما می توانید با راهنمایی های کارشناسان این سایت ها کمپین های تبلیغاتی خود را در این سایت های ایرانی به آسانی راه بیندازند. گوگل دوست دارد تا به تبلیغ کنندگانی که کمپین های خود را با ساختاربندی گروه های تبلیغی مرتب نگه دارند جایزه انضباط بدهد! امروزه با توجه به محدودیتهایی که گوگل برای نمایش تبلیغات در سایتهای فارسیزبان بوجود آورده، تبلیغ کردن در موتورهای جستجو در کشور ما بیشتر از پیش مورد توجه شرکتهای داخلی قرار گرفته است. کلماتی که ما با توجه به تجربه شخصی، به کمک ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی و گاهی مشاوره با آنهایی که در این کار مهارت دارند، انتخاب می کنیم و حاضریم به ازای نمایش این عبارات کلیدی در گوگل هزینه کنیم.

تنها کافی است در صفحهای که کاربر به آن مراجعه میکند آن را بگذارید و از او درخواست کنید تا برای ارتباط با شما و دریافت نوبت فرم مشاوره را تکمیل کند. این روش بیشتر برای تبلیغاتی کاربرد دارد که نیاز به دیده شدن هرچه بیشتر یک تبلیغ وجود دارد و کلیک خوردن آن اهمیت کمتری دارد. در بیشتر بخش ها ، تجربه ما نشان می دهد که گوگل ادوردز برای بیشتر انواع مشاغل بسیار موثر و بازده خوبی دارد ، البته تا وقتی که مدیران این مشاغل پول خود را روی کلیدواژه های اشتباه و نادرست هزینه نکنند و یا با نوشتن متن تبلیغ ضعیف بر علیه خود کار نکنند! در صورتی که شما تخصص لازم برای اجرای کمپین های تبلیغاتی خود در گوگل ادوردز را نداشته نباشید احتمالا تبلیغات هزینه های بیشتری برای شما در پی خواهد داشت و در نهایت نتیجه مورد نظر را از کمپین خود نخواهید گرفت.

سرمایه گذاری شما در گوگل ادز زمانی به نتیجه خواهد رسید که سایت شما دقیقا همان چیزی باشد که کاربران با جستجوی کلمه کلیدی خاص به دنبال آن هستند. خوب بستگی به میزان رقابتی بودن کلید واژه ای (Keyword) دارد که شما دارید برای آن پیشنهاد قیمت می دهید و همین طور میزان مربوط بودن کلید واژه به فعالیت کاری شرکت شما ، ادوردز ممکن است برای کار شما مناسب باشه و یا نباشد. البته بسته به میزان فعالیت رقبا ممکن است این زمان بیشتر هم شود. هر چقدر که این ارتباط بین کلمات کلیدی و محتوا صفحه و متن تبلیغ بیشتر باشد امتیاز کیفیت بالاتر (Quality Score) و در نتیجه میزان کلیک و رتبه بالاتری نصیب تبلیغ شما بشود. هزینه واقعی هر کلیک برای شما از تقسیم رتبه (Ad Rank) بالاترین رقیب شما بر روی امتیاز کیفیت (Quality Score) تبلیغ شما بدست می آید.