راهنمای کامل خرید اسباب بازی

بچهها با اسباب بازی کمتر قدرت تمرکز بالاتری دارند و میتوانند مدت بیشتری بر یک مسئله تمرکز کنند. درنتیجه، جرات حل مسئله و غلبه بر ترس در آنها تقویت میشود. اسباب بازی های نوزادی بر اساس کیفیت، جنس، برند تولیدی و قابلیت هایی که دارند، دارای محدوده قیمتی بسیار متفاوتی هستند. اسباب بازیها تاثیرات روانی متفاوتی در ابعاد مختلف زندگی، رشد و توسعه شخصیتی دارند. چرا که کاربردهای بسیاری دارند. چرا اسباب بازیها برای رشد کودکان مهم است؟ چرا که تقریبا زیر بنای راه رفتن کودک شما است و او از این طریق، قابلیت راه رفتن را کسب میکند. چلپ چلوپ در گودالها بپرید و زیر باران برقصید. امروز در « فروشگاه آرام دل » کاملترین راهنمای خرید اسباب بازی دخترانه و پسرانه مناسب را در اختیار شما ، قرار می دهیم . بیشتر اسباب بازی های دخترانه به صورت عروسکی است و این موضوع باعث توجه و علاقه دختران به اسباب بازی ها می شود.

گرچه خوشحال بودن کودک، خود دلیلی کافی برای فوق العاده بودن و خریدنی بودن این وسیله است؛ اما جالب است از فواید و مزایای یک جامپر برای کودک خود، آگاه شوید. کودک میتواند، به کمک این وسایل و تکیه بر خلاقیت و تخیلات قدرتمند خود، زندگی کردن سالم و طبیعی را بیاموزد و از آن لذت ببرد؛ بی آنکه هزینههای گزافی برای خرید اسباب بازی به خانواده تحمیل شود. علاوه بر آن، شمارش اعداد، تطابق دادن، مهارت حافظه، شنیدن، مهارتهای زبانی، ارتباط با سایر افراد و خودداری کردن را در کودک پرورش میدهند. پسرها بیشتر به بازی های فیزیکی، پرجنبوجوش و هیجانانگیز علاقه نشان میدهند.

از آنجایی که بچهها تا شش سالگی به احتمال زیاد زمان خود را در مهدکودک میگذرانند، به همین خاطر فرصت بازی با انواع اسباب بازی و لذت بردن از اوقات کودکی خود را دارند. کودکان با اسباب بازی های خود وقت میگذرانند، با آنها صحبت میکنند و به کمک آنها رشد میکنند. قوه تخیل کودک از ۳ سالگی به بعد به سرعت رشد میکند. این نوع از اسباب بازی دارای مدلها و طرحهای بسیار متعدد و متنوعی هستند. شاید تصور کنید که تنها فایده اسباب بازیها این است که کودک شما را در خانه و کالسکه، سرگرم نگه میدارند؛ اما اسباب بازیها از جهت فراهم ساختن زمینه رشد نیز بسیار مهم و نقش آفرین هستند. در این مقاله روش های انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودکان را بررسی میکنیم و میپرسیم یک اسباب بازی سرگرم کننده و در عین حال آموزنده چه ویژگیهایی دارد؟ در ادامه مهمترین ویژگیهای یک اسباب بازی مناسب را بررسی میکنیم. بازی کردن یکی از مهمترین عوامل در پرورش مهارت های ذهنی، جسمی و اجتماعی کودک است و در نتیجه انتخاب صحیح اسباب بازی میتواند آنها را برای چالشهای آینده آماده کند.

خردسالان آنقدر هوشیارند که بهخوبی میتوانند با ابزار مختلف مانند، تلفنهای هوشمند یا کنترل تلویزیون سایت candytoys کار کند. چرا که، کودکان نوپا میتوانند با آنها بازی کنند. چرا که این وسیله میتواند با تکان دادن منظم کودک و حتی پخش آهنگ برای او، فرآیند خواباندن را انجام دهد. غذا دادن به کودکان یکی از سختترین بخشهای فرآیند بچهداری است. باتریدریل باتری خور است. یکی از مهمترین سنین رشد که تاثیر آن تا آخرین مرحلهی زندگی با ماهمراه است، دوران کودکی است. اسباب بازی فکری آموزشی، نقش بسزایی در رشد کودکان پیش دبستانی ایفا می نمایند. پیش از به راه افتادن و حتی تاتی کردن، کودکان از ایستادن و استفاده از پاهای خود لذت میبرد. ۱۲ تا ۱۷ ماهگی مدت زمان راه افتادن یک کودک هستند که در آن، کودکان بسیار ذوق و شوق راه رفتن را دارند. با خلاقیت خود، هر آنچه آرزو دارند را بازی می کنند.

