شیرآلات صنعتی محصولات بازرگانی سیال کنترل | کسری ساران

به خصوص زمانی که صحبت از شیرآلات سوزنی و شیرآلات توپی می شود، نیاز فرآیندی به شیرهای قوی تر و بهتر به وجود می آید. این شیرآلات ارتفاع کمی دارند و به منظور قطع و وصل کامل جریان مورد استفاده قرار می‌گیرند.اگرچه قیمت این شیرآلات صنعتی مناسب است اما هزینه تعمیرات آن‌ها بسیار بالاست. این تجهیزات از نوع ربع گرد هستند و به سرعت باز و بسته می‌شوند. شیر توپی یا بال ولو، پر مصرف ترین شیر در مصارف صنعتی و کشاورزی می باشد.

ویژگی های شیر چاقویی اوربینوکسorbinox

این شیرآلات از مواد مختلفی ساخته می شوند و تعمیرات آنها از شیر کشویی (Gate Vaive) کمتر و آسان تر می باشد که بدون خارج کردن آنها از مسیر پایپینگ این امر امکان پذیر می باشد. برای عیب یابی و حل مشکلات ایجاد شده درون شیرآلات صنعتی می توان به استاندارد های IGS و IPS که متناسب با شرایط ایران تدوین شده اند رجوع کرد و
به صورت دسته بندی شده عیب مورد نظر و راه حل آن را پیدا کرد. در ابتدای راه شناخت انواع شیرآلات صنعتی، لازم است با دو اصطلاح متال سیت (نشیمنگاه فلزی) و سافت سیت (نشیمنگاه نرم) آشنا شویم.

نحوه سفارش شیرآلات صنعتی

شیرآلات صنعتی محصولات بازرگانی سیال کنترل | کسری ساران این شیر ها همانطور کهاز نامش پیداست در حوضچه های آب و آب نماها کاربرد زیادی دارند. برخی از تجهیزات در تاسیسات و خطوط انتقال، به دلیل حساسیت و آسیب‌پذیری، باید از ضربات سیال در امان باشند. استفاده از شیرآلاتی که جریان را یکسو می‌کنند، به پیشگیری از بازگشت جریان سیالات کمک کرده و از آسیب و تخریب این تجهیزات جلوگیری می‌کنند. برای آببند کردن و جلوگیری از ورود گرد و غبار به شیر از پکینگ مابین استم و درپوش استفاده می شود.

البته لازم به ذکر است که میزان فرسودگی در شیرهای کشویی خیلی بیشتر از شیرآلات کروی می‌باشد. به این نوع بال ولو ، شیر ضربه ای، quarter-turn action و quick opening هم می­گویند. در این نوع شیرها از یک کره یا نیمکره استفاده می شود که در وسط آن سوراخی تعبیه شده است و هنگامی که در مسیر جریان سیال قرار می­گیرد، آب از این محفظه عبور و به عبارتی باز است و در غیر این صورت بسته است. همانند شیر سماوری حرکت 90 درجه ای دارد و افت فشار کمی را ایجاد می کند.

  • شیرهای اتوماتیک به صورت غیر دستی و با توجه به شرایط سیال و نوع طراحی ولو عمل می‌کنند.
  • با توجه به کاربرد شیرآلات صنعتی ممکن است متوجه شوید که، این محصول بایستی از استاندار های ویژه ای پیروی کند تا نیاز های نظارتی، ایمنی و بهداشت و دیگر موارد شیرآلات صنعتی در اصفهان را برآورده کنند.
  • در این نوع شیرها از یک کره یا نیمکره استفاده می شود که در وسط آن سوراخی تعبیه شده است و هنگامی که در مسیر جریان سیال قرار می­گیرد، آب از این محفظه عبور و به عبارتی باز است و در غیر این صورت بسته است.
  • ساقه کشو را بالا و پایین می برد و بدین ترتیب مقدار باز و بسته کردن شیر را کنترل می کند.
  • از معایب آن اینست که توسط مواد ساینده از بین می‌رود و در خط‌هایی که آلودگی دارند چندان قابل استفاده نیست.
شیرآلات معمولا شامل طیف گسترده ای از ویژگی ها می باشند و کاربرد های بسزایی دارند. شیر کروی که به آن شیر سوزنی یا شیر بشقابی هم گفته می شود برای قطع و وصل و کنترل جریان استفاده می شود. مجرابند این شیر مخروطی، کوتاه و استوانه ای شکل است که قسمت پایین آن دارای زاویه نشیمنگاه می باشد که با نشستن روی سیت آب بندی را به طور کامل انجام می دهد. شیر سوزنی در دو مدل شیر سوزنی 90 و شیر سوزنی 180 درجه تولید می شود. طراحی شیر سوزنی 90 درجه به گونه ای می باشد که سیال با چرخش 90 درجه ای از بین مجرابند و سیت خروج می کند و در شیر سوزنی 180 درجه، سیال از لحظه ورود تا خروج با 180 درجه چرخش عبور می کند.

افزایش تقاضای شیرآلات صنعتی