سئو چیست؟ SEO یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

استفاده از کلمه کلیدی در URL یکی ازکارهایی است که برای بهبود سئو می توان از آن بهره گرفت. برای بهبود سئو داخلی سایت فقط توجه به چند نکته و انجام آن ها کارساز نیست. چرا که همه ی افراد برای بهبود سایت خود از این تکنیک ها قطعا استفاده می کنند. از این رو با انجام این موارد فقط از رقابت با سایر رقبا عقب نیوفتاده اید.

سئو چیست؟ SEO یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

همانگونه که زبان‌های بسیاری برای ارتباط بین انسان‌ها وجود دارد، مجموعه‌ای از زبان‌های برنامه نویسی نیز وجود دارد که برنامه نویسان می‌توانند با استفاده از آن‌ها با کامپیوتر ارتباط برقرار کنند. در ادامه، مهم‌ترین زبان‌های برنامه نویسی که ممکن است در مقوله سئو مورد استفاده قرار گیرند را مشاهده می‌کنید. متن لینک دقیقا مطابق کلمه کلیدی باشد که صفحه‌ای که به آن لینک داده شده است را منعکس کند. و در نهایت می‌توانید از این راه کسب درآمد کنید و سئو سایت‌های دیگران را نیز به عهده بگیرید و درآمد جانبی خوبی از این راه کسب کنید. ممکن است سئوکار سایت شما را با روش‌های کلاه سیاه سئو کند و از نتایج گوگل برای همیشه حذف شوید و یا به اصطلاح  پنالتی شوید.

قدم 7موفقیت در سئو گوگل و اقدامات تخصصی تر

گوگل برای حل این مشکل الگوریتم Mobaile First Index را معرفی کرد؛ تا سایت‌ها مجبور شوند که سایت‌های خود را برای کاربران موبایلی نیز طراحی کنند تا افراد در هنگام بازدید از آن ها مشکلی نداشته باشند. الگوریتم پاندا از سال 2011 برای جلوگیری از کپی برداری روی کار آمده و از آن زمان بازار کار تولید انواع محتوا و بازاریابی محتوا بسیار داغ شده است. از این رو برای آن که به جایگاه مطلوبی در نتایج گوگل برسید به هیچ عنوان متن، عکس و هیچ چیز دیگری را از سایت های دیگر کپی نکنید.

  • بیشتر این فاکتورها صرفا نیاز به یک بار پیاده سازی داشته و بعد از اینکه روی سایت شما اعمال شوند، نیاز به فعالیت دوباره در موردشان ندارید.
  • البته دسترسی به کتاب های آموزش سئو و تشخیص میزان اعتبار و کارایی آنها کار ساده ای نیست.
  • برای مثال اگر شما به دنبال تولید محتوا و یا کسب رتبه برای کلمه «قهوه ساز» هستید باید کلمه قهوه ساز را در این ابزار وارد کنید.
  • • کاربران با سرچ چه کلماتی وارد سایت ما می شوند؟• وضعیت وب سایت در نتایج جستجو چگونه است؟• چه مشکلاتی تاثیر منفی روی سایت گذاشته اند؟• چگونه می توان کارایی و کیفیت سایت را افزایش داد؟• و… .
راهکاری که برای شما شرایط آزمون و خطا را فراهم کرده و به حرفه‌ای شدنتان کمک شایانی را خواهد کرد. زمانی که یک سایت از سئوی مناسبی برخوردار نیست، نمی‌تواند نظر مخاطب را نسبت به خود جلب کند. این موضوع سبب می‌شود تا مخاطب به مرور حضور کمتری در یک سایت داشته و سئوی سایت افت پیدا کند.

برای انتخاب کلمه کلیدی هدف، باید از اصول جستجوی کلمات کلیدی که در فصل قبل به طور گسترده به آن پرداختیم پیروی کنید. بنابراین اگر در دسته بندی هایی قرار نمی گیرید که کاربران علاقه مند به دیدن آن هستند، شانس کسب رتبه برای وب سایت شما بسیار کم است، حتی اگر در تمام معیارهای دیگر وضعیت خوبی داشته باشید. با این حال، اگر به نتایج جستجو نگاه کنید، متوجه خواهید شد که تمام نتایج صفحه اول جستجو برای “بهترین قهوه ساز خانگی” نظرات و راهنمای خرید هستند، نه صفحات محصول. به عبارت دیگر، گوگل آن را یک کلمه کلیدی تحقیقی و نه تراکنشی می داند. گوگل بسیاری از پیشنهادات خود برای کلمات کلیدی را مستقیماً در صفحه نتایج جستجو ارائه می دهد. ویژگی ها و بخش هایی مانند Google Autocomplete، People Also Ask یا Related Searches می توانند منبع خوبی برای کلمات کلیدی های جدید باشند.

اگر می‌خواهید فروش خوبی داشته باشید باید سایت خود را سئو کنید: