کاربرد سیم مفتول مسوار سیم مفتول مسوار آژند وایر تولید کننده انواع سیم مفتول | foulka

به طبع می توان نتیجه گرفت هرچه قطر سیم بیشتر باشد، قیمت مفتولی مسوار نیز افزایشی خواهد بود، چرا که قطر سیم می تواند تاثیر مستقیم بر  وزن و در نهایت بر قیمت آن داشته باشد. در ادامه بیشتر در مورد هریک از عوامل دخیل بر قیمت مفتول مسوار توضیح داده خواهد شد. قیمت سیم مفتولی مسوار به صورت روزانه و کاملا آنلاین به روزرسانی می گردد. شما می توانید برای خرید سیم مفتولی مسوار ابتدا نوساتان رخ داده در همان روز را مشاهده نمایید سپس برای انجام فرآیند خرید، با کارشناسان فروش در تماس باشید تا محصول مورد نیاز شما تامین و پیش فاکتور برای شما ارسال گردد. بسته بندی مفتول مسوار به صورت کلاف و شاخه بندی در بازار توزیع می گردد.

نکاتی که باید هنگام استفاده از مفتول مسوار رعایت کنید:

قبل از هر چیزی باید بگوییم که روش تولید و مشخصات فنی و شیمیایی این محصول در قیمت خرید و فروش مفتول مسوار تاثیرگذار است. قلع ، مس، آنتیموآن، فسفر، منگنز، سیلیسیوم، کربن، گوگرد و نقره از جمله اجزای تشکیل‌دهنده این مفتول هستند. زمانی که فرآیند تولید مفتول مسوار به پایان رسیر، آن ها را به کلاف هایی با وزن های متفاوت بسته بندی می نمایند.

رنگ مفتول مسوار رنگی ما بین زرد و قرمز بوده و تمایل به رنگ مسی دارد. قیمت مفتول مسوار به نوع جمع آوری آن ها بستگی دارد، یعنی قیمت مفتول های کلافی و شاخه بندی با صنایع مفتولی فولکا یکدیگر متفاوت است. همچنین با توجه به کاربرد مفتول ها ضخامت آن ها متغیر است و در نتیجه قیمت ها نیز با یکدیگر تفاوت دارند. سیم مسوار با کشیده شدن میلگردها ساخته می‌شود، به این صورت که با انجام کشش در چند مرحله از قطر میلگردها کاسته شده تا سیم مورد نظر حاصل شود. با ما همراه باشید تا مطالبی را درمورد روال تولید مفتول مسوار و کاربردهای آن به اشتراک بگذاریم. باید توجه داشت که مفتول مسوار ، همان مفتول آهن است ، اما بعد از رسیدن به سایز مورد نظر و انجام آخرین مرحله های کشش، برای آبکاری، وارد دو وان متفاوت میشود.

مفتول مسوار شاخه ای

کاربرد سیم مفتول مسوار سیم مفتول مسوار آژند وایر تولید کننده انواع سیم مفتول | foulka

این صنایع شامل صنعت تولید کننده یخچال، داکت‌اسپلیت، کولر‌گازی، اجاق‌گاز و… می‌باشد. این نوع مفتول بر حسب کاربرد در ضخامت‌های متفاوتی در بازار به فروش می‌رسد که عمدتا به صورت کلاف و شاخه موجود می‌باشد. این آلیاژ که یکی از فلزات گرانبها به شمار می‌رود از ترکیب ۸۵ درصد قلع، ۱۰ درصد آنتیموان، ۲ درصد مس و مقداری بیسموت و در مواقعی نقره ساخته می‌شود.

  • مسوار معمولا به دو صورت لوله و مفتول در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • در مرحله روکش کشی مفتول ها باید توجه شود که سطح مفتول از روکش با کیفیت مسی در حدود ۱ میکرون پوشانده شود.
  • مفتول های مسی به علت ساختار آلیاژی که دارند، در محیط های مرطوب، دچار زنگ زدگی می شوند، پس لازم است که با دقت موادهای شوینده مخصوصی پاک شوند تا از روند سیاه شدن لکه ها در فرآیند در مرحله گذر از حوضچه سولفات مس جلوگیری شود.
  • برای خرید مفتول مسوار نیز، باید به عواملی توجه کرد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.
از کاربردهای آن می توان به تولید سیم و کابل و مفتول، آرماتوربندی ساختمان، ساخت سیم جوش و عملیات جوشکاری، ساخت انواع چوب لباسی و آویز، ساخت صفحه های یخچال های فروشگاهی و قفسه های فروشگاه ها و باکس ها و غیره اشاره کرد. استفاده از مسوار در سال ۱۴۵۰ قبل از میلاد در میان مصریان و رومیان رواج داشت که بعد از طلا و نقره از محبوبیت بالایی برخوردار بود زیرا مسوار بر خلاف دیگر فلزات به مرور زمان بد رنگ و کدر نمی شود. به مرور زمان از این محصول در صنایع دیگری از جمله لوازم خانگی، مصارف صنعتی و ساخت قفسه ها و محفظه ها استفاده شد. در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از مفتول هایی که بسیار در زندگی روزانه با آن سر و کار دارید، آشنا کنیم که مفتول های مسوار یکی از آن هاست.