دانلود رایگان پلان رستوران مرجع دانلود پلان و پرژه معماری | memarinavaz

که می توانید با استفاده از آن رستوران مدرن خود را راه اندازی کنید و به مشتریان خود آرامش خاصی دهید. با توجه به این که علاوه بر غذای خوب یک رستوران نوع دیزاین آن نیز در جذب بیشتر مشتری تاثیر دارد پس تا انتها با ما همراه باشید. کیفیت مطلوب غذاها یکی از مهم ترین عوامل است؛ اما نباید فراموش کنیم که مشتری باید در فضای رستوران احساس راحتی داشته باشد و از فضای آن لذت ببرد.

نگاهی به طرح های اجرا شده

قهوه ای، کرم و سیاه رنگ های تشکیل دهنده دکوراسیون این کافه هستند که تنها با نورپردازی زرد روشن می شوند اما به لطف نور طبیعی قابل توجهی که از قسمت ورودی وارد فضا می شود روشنایی محیط متعادل شده است. به این شکل، می توانید با به کارگیری رنگ ها احساسات خود را نیز بیان کنید. پلان رستوران ارائه شده در این بخش یکی از کامل ترین پلان ها به شمار می رود که با راهنمای فارسی ارائه می شود. این رستوران در طبقه همکف و طبقه اول پیاده سازی شده است و همه بخش های مرتبط به یک رستوران را دارا می باشد. با استفاده از نرم افزارهای پایانه فروش رستورانی رفت و آمد کارکنان سالن به صندوق به حداقل می رسد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دانلود رایگان پلان رستوران مرجع دانلود پلان و پرژه معماری | memarinavaz

همچنین فضا بر اساس ابعاد میزها تقسیم بندی شده است و میان هر گروه میز یک راهرو فرضی برای سرویس دهی راحت تر و عبور آسانتر چرخ دستی غذا یا صندلی چرخ دار تعبیه شده است. در این مورد می توان از بدن انسان به عنوان یک چارچوب ساده در تناسبات بنیادی برای طراحی به ویژه طراحی پلان رستوران استفاده نمود. توجه به خط دید انسان یکی از مواردی است که در این زمینه باید به آن توجه نمود. زیرا ارتباط مشتری با محیط اطراف از این طریق حاصل می شود و می تواند حس کنجکاوی او را برانگیزد. در طراحی پلان رستوران و دیزاین رستوران توجه به استایل های ایستاده و نشسته مشتری اهمیت زیادی دارد و شما می توانید از فیگورهای مختلف انسانی برای برای روح بخشیدن به فضای داخلی استفاده نمایید. به این ترتیب نسبت فضاهای مثبت و منفی به دست می آید که این نسبت باید با استانداردهای موجود در تناسب و هماهنگی باشد زیرا ممکن است فضاهای منفی بیش از استانداردهای لازم  و نیاز رستوران ما باشد که در این صورت به این فضاها , نقشه رستوران پرت گفته می شود.

رساله طراحی موزه لباس ایرانی ( 130 صفحه )

به همین خاطر، آرامش و آسایش آن ها در این مدت زمان روی میزان لذت بردنشان از فضا تاثیر زیادی اعمال می کند. احساس راحتی مشتری در رستوران شما به دما و کیفیت هوا، نورپردازی، سر و صدای محیط بستگی دارد. گرما و سرمای نامطلوب سالن نشیمن باعث می شود مشتری متوجه طعم و مزه مطلوب غذای شما نشود. نورپردازی مناسب و پخش موسیقی های آرامش بخش در مشتری احساس خوشایند ایجاد می کند. طراحی فضای به گونه ای باشد که مشتری فضای کافی برای نشستن، ایستادن و عبور و مرور داشته باشد و فضای شخصی مد نظر او تامین شود.

  • مصرف بیش از حد ممکن است منجر به مشکلات مالی شود در حالی که خرج کم ممکن است باعث نارضایتی شود.
  • معمولا صدا در رستوران های غیر لوکس حدود ۸۰ دسی بل است که در ساعات سلوغی به ۱۱۰ دسی بل نیز می رسد.
  • در هر گروه میز فاصله مشخصی در حدود ۷۵ سانتیمتر (۳۰ فوت) میان میزها وجود دارد تا صندلی ها به راحتی و بدون برخورد به میزهای دیگر عقب کشیده شوند.
  • در این بخش برای همراهان گرامی خط معمار، یک پلان رستوران را آماده نموده ایم.
  • 6- رستوران “of Shade” واقع در ویتنام به مساحت 1375 متر مربع در سال 2018 توسط گروه معماری “NISHIZAWA ARCHITECTS” طراحی و به اجرا رسیده است.
  • هر دو دیدگاه کاملا درست است و این به سلیقه خود صاحب رستوران باز می گردد.

مسیری که پیشخدمت‌ها هنگام حمل غذا از قسمت غذاخوری به آشپزخانه استفاده می‌کنند، برای خدمات سریع و کارآمد باید ساده و نامرتب باشد. از آنجایی که آشپزخانه رستوران ها در معرض انفجار و حوادث ناشی از لغزنده بودن کف هستند، باید فضای کافی بین ایستگاه های کاری وجود داشته باشد. چیدمان فضایی باید اطمینان حاصل کند که قسمت جلویی شامل میز صندوق، ورودی، پذیرایی و قسمت انتظار به ناهارخوری و قسمت پشتی متصل است. چیدمان رستوران گردش و حرکت مناسب کارکنان رستوران و همچنین مشتریان را تضمین می کند. با همه‌گیری کووید-19 که باعث آسیب‌های عظیم در صنعت هتل‌داری شده است، نیاز به فضا بسیار مهم است. وجود فاصله کافی بین جداول و رعایت تمام دستورالعمل های فاصله گذاری اجتماعی ضروری است.