آشنایی با انواع اسباب بازی های کودکان – مهد کودک

در کنار شما هستیم تا بهترین پدر و مادر دنیا برای کودکان سرزمینمان باشید. ممکن است پدر و مادر تعجب کنند و حتی نگران شوند که نکند بچهشان مشکلی دارد! کودک شما از بازیهایی که توانایی دستهایش را لازم دارد لذت میبرد. مشخص است بازیهایی که با ذهن کودک کلنجار میروند، برای افزایش هوش و تمرکز کودک بسیار مفید هستند. برای آنکه بتوانید بچه حرف گوش کن داشته باشید مجبور نیستید که از روشهایی از جمله تنبیه کـودک و اذیت کردن فرزندانتان استفاده کنید. لازم است بدانید که این نوع رفتار بدون آنکه خودتان آگاه باشید باعث میشود که نافرمانیهای فرزندتان تشدید شود و او در دفعات بعدی با شدت بیشتری به شما واکنش نشان دهد. همچنین اگر فرزند شما به جویدن ناخن یا مکیدن انگشتهایش عادت دارد، با استفاده از این عروسکها، او را از این کار بازدارید. یکی از انواع وسایل مناسب بازی پسرانه، سه چرخه لوپ کار است. این فروشگاه با بیش از هزاران نوع اسباب بازی دخترانه و پسرانه شما را در انتخاب مناسب ترین وسیله برای بازی فرزندانتان یاری می کند.

اسباب بازی هایی مانند لگو، پازل، عروسک حیوانات و غیره بنابر ظاهری که دارند می تواند پسر بچه ها را سایت candytoys جذب خود کند. این اسباب بازی از پیچ و خم مهره های رنگارنگ، قطعه هایی با چند شکل هندسی ساخته شده از چوب می باشد و مخصوص کودکان یک ساله طراحی شده است. یکی از دغدغههای والدین، تهیه اسباب بازی مناسب کودک دو ساله با قیمت خوب است. برخی از اسباب بازیها روحیه پسرانه را در کودکان تقویت کرده و برای استفاده کودکان پسر مناسب هستند. در حال حاضر با توجه به شرایط همهگیری کرونا و کاهش امکان بازی کودکان در محیط بیرون، خرید بازی فکری ایرانی و مناسب برای فراهم کردن شرایط برای بازی فکری در خانه که موجب بالارفتن میزان یادگیری و تقویت حواس پنجگانه و .. میشود گزینه خوبی برای پدر و مادرها است. موجب افزایش بازی ها و مهارتهای گروهی کودک شما میشوند و ابتکار عمل و سازگاری وی را افزایش میدهند. با شروع هفت سالگی و ورود کودک به مدرسه علاقه به بازیهای گروهی بیشتر میشود، در ابتدا فقط بازی کردن و لذت از آن برای کودک مهم است اما تقریبا با رسیدن به ده سالگی برای کودک پیروزی و قدرت در بازیهای گروهی مهم میشود.