ممکن است گاهی شپش روی مژه ها دیده شود و باعث قرمزی و تحریک چشم شود. اما، گاهی علاوه بر بازی با رنگها، مداد رنگی و وسایل هنری کودک به اسباببازی نیاز دارد. از اسباببازیهایی استفاده کنید که رنگها، اشکال واعداد را بشناسند. بنابراین، بهدنبال اسباببازیهایی باشید که فرزندتان بتواند هنگام داستانپردازی و تخیل کردن از آنها استفاده کند. بنابراین، بهتر است اسباببازیهایی را انتخاب کنید که کودک بتواند با آن بازیهای مختلفی را انجام دهد. همانطور که میدانید نیاز کودکان به شیر مادر، زمان نمیشناسد و ممکن است که در هر ساعت از شبانه روز کودکان به آن نیاز پیدا کنند. با اجرای طرح هوشمند مبتنی بر واکسیناسیون مدارس بازگشایی شد و کودکان بعد از مدتها ماندن در خانه و دوری از دوستان، بار دیگر داشتند طعم شیرین مدرسه رفتن و بازی با همکلاسیها را میچشیدند که سروکله موج ششم با امیکرون پیدا شد و کودکان را دوباره مجبور به خانهنشینی کرد. صندلی غذا با قابلیت تنظیم پشتی و همچنین بلندی، باعث میشود که کودک همراه دیگر اعضای خانواده سر میز غذا حاضر شود و این مسئله باعث ترغیب او به غذا خوردن شود.

اما تعداد عروسکهای دختران بسیار بیشتر از پسران است. مواد غذایی اسباببازی، بشقابهای پلاستیکی، قطار، کامیون، خانه عروسکها، عروسکهای پارچهای، ابزار واقعی مانند شلنگ آتشنشانی، جعبههای بزرگ یخچال یا وسایل دیگری که از آن برای ساختن خانه، ماشین مقوایی یا کشتی دزدان دریایی میتوانید استفاده کنید، همه نمونههایی از اسباببازیهای مناسب برای پرورش خلاقیت کودک هستند. دریایی از اسباب بازی های آموزشی، هیجانی، و سرگرمکننده را میبینید که هر کدام قرار است توانایی جدیدی را به کودک شما اضافه کنند! تا تکهای از دنیای زیبای آن با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار فرزند شما قرار گیرد. اسباببازیای را برای فرزند خردسالمان میخریم که بعد از چند روز بازی کردن با آن دیگر بهسراغ آن نمیرود. گربهها موجوداتی بسیار بازیگوش و عاشق بازی کردن هستند، تهیهی اسباب بازی گربه میتواند ساعتها آنان را سرگرم کند بنابراین جزو وسایلی است که بهتر است برای گربهی خود خریداری کنید. بهتر است اسباب بازیهایی را انتخاب کنید که در مراحل مختلف رشد برای کودک سرگرم کننده باشند. عقیده پرفسور و محقق “دینلا” بر این است که با انتخاب اسباب بازی مناسب به یادگیری مهارتهای جدید و رشد ذهنی کودکان کمک میکنیم. قرار دادن روزانه کودک در جامپر برای مدتی، باعث تقویت عضلات و افزایش مهارتهای ذهنی و جسمانی او میشود.

