والدین مطالعه کنند؛ نکاتی برای داشتن فرزند حرف گوش کن

به علاوه مادر دوران شیردهی را نیز به پایان رسانده و همین استرس کودک را دو چندان سایت candytoys میکند. دو سالگی، زمان نمایان شدن مهارتهای کودک است. کودکان درگیر اوتیسم میتوانند با توپهای مختلف که چندین رنگ دارند و بیانگر احساسات مختلف هستند مشغول شوند، معمولاً این مجموعه ۶ تایی منجر به تحریک رشد مهارتهای حرکتی و هماهنگی نیز می شود علاوه بر آن که زمینهساز آشنایی با عبارت مختلف احساسی هست بنابراین خانوادهها میتوانند از طریق این مجموعه روند تصمیمات احساسی را ممکن کنند. متخصصان به خانوادهها توصیه میکنند، اسباببازیهایی را خریداری کنند که منجر به تحریک حواس و تقویت مهارتهای حرکتی میشود، همچنین ساختاری پیچیده نداشته باشد با توجه به اینکه کودکان درگیر چندان حوصله و صبر بالایی ندارند و ممکن است عدم درک بازی های ساده که به راحتی باز و بسته می شوند نیز گزینه های جالبی باشد. • آن را در فضای باز یا حمام قرار داده و داخل آن را با آب پر کنید. خانواده ها می بایست برای حمایت از فرزندشان که مشغول بازی با قطعات پازل است، میتوانند قطعات را کنار بگذارند و در صورت ایدهآل نبودن تصویر، کمک به تنظیم مجدد نمایند. برخی از کودکان درگیر اوتیسم ممکن است تمامی اسباب بازی ها را در دهان خود بگذارند و یا به دلیل فشار مداوم آنها را بشکنند، بنابراین استحکام و کیفیت میبایست در حد مطلوب باشد، با توجه به آنکه این گروه تمایل به بازی طولانی مدت دارند.

عروسک نشانگر احساس، ابزاری است که کمک می کند بیان احساس بهتر صورت گیرد، متخصصان توصیه میکنند که والدین برای تقویت مهارتهای اجتماعی و گسترش درک کودکان از چهره های شخصیت ها بهره بگیرند تا شاهد تقویت مهارت های حرکتی، قوه استدلال و بهبود تعاملات اجتماعی باشند. باید در نظر گرفت که سبک تربیتی، قومیت و طبقه اجتماعی تاثیر چندانی در درگیری کودکان ندارد. نمیتوان سبک تربیتی خانواده ها را عامل اوتیسم دانست. اوتیسم یک اختلال پیچیده رشد است که محدودیتهای جدی برای کودک و دیگر اعضای خانواده رقم میزند به طوری که والدین، خواهر و برادرها و دیگر مراقبان نیز چالش اساسی دارند اما می توان با آگاهی، مسیر تسهیل و اصلاح را به درستی پیش برد تا شدائد و سختی ها کمرنگ شود. اسباب بازیهای خاصی برای کودکان اوتیسمی، مناسب است اما باید دانست که گروه درگیر این اختلال مانند سایرین با انجام بازی سرگرم شده و اوقات مفرحی را سپری میکنند. کودکان درگیر اوتیسم مانند سایر کودکان نیاز دارند، بازی کنند و سرگرم شوند و اوقات مفرحی را سپری کنند. معمای مغناطیسی ماننده پازل دارای قطعات جالبی است که می توان با انتخاب اشکال حیوانات که رنگ بندی جالبی دارند، شاهد سرگرمی و تاثیرات بسیاری بود که کمک می کند کودک به راحتی رنگ ها و نام حیوانات را نیز بیاموزد.

خرید اسباب بازی پسرانه برای همه ی کسانی که دوست دارند برای یک پسر بچه هدیه بگیرند یا اینکه برای فرزند خود خرید کنند، نیاز به راهنمایی دارد. اگر میخواهید پسر خود را متقاعد کنید که زمان خود را در طبیعت بگذراند، سعی کنید برای او یک دست واکی تاکی بخرید. اگر میخواهید یک تفنگ بازی هیجان انگیز برای هدیه و یا پسرتان تهیه کنید این تفنگ حباب ساز میتواند انتخاب جالب و جدیدی باشد. اگر بدنبال خرید اینترنتی اسباب بازی دخترانه برای کودک تازه به راه افتاده یا هدیه ای برای یک کودک نوآموز هستید، تنوعی بی نظیر از اسباب بازی های آموزشی موجود است که هدفشان مهارت های خواندن، ریاضی، تفکر بحرانی و حل مسئله است. کارشناسان معتقدند، اسباب بازیها نقش حیاتی در رشد و شکوفایی زندگی کودکان دارند و این در حالی است که کودکان در حین بازی خود را در موقعیتهای اضطرابآور و ترسناک قرار میدهند و با همراهی اسباب بازیشان به جستوجوی راه حل میپردازند و از این طریق تسلط خود را بر موقعیتها افزایش میدهند و تا حدی بر نگرانی و ترسشان فائق میآیند.

بازی بدنی که حتی در نخستین ماه ها آغاز می شود، عمدتا به رشد و تکامل اعمال حرکتی درشتHarsh motor functionsمانند کنترل اعضا، تنه و سر کمک می کند. اختلال اوتیسم شاید در نگاه بسیاری از خانواده ها یک مشکل دردناک و بزرگ تلقی شود اما باید دانست که در صورت تشخیص زودهنگام، می توان شاهد برگشت مسیر سلامتی تا حدودی بود که معمولاً نخستین رفتارهای هشدار دهنده این اختلالات قبل از ۳ سالگی بروز می کنند، بنابراین نیاز است رفتار کودک با دیگران و تکرار مداوم حرکات خاص را مدنظر قرار داد تا عملکرد موفقیتآمیزی مشاهده کرد. شیوع اختلال طیف اوتیسم چگونه است؟ متخصصان بیان می کنند اگرچه شواهد خاصی در قربانیان طیف اوتیسم، ملموس است اما هیچ فرد اوتیستیک مانند دیگری نیست. در حال حاضر شیوههای خاص درمانی که بتوانند تمامی شواهد اختلال اوتیسم را از بین ببرد، کشف نشده است اما در صورت مراجعه زودهنگام به متخصصان درمانگر، می توان انتظار بهبود کیفیت زندگی را داشت به طوری که پیشرفت چشمگیری نیز میسر شود. وقتی صحبت از اختلال طیف اوتیسم میشود، محدودیت های جدی در مراودات اجتماعی به ذهن خطور می کند، اما فارغ از شواهد ملموس باید دانست، برخی از افراد مبتلا به این اختلال تنها محدودیتهای ضعیفی دارند اما گروهی از معلولیت شدید یا چندگانه رنج میبرند.

تکرار اصوات و کلمات نیز بدون درک معنی با افزایش سن مشاهده می شود. برنامه ریزی برای انجام فعالیت های روزمره می تواند یک فعالیت تاثیرگذار باشد تا عادات خوب نهادینه شوند. جالب آنکه باید پذیرفت که تمامی قربانیان بزرگسال نیازمند به خدمات حمایتی هستند اما تشخیص زودهنگام می تواند بازدهی خدمات درمانی را چندین برابر افزایش دهد، به طوری که فرد حتی زندگی مستقلی را نیز اداره کند و در جامعه جهت پیگیری امور روزمره خویش مشغول شود. گروهی از قربانیان علائم و شواهد کمرنگی را نشان میدهند اما تعدادی نیز قادر نیستند رفتاری عادی داشته باشند. شیوع اختلال طیف اوتیسم به صورت دقیق ممکن نیست، با توجه به آن که بسیاری از خانواده ها در تشخیص اختلال فرزندشان موفق نیستند اما اگر آمار تمامی قربانیان ثبت شده اختلالات طیف اوتیسم را در نظر بگیرید از هر هزار نفر شش یا هفت نفر درگیر این اختلال هستند که فاکتور جنسیت نیز بر این آمار تاثیرگذار است به طوری که پسران و مردان بیشتر از دختران و زنان شواهد اوتیسم را نشان میدهند. والدین نخستین افرادی هستند که می توانند نشانه های اختلال طیف اوتیسم فرزندشان را تشخیص دهند اما موانعی همچون ناآگاهی و یا ترس از قضاوت، مانع عملکرد درست میشود به طوری که برخی از خانوادهها رفتارهای خاص ناشی از این اختلال را مرتبط با خجالت و ضعف در کسب مهارتهای فردی مرتبط میدانند.

اسباب بازی های دخترانه ویژگی های خاصی دارند که مخصوص روحیات دخترانه است به عنوان مثال همیشه دیده اید که دختر ها با عروسک هایشان خاله بازی میکنند، این کار حس مادرانه را در وجودشان زنده میکند. علاوه بر اینکه بافت بسیار نرم و سازنده میتواند علاقه کودک را به دنبال داشته باشد که به نوعی به عنوان حیوان خانگی انتخاب شود. همچنین بهتر است فرش یا پتوی به عنوان زیرانداز انتخاب شود تا آسیب جسمی کاهش یابد، همچنین بهتر است وسایل خطرناک در اطراف کودک وجود نداشته باشند. در انتخاب اسباب بازی می بایست ارزش محتوایی را نیز در نظر گرفت تا کودک از طریق این وسایل بتواند به شناخت بهتری از جهان پیرامون دست یابد به طور مثال وسایل نقاشی میتوانند مورد استقبال این گروه از کودکان قرار گیرند. در واقع متخصصان بر این باورند که بازی کردن یک قسمت اساسی از رشد محسوب می شود و از طریق این فرصت می آموزند، حرکات مختلف را انجام داده و به شناخت جزئیاتی همچون صدا و رنگ نیز برسند که کمک می کند اکتشاف محیط پیرامون ممکن شود.

اسباب بازی با توجه به ویژگی که دارد میتواند هم پسرانه باشد و هم دخترانه و خب این تقسیم بندی میتواند علاقه کودکان را پوشش دهد. پیش از خرید اسباب بازی های دخترانه باید به تفاوتهای بین دخترها و پسرها توجه کنید و تصمیم درستی را بگیرید. اوتیسم از جمله اختلالات رشدی عصبی دسته بندی می شود که نحوه ارتباط برقرار کردن با دیگر کودکان متفاوت است به طوری که مراودات کلامی نیز مطابق با الگوی رشد پیش نمیرود. هر فرد درگیر اوتیسم، متفاوت با دیگری است. نگرشی که با افزایش سن میتوان شواهد اوتیسم را به صورت خود به خودی درمان کرد نه تنها نادرست است بلکه میتواند خطرناک نیز باشد. آنها به وسیلهی انقراض وسیعی که رخ داد نابود شدند و به طور کامل از بین رفتند، در حال حاضر تنها فسیلهایشان باقی مانده است. خوشبختانه حال در مراکز فروش اسباب بازی ها این وسیله موجود است و می توان کمک کرد کودکان اوتیسمی سرگرم شوند و شاهد تقویت سیستم دفاعی و هوشیاری باشند. مطمئنا خرید اسباب بازی برای کودکان اوتیسمی بدون در نظر گرفتن سن نه تنها کارآمد نیست بلکه می تواند روند آموزشی را نیز با چالش مواجه کند. بهتر است، یک مکان ثابت در نظر گرفته شود تا با اسباببازیهای ایمن اوقات مفرحی را سپری کنند.

اگرچه اغلب موانعی در مراودات کلامی و پاسخ به مراودات اجتماعی احساس می کنند، این گروه قادر به درک وقایع پیرامون نیستند و از وضعیت روشهای غیر معمول تفکری و استراتژی های حل مسئله بهره می گیرند. از قطعات چوبی، جورچین ها (شکل های هندسی) و صفحه های هندسه آموز استفاده کنید تا به کودکان نشان دهید که همه مثلث ها یک جور و یک شکل نیستند. علاوه بر آنکه هماهنگی حرکتی به دست می آید که به دلیل اکتشافات لمسی و حرکت انگشتان دست برای بازی با این ابزار است همچنین می توان آن را پخت و شاهد تبدیل به یک ماسه سخت بود. فروشگاه اینترنتی پیویو با دارا بودن تمامی ملاک ها و اهداف یک فروشگاه اینترنتی معتبر آماده ی خدمت رسانی به مشتریان عزیز می باشد. افراد درگیر اوتیسم چالشهای بسیاری را تجربه میکنند که نیاز به مراقبت و حمایت دارند تا برای سازگاری با زندگی اجتماعی آماده شوند، بنابراین نیاز است پس از تشخیص برای استفاده از خدمات درمانی تعلل نداشت. کودکان درگیر اوتیسم زمان زیادی را مشغول بازی هستند، بدون آنکه احساس خستگی کنند بنابراین امنیت فضای بازی بسیار حائز اهمیت است تا در یک چارچوب مشخص سرگرم شوند. بنابراین والدین برای بازی با کودکان از این روش ها باید استفاده کنند.

ایده آل ترین اسباب بازی ها برای گروه سنی ۳ تا ۶ ساله اوتیسم را میتوان دوچرخه، غلتک، سه چرخه، حبابساز، اتومبیل های اسباب بازی، خانه های عروسکی و اسباب بازی هایی که از آب استفاده می کنند را می توان اشاره کرد. اولین و مهم ترین مشکلی که کودکان نوزاد با آن روبه رو هستند ، تمایل آن ها به قرار دادن اشیاء مختلف در دهان و بینیشان است و بنابراین اندازه و جنس مواد اولیه اسباب بازی از اهمیت بالایی برخوردار است . مشاوره با چنین درمانگرانی می تواند اطمینان خاطری باشد بنابراین نباید والدین به بهانههای واهی چنین کوتاهی برای فرزند خود رقم زنند. اگر باردار هستید قبل از استفاده از داروهای شپش با پزشک مشورت کنید. حتی برای اشتراک افکار و نیازهای خود از اشاره استفاده نمی کنند. نحوه پیگیری درخواست که در کسب منافع شخصی دارند را می بایست اشاره کرد.

اما باید خانوادهها این نوع نگرش را کنار بگذارند که تربیت نادرست منجر به درگیری اوتیسم کودکان میشود. مجموعهای از توپ ها می تواند منجر به تعادل نیمکره های مغز شود علاوه بر آنکه این ابزار رشد مهارتهای حرکتی را ممکن میکند. برای واکاوی از تعاملات رفتاری نیاز است آگاهی خویش را افزایش داد و دانست اوتیسم به عنوان یک اختلال رشد و نمو فراگیر در مغز محدودیتهایی را برای افراد درگیر به وجود می آورد که بسته به شدت اختلال، متفاوت هستند. اگرچه ضعف در برقراری ارتباط یک مشکل اساسی برای کودکان درگیر اوتیسم است اما تمایل درونی به رابطه دارند، محدودیت های ناشی از این اختلال، ضعف در توانمندی را به وجود میآورد اما بهتر است، خانوادهها اطلاعات خود را درباره این اختلال گسترش دهند تا با آگاهی مسیر مراودات اجتماعی را تسهیل کنند، مطمئناً می توانند کیفیت زندگی روزمره را نیز دوچندان کنند. در این شیوه گروهی از کارت ها وجود دارند که آموزش کارهای روزمره را به کودکان می دهند. گربهها از نظر غریزی، تمایل به شکار دارند و به هیچ وجه طعمه بودن را دوست ندارند، به همین دلیل اسباب بازی گربه را که انتخاب مینمایید، سعی کنید وسیلهای کوچک باشد که حس شکار را به گربهی شما القا کند مثلا خرید اسباب بازی موش، برای تمامی گربهها جذاب است.

کاربرد این استراتژیهای ساده کمک میکند انجام امور روزمره مطابق با یک نظم منطقی و برنامهریزی پیش رود. محدودیتهای ناشی از اوتیسم به شدت پر رنگ هستند، داشتن برنامه منظم برای بازی روزمره کمک میکند تا روند رشد به درستی پیش رود. بهترین هدایا برای کودکان ۱تا۳ ساله که درگیر اوتیسم هستند، وسایلی بوده که دارای نور و موسیقی هستند. تفاوت های ارتباطی در کودکان اوتیسم چگونه است؟ برش نمادین غذا می تواند تحریک هماهنگی و تخیل را ممکن می کند علاوه بر آنکه مهارتهای ارتباطی و زبانی را گسترش دهد. این شیوه دارای قطعات بسیاری است که از طریق پیوند مغناطیسی متصل می شوند، جذابیت این شیوه به حدی است که اغلب علاقه بسیاری به این نوع سرگرمی دارند که کمک می کند توسعه مهارتهای حرکتی و هماهنگی ممکن شود. توپ های شفاف نه تنها برای تمامی کودکان بلکه افراد درگیر اوتیسم نیز جذابیت بالایی دارند، شفافیت بالا میتواند، کمک کند به راحتی توپ های کوچک درونی را ببینند و اوقات خوشی را سپری کنند.

بنابراین، میتوان گفت ماشین اسباب بازی ساده یا عروسک های پاچهای برای سنین بالاتر جذابیت خود را از دست میدهند. در این سن کودکان علاقه دارند با چند اسباب بازی ، بازی کنند و به کاربرد اشیاء پی می برند ؛ به همین دلیل آن ها اسباب بازی های هل دادنی ، توپ ، پازل و جورچین های ساده و آسان ، تخته برای نقاشی کردن و وسایلی که بتوانند سوار آن ها شوند مانند ماشین یا موتور شارجی را انتخاب می کنند . باید توجه داشته باشید که بازی با وسایل سخت موجب خستگی بیشتر کودک می شود این فعالیت ها موجب کاهش اعتماد به نفس او می شود بنابراین باید به بازی های ساده روی آورید که زمینه رشد فکری و تخیل را برای کودک فراهم کنند و از همه مهم تر متناسب با سن او باشند. این وسایل باعث می شوند کودکان در داخل خانه سرگرم شوند و کمبود بازی های خارج از منزل را جبران کنند. علت بروز اوتیسم سوال بسیاری از خانوادهها است که همواره با این جمله خود را آزار میدهند که چرا فرزند من میبایست درگیر چنین مشکلی پیچیدهای شود. معمولاً در این بازی، ۳۰ کارت وجود دارد که ۶ موقعیت اضطراری را به نمایش میگذارند از جمله میتوان به آتشسوزی، حوادث ناگهانی در استخر، تصادف با دوچرخه، برخورد با غریبهها، خرابی آسانسور و مشکل در مراکز خرید را اشاره کرد.