از لوازم نقاشی و جعبههای موزیکال غافل نشوید زیرا دنیایی از شادی را به کودک هدیه میدهند. در این شرایط واکنش تند پدر و مادر اضطراب آنها را تشدید کرده و در نتیجه نافرمانیها بیشتر خواهد شد. پیشنهاد همیشگی ما این است که والدین چند اسباب بازی را انتخاب کرده(در حد دو یا سه مدل) که از لحاظ قیمت به بودجه آنها می خورد و مناسب سن کودکشان نیز است، و بعد از کودک خود نظر بخواهند که بین این اسباب بازی ها می توانی یکی را انتخاب کنی، و با این کار می توانید با یک تیر دو نشان بزنید، هم باعث خوشحالی کودک خود شده اید و به نظرات او احترام گذاشته اید و هم اسباب بازی را انتخاب کرده اید که تا حدود زیادی فاکتور های مد نظر شما را دارا می باشد. همچنین درمییابد که علاوهبر فرمها و اشکالی که از پیش تعیین شدهاند، با به کار گیری خلاقیت خود میتواند فرمهای جدیدی بسازد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، گوش ندادن کودکان به حرفهای والدینشان دلیلهای زیادی دارد که از جمله آنها میتوان به محیط تربیتی نادرست، خلق و خوی دشوار کودک و سبکهای فرزند پروری نامناسب اشاره کرد. وبسایتهایی که در این مقاله معرفی کردیم، همه در میان بهترین و معتبرترینهای ایران هستند و شما میتوانید با خیال راحت به آنها اعتماد کنید و برای کودک خود اسباب بازی تهیه کنید. کودک در این سن ذهنی آماده برای یادگیری دارد و سوالات زیادی دربارهی محیط اطرافش میپرسد. به این ترتیب نافرمانی و لجبازی در او تا حد زیادی کاهش خواهد یافت. اگر کودکتان رفتارهای ناسازگارانه خود را مکرراً تکرار میکند و واکنشهای مناسب شما نیز تأثیر کمی بر او میگذارد باید ارزیابی بیشتری از وضعیت روانی او انجام شود. هنگامی که اسباب بازی را در قبال کارهای خوب فرزندتان به او میدهید، غیر مستقیم به او میآموزید که پاداشها در قبال حرف شنوی و رفتارهای صحیح رخ میدهند نه در برابر نافرمانی و ناسازگاری. برای مثال اگر فرزندتان یک اسباب بازی میخواهد اما شما فعلاً قصد خرید آن را ندارید نباید در برابر اصرارهای او و رفتارهای ناسازگارانهاش تسلیم شوید. در ابتدا بهتر است که با انواع اسباببازی برای سنین مختلف آشنا شوید.

هنگامی که کودک به حرف شما گوش نمیکند ممکن است بسیار عصبانی شوید و احساس درماندگی کنید. ممکن است کودک شما به هر دلیلی شروع به لجبازی بکند و اصلاً نخواهد به آنچه که شما میگویید گوش دهد. هر اسباب بازی نقش بزرگی در زندگی کودک بازی میکند. چرا که خاطرات دوران کودکی بخش مهمی از زندگی هر شخصی هستند، این خاطرات در واقع قسمت بزرگی از ضمیر ناخودآگاه فرزند شما را میسازد و در رشـد روانی و عاطفی او نقش موثری دارد. نوجوان و یا جوانی که دوران کودکیاش پر از خاطرات تحکم آمیز پدر و مادر خود باشد یقیناً نمیتواند ادعا کند دوران کودکی خوبی را پشت سر گذاشته است. احتمالا اسم خمیر بازی آریا را شنیدهاید و برند آریا یادآور خاطرات کودکی شما است. فروشگاه آریالند متعلق به برند آریا است. در انتخاب اسباب بازی کودکان، شخصیت، علایق، سرگرمی ها ، نگرش و عقده های روانی والدین موثر است.

به جای سختگیری یا سهل گیری زیاد، سعی کنید قاطع باشید. همچنین کاردستی و بازیهای فکری و جمع شمارشهای ساده او را آمادهی ورود به مدرسه میکند. سپس تمام ورق های کاغذی را که در خانه دارید بردارید و تخیل خود را روشن کنید تا آنها را به اسباب بازی های شگفت انگیز تبدیل کنید. قاطع بودن به این معناست که شما در عین حال که ارتباط عاطفی مناسبی با فرزندتان دارید، خواستهها و انتظاراتتان و همچنین قـوانین در خانه را نیز معقولانه و با برخورد مناسب با او مطرح میکنید و از کودک میخواهید که آنها را رعایت کند. البته این نوع اسباب بازی نیاز به فضای بزرگی در خانه دارند و مناسب خانههای کوچک نیستند. اگر شما بچه کوچک دارید، ممکن است بخواهید برای او اسباب بازی تهیه کنید، اما سوالی که معمولاً برای خانوادهها پیش میآید این است که از کجا می توانند اسباب بازی با کیفیت و ارزان بخرند از آنجایی که اسباب بازی میتواند در شکل گیری شخصیت و رفتار کودکان تاثیر بگذارند و همچنین نقش مهمی در رشد و بلوغ کودکان دارند؛ بنابراین بهتر است از بازیهای باکیفیت و مفیدی برای آنها تهیه کنید. اسباب بازی های که در آنها از قطعات کوچک تیله مانند استفاده شده باشد.

این پازل دقیقا شبیه پازلهای مقوایی است؛ اما نسبت به آنها دوام بیشتری دارد. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که چه زمانی خـواستههای کودکان را برآورده میکنید و به او پاداش میدهید. کودک از یک سالگی به بعد تمایلات خود را نشان میدهد مثلا برخی از کودکان به اشیا موزیکال واکنش مثبت نشان میدهند و برخی دیگر به اشیا متحرک. کودک در این سن از نظر تواناییهای ذهنی به بازیهایی که مفهوم پر یا خالی کردن، پیدا و پنهان کردن اشیاء باشد علاقه نشان میدهند. اسباب بازی متناسب با سن و تواناییهای ذهنی و رشدی او باشد تا کودک با اسباب بازی ارتباط برقرار کند. با توجه به نظریات رشد، در هر دوره سنی از تولد تا پایان کودکی (15 سالگی) تواناییهای خاصی با توجه به محدودیتهای فیزیکی و شناختی در کودک ایجاد یا تقویت میشود که این امر تعیین کننده عملکرد کودک در هر مرحله است. بلوکهای نرم بزرگ راهی عالی برای ایجاد محیطی امن و چالشبرانگیز برای کودک و گزینهی مناسب اسباب بازی کودک نه ماهه هستند.

لباس ها, بلوک ها, غذای اسباب بازی و بشقاب هاب پلاستیکی, شخصیت های اکشن, حیوانات خشک شده و عروسک ها, قطارها و کامیون ها, لوازم جانبی دوست دار کودک, ابزار اسباب بازی و ” لوازم زندگی واقعی ” از جمله یک لوله کاغذی پیچیده ” لوله آتش ” برای یک مبارز آتش کوچک . آیا از ویژگیهای اسباببازی مناسب برای دختربچهها مطلع هستید؟ اگر به دنبال اسباب بازی پسرانه ارزان هستید میتوانید با مراجعه به فروشگاههای اسباب بازی و یا جستجو در سایتها و مقایسه قیمت تصمیم به خرید محصول موردنظر باقیمت ارزان بگیرید. مراجعه به فروشگاههای اینترنتی باعث میشود تا والدین نیازی به حضور در فروشگاهها نداشته باشند. به همین خاطر لازم است که برای اصلاح اخــتلالات رفتاری کودکان و ایجاد آرامش بیشتر در او و خودتان به یک روانشناس کودک مراجعه کنید. در هنگام خرید اسباب بازی لوازم آرایشی توجه به کیفیت ساخت و عاری بودن از مواد شیمیایی و مضر برای کودکان بسیار مهم است. در شرایطی که نافرمانیهای کودک بسیار شدید باشد به طوری که رفتارهای او نسبت به هم سن و سالانش عجیب و غیر نرمال به نظر برسد، احتمال مبتلا بودن کودک به اختلالاتی نظیر اختلال نافرمانی مقابله ای، بیش فعالی، اوتـیسم و سایر اختلالات رفتاری مطرح میشود.

بازیهای حرکتی برای ۱۰ ساله ها باعث افزایش تمرکز و بالا رفتن توان جسمی میشود. در این قسمت ایدههایی را در اختیار شما قرار دهیم که بدانید باید چه اسباب بازیهایی را برای کودک دو ساله خود تهیه کنید. پسران 8 ساله از جمله گروه سنی هستند که انتخاب اسباب بازی برای آنها کمی سخت می شود. از آنجائیکه فروشگاه اسباب بازی گیل تویز ، یکی از بهترین و بزرگترین فروشگاه اسباب بازی در رشت و تهران می باشد ، با توجه اینکه گیل تویز به عنوان بزرگترین پخش اسباب بازی و عمده فروشی اسباب بازی در شهر رشت و استان گیلان ، با تعداد زیادی از اسباب بازی فروشی های داخل شهر رشت ، انزلی ، آستانه اشرفیه ، رودسر ، لاهیجان ، فومن همکاری می نماید ، لذا گیل تویز قصد دارد ، همیشه در صفحه اول گوگل باقی بماند ، تا بازدید کنندگان و علاقه مندان خرید اسباب بازی در شهرهای رشت و تهران و سایر شهرهای اطراف آنها ، راحتر تر به هدف خود یعنی پیدا کردن بهترین اسباب بازی فروشی ، برسند. یک اسباب بازی مشابه به نام جانی هیرو در سال ۱۹۶۵ توسط شرکت Rosko Industries for Sears معرفی شد، اما به عنوان عروسک پسر شناخته شد؛ زیرا این اصطلاح در آن زمان کاربرد گستردهای پیدا نکرده بود.