همه لازمههای فرآیند وقتگیر خواباندن نوزادان هستند. در سنین نوزادی هر وسیلهای که رنگ داشته باشد و صدای جذابی از خود تولید کند برای نوزادان جالب است. وسیلههایی که بیشتر برای نوزادان طراحی شدهاند. کودکان با انجام بازی بیشتر با این اسباب بازی ها میتوانند ایدههای بیشتری برای ساخت موارد جدید داشته باشند. مثلا میتوانند حیوانات را در جعبه قرار دهند و بیرون بیاورند که خود مهارت حرکتی آنها را نیز تقویت میکند. برخی اسباب بازیها، مخصوص استفاده در بیرون از منزل هستند. تاب، کالسکه عروسک، وسایل نقیله مخصوص کودکان قدرت، اعتمادبهنفس و تعادل را در کودک ایجاد میکنند. بهترین اسباب بازی برای کودک، بازی هایی هستند که ضمن ایجاد دلبستگی در کودکان، به توسعه مهارتهای آنها کمک میکنند و در رشد ذهنی و خلاقیت و ابتکار آنها نیز اثرگذار هستند.

اما اهمیت آنها از صرف یک وسیله سرگرمی بیشتر است، پس به عنوان والدین کودک، در خرید اسباب بازی برای کودک خود باید کمی هوشمندانه عمل کنید و بهترین بازی فکری را برای او انتخاب کنید! احساس کنجکاوی و علاقه به اسباب بازیهایی که به طور معمول به جنس مخالف تعلق دارد، از رخدادهای شایع و رایج در بین کودکان است و به هیچ عنوان جای نگرانی و وسواس ندارد. شما میتوانید با خرید لباس قهرمانان، احساس همذاتپنداری کودک خود را تقویت کنید. میتوانید از انواع بلوکهای بههم پیوسته، تودرتو یا اسباببازی برای بازی با شن و آب استفاده کنید. کودک دائما خودش را در نقشهای متعدد تجسم میکند، میتواند یک بلوک اسباببازی را در نقش یک کیک تخیل کند و خودش را در نقش یک پادشاه، خلبان یا پلیس تجسم کند. این انتخاب باید آنقدر هیجانانگیز باشد تا بتواند کودکان را برای ساعاتی از تکنولوژی جدا کند و به سمت انجام فعالیتهای جسمانی سوق دهد. پازل : قطعات بریده یا جدا از هم یک تصویر است که ، با قراردادن آن ها در محل خود ، تصویر اصلی به دست می آید. هماهنگی بین چشم و دست و مهارتهای حرکتی کودک با استفاده از ماهیچه کوچک دست و انگشتان تقویت میشود.

منو را به او بدهید تا محتوای آن را بخواند و گزینه مورد علاقهاش را انتخاب کند. برای یک کودک 2 ساله، مهارت های حرکتی بسیار مهم است؛ زیرا ساختار آن قبلا شکل گرفته است و بسیاری از ویژگی های شخصیت در حال ظاهر شدن هستند. این شخصیت بخاطر ظاهر زیبا و فضایی بسیار مورد توجه قرار دارد. هنگامی که شما بدون تحت فشار قرار دادن کودک خود به او فرصت بازی با دیگران را میدهید کمک بسیار زیادی به شکل گیری مهارتهای اجتماعی او خواهید کرد. کودک میتواند با تکیه دادن به واکر و وارد آوردن فشار بر روی این وسیله، فشار را از خود برداشته و راه رفتن بهتری را تجربه کند.

همچنین کودک در ضمن بازی کردن، مسائل و مشکلات خود را درباره آدمها، خانواده و دنیای اطراف بهصورت ناخودآگاه مطرح میکند. بازی های فکری مهارتهای شناختی کودک، تمرکز و حافظه کودک را توسعه میدهد و ذهن او را برای حل مسائل حتی قبل از رفتن به مدرسه و برای یادگیری دروس مدرسه مانند ریاضیات و زبان آماده میکند. این نوع بازیها به کودکان کمک میکنند بهطور مداوم در معرض حل مسائل قرار بگیرند. اسباب بازی کودک به رشد فکری، هوشی و جسمانی آنها کمک میکنند و همچنین، باعث شادی و خوشحالی آنها میشوند. اسباب بازی ها نه تنها جنبه سرگرمی برای کودکان دارند بلکه می توانند به رشد فکری و اجتماعی آنها هم کمک کنند.

اگر قصد رفتن به مکانی تقرییا شلوغ را دارید که کالسکه ممکن است در آن از نظر فضای کافی برای جابهجایی، دردسر آفرین باشد؛ کