مادربرد بررسی، خرید و قیمت مادربرد فروش ویژه مقداد آی تی

و پس از اجرای آزمایشی روشن شدن، سخت‌افزار کامپیوتر را به صورت اولیه راه می اندازد. کاربر با فشار دادن یک دکمه‌ در زمان بارگذاری سیستم، می‌تواند تنظیمات آن را تغییر دهد. وظیفه این باتری نگهداری و حفظ تنظیمات انجام شده در بایوس و نیز محاسبه زمان و تاریخ سیستم در مدتی که سیستم خاموش است، می باشد.

مادربورد ایسوس مدل TUF GAMING B760-PLUS WIFI DDR5 ا Motherboard ASUS TUF GAMING B760-PLUS WIFI DDR5

مادربردهای لپ‌تاپ  به صورت سفارشی ساخته شده و معمولاً برای هر مدل به صورت جداگانه طراحی و بهینه‌سازی می‌شوند؛ در حالی که مادربردهای کامپیوترها از استانداردهای طراحی خاصی پیروی می‌کنند. چنانچه قصد استخراج ارز دیجیتال را داشته باشید، برای ایجاد یک سیستم ماینینگ یا همان ریگ استخراج، احتیاج به مادربرد مناسبی دارید. لزوما این که یک مادربرد بتواند از چند کارت گرافیک پشتیبانی کند همیشه به معنای مناسب بودن آن برای کار ماینینگ نیست. به عنوان مثال اگر بخواهید ریگ های خود را در کیس های سرور نصب کنید، مادربرد BIOSTAR TB250-BTC D+ به دلیل طراحی بدون نیاز به رایزر، می تواند یک انتخاب ایده آل برای شما باشد.

  • شرکت دوم مطرح در زمینه تولید این محصول شرکتی با نام گیگابایت است که تخصص آن بر روی قطعات سخت‌افزاری رایانه ها است.
  • اگر بخواهیم تمام سوکت‌های پردازنده‌ها را در اینجا لیست کنیم لیست بلندبالایی تهیه می‌شود که وجودش هم ضروری نیست چرا که بسیاری از این سوکت‌ها دیگر تولید نمی‌شوند.
  • اگر مادربورد را با مدل مشابهی جایگزین می‌کنید می‌توانید این صفحه را در جای خود حفظ کنید.
  • اگر همه اتصال‌های مادربورد سر جای خود هستند آماده بستن کیس هستید.
  • وظیفه اصلی مادربرد ایجاد ارتباط بین بخش های مختلف رایانه و تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز سایر قطعات است.
اما به طور کلی می‌توان گفت که پردازنده‌های سریع‌تر و دارای هسته‌های پردازشی بیشتر، عملکرد بهتر و البته قیمت بالاتری دارند. اما به دلیل پیچیدگی طراحی سی‌پی‌یوها، این رابطه همیشه به این سادگی هم نیست. پس شما نیز همین حالا به جمع اعضای ویژه‌ی همیار پیوسته و به تمام آموزش‌ها و امکانات پریمیوم سایت دسترسی داشته باشید،
این یک سرمایه‌گذاری عالی روی آینده‌ی کاری و حرفه‌ای شماست… مادربرد های ATX Standard برای گیمینگ گزینه‌ی خیلی خوبی هستن اما اگه میخواین چند تا کارت گرافیک روی یک مادربرد قرار بدین E-ATX برای این کار مناسب‌تره. این نوع سوکت معمولاً در مادربردهای AMD قرار می‌گیره و با پردازنده‌هایOpteron، Athlon 64 X2، Athlon 64 FX و Athlon 64 سازگاره. 478 پین دارن و برای پردازنده‌های Pentium 4 طراحی شدن، مادربردهای سوکت 478 با اسم سوکت N هم شناخته میشن.

باندل مادربرد مادربورد Gigabyte H81 با Cpu i5 4590

مادربرد محلی است که نه تنها پردازنده اصلی بلکه سایر قطعات کامپیوتر از جمله کارت گرافیک، حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی روی آن نصب می‌شوند و از طریق آن با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند یا بهتر بگوییم ارتباط آن‌ها از طریق مادربرد مدیریت می‌شود. شاید استفاده از کلمه «مادر» در نام این قطعه نیز به دلیل همین نقش مدیریتی آن باشد. برای جای دادن این مادربردها به کیس بزرگ‌تری نیاز دارید، چرا که ابعاد آن‌ها ۵/۳۰x۴/۲۴ سانتی‌متر است و مناسب کیس‌های متوسط یا بزرگ است. این نوع از مادربردها قابلیت ارتقای زیادی دارند،‌ چرا که می‌توانید تا ۴ کارت گرافیک را به طور هم‌زمان در آن‌ها نصب کنید.

روش تست رم کامپیوتر

برای این که بتوانید برخی از نرم‌افزارها را نصب کنید یا سخت‌افزاری را تعویض کنید، به این اطلاعات نیاز پیدا خواهید کرد. در این مطلب از انزل وب نحوه تشخیص مدل مادربرد را آموزش می‌دهیم. برندهای مختلف مادربردهایی مخصوص کاربری گیمینگ یا طراحی تولید کرده‌اند که به درد کاربری‌های دیگر هم می‌خورند. مثلا برند ایسوس مادربردهای سری ProArt خود را برای طراحان، مادربردهای سری TUF خود را برای گیمینگ اقتصادی و مادربردهای سری ROG خود را برای گیمینگ حرفه‌ای عرضه کرده است. همین که شما بدانید مادربرد از چه سری است و آیا آن سری به درد کاربری شما می‌خورد یا نه کفایت می‌کند و دیگر نیازی نیست راجع به مشخصات فنی آن بدانید.

مادربرد بررسی، خرید و قیمت مادربرد فروش ویژه مقداد آی تی