اگر بهترین اسباببازی دخترانه از نظر شما، حسی خوبی را در دخترتان ایجاد نکند، انتخاب مناسبی برای او نیست. در ادامه به معرفی چند فروشگاه اینترنتی کودک برای خرید اینترنتی بازی فکری میپردازیم که بهترین گزینه برای پدر و مادرهایی هستند که دغدغه رشد هرچه بهتر کودک خود را دارند و یک فروشگاه تخصصی بازی فکری را جستجو میکنند. در ادامه به چند راهکار برای داشتن کودک حرف گوش کن اشاره کردهایم. در ادامه به راهکارهایی برای داشتن کودک حرف شنو اشاره کردهایم. مهم توانایی شما در رعایت اعتدال برای تربیت فرزندتان است. در هنگام انتخاب اسباب بازی برای کودک خود باید به این نکته توجه کنید که علاقه کودک مهم است. به او بگویید که اگر بچه خوبی باشد و به حرفهای شما گوش کند در اولین فرصت آن را برای او خواهید خرید.

این فروشگاه اینترنتی با توجه به ساختار مارکت پلیس یا چند فروشندگی بودن خود، بستر بسیار مناسبی را برای کلیه فروشندگان کالاهای مختلف، مخصوصاً اسباب بازی کودکان، بازیهای فکری و آموزشی مخصوص تمام رده های سنی را فراهم کرده است. با بزرگتر شدن کودک در هنگام انتخاب اسباب بازی برای او میتوانید، استعدادهایش را در نظر بگیرید و یا وسایل مختلف برای کشف استعدادهای او خریداری کنید. بهتر است که از فروشگاهها و شرکتهای نامعتبر خریداری نشود. آریا مدتها است که در عرصه لوازم تحریر، خمیر بازی و اسباب بازی فعالیت دارد. ضمن اینکه فروشگاه آریا کید با درخواست مشتریان خود امکان خرید اقساطی را نیز فراهم کرده است. اگر به دنبال یک فروشگاه تخصصی برای خرید بازی فکری و انواع اسباب بازی مانند خرید لگو برای پرورش کودک خود از بدو تولد تا نوجوانی هستید، ما به شما فروشگاه اینترنتی آریا کید را پیشنهاد میکنیم که به عرضه کلیه محصولات کودک از اسباب بازی و بازی فکری گرفته تا لوازم التحریر و سیسمونی میپردازد.

دخترها پس از بازی با کالسکههای عروسکی، شروع به تقلید رفتارهای مادرانه میکند و با مسئولیتهای این نقش آشنا میشود. پس بهتر است از این زمان برای رشد ظرفیت مغزی کودکان استفاده کنیم. پس گاهی اجازه دهید کودکان آزادانه اسباب بازی را انتخاب کنند چون این کار در افزایش اعتماد به نفس آنها نیز موثر است. بدین ترتیب شما قادر خواهید بود هنگامی که در بخش اسباب بازیها و بازی های با قاعده، کودکان را مورد مشاهده قرار می دهید یا با آنها ارتباط برقرار می کنید، به ایده های بسیاری فکر کنید. بازی با انواع خمیرها توانایی خلق ایده را در کودک تقویت میکند. بازیهایی مانند لگو و پازل به کودک شما میآموزند که با فکر کردن و به خرج دادن کمی خلاقیت، میتواند سازههایی جدید خلق کند. اسباب بازیهایی مانند وسایل موسیقی، چرخ خیاطی، وسایل مشاغل مختلف نمونههایی از آنها هستند.