جفت ارزCurrency Pairچیست؟ انواع مختلف این جفت ارزها کدامند؟ توکن باز | حسینی فایننس

تحلیل و آنالیز زیاد شما را گیج می کند و ذهنتان خسته می شود و در نتیجه اشتباه بیشتری می کنید. همچنین می‌توان حرکات این جفت ارز را با استفاده از ابزار تکنیکال تجزیه تحلیل کرد. دلار نیوزیلند در بازار فارکس با نماد اختصاری NZD شناخته می‌شود. به جهت وجود تصویر پرنده بومی بر روی اسکناس‌های آن با نام Kiwi نیز شناخته می‌شود.

  • یعنی آنکه زمانی هست که سرمایه گذار یک پوزیشن معاملاتی باز می کند.
  • بازار فارکس 24 ساعت شبانه روز و پنج روز و نیم هفته (از جمله بیشتر تعطیلات) باز است و حجم معاملات زیادی را شاهد است.
  • بنابراین، برای شروع، بهتر است از چنین جفت هایی استفاده کنید.
جفت ارزCurrency Pairچیست؟ انواع مختلف این جفت ارزها کدامند؟ توکن باز | حسینی فایننس

حتی افرادی در بازار فارکس سهام شرکت‌های معروف دنیا مثل اپل و آمازون و گوگل را خرید و فروش می‌کنند. همچنین معامله شاخص‌های معروف مثل داو جونز و نزدک و دکس آلمان بسیار شایع است. تقاضا برای معاملات جفت ارز بیت کوین، اتریوم و لایت کوین در سراسر جهان رو به افزایش است و معامله گران در هر لحظه می‌توانند خریدار برای آن‌ها پیدا کنند. در این صورت شما در ابتدا باید ریپل‌های خود را با بیت کوین معاوضه کنید و سپس از آن بیت کوین برای دریافت اتر استفاده hoseinifinance.com/blog کنید.

بازار فارکس چیست؟

فارکس به عنوان یکی از نقدشونده ترین بازارهای جهان، جفت ارزهای مختلفی را در بر می گیرد. با این حال، تنها تعداد انگشت شماری تقاضای بالایی دارند و بیشتر مورد معامله قرار می گیرند. به همین دلیل معامله یک رمز ارز در جفت ارز بیت کوینی آن در آلت‌سیزن و زمانی که شاهد رشد آلتکوین‌ها در بازار هستیم، استراتژی سودآورتری خواهد بود. برعکس زمانی که در روندهای ریزشی بازار هستیم، معامله در جفت ارز دلاری هر کوین و توکن، ریسک کمتری دارد. برای رسم نمودار بالا، قیمت کوین SOL به قیمت کوین BTC تقسیم شده و نسب این دو ارز به صورت جفت ارز SOL/BTC نشان داده شده است.

به شرط داشتن دانش کافی و تجربه باز بودن موقعیت لانگ و شورت به طور همزمان، می توانید به راحتی از استراتژی معامله جفت ارز استفاده کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک حساب کاربری در یک صرافی ارز رمزنگاری است که موقعیت های لانگ و شورت را برای طیف گسترده ای از دارایی های رمزنگاری ارائه می کند. علاوه بر این، معامله جفت ارز این امکان را برای معامله گران فراهم می کند تا در هر شرایطی سود کسب کنند.

مثلا با معامله دوج/تتر مقداری تتر خریداری کرده سپس آن را به شیبا تبدیل می‌کند. کارمزد این خرید و فروش‌ها به مراتب کمتر از تبدیل مستقیم دوج به ارز فیات و خریداری شیبا از طریق ارز فیات است. اگر کمی در بازار کریپتو فعالیت کرده باشید، احتمالاً عبارت جفت ارز دیجیتال به گوشتان خورده است و احتمالاً بدانید که جفت ارز چیست. جفت رمز ارزها در‌واقع دارایی‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را در صرافی‌های مختلف با یکدیگر معامله کرد. به بیان ساده‌تر،‌ به ترکیب دو دارایی که قابلیت تبدیل شدن به هم را دارند، جفت ارز می‌گویند. Pair‌ها در همه بازارهای مالی از جمله بازار ارز دیجیتال، با هدف تسهیل و تسریع روند معاملات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فارکس (Forex) چیست و چگونه کار می‌کند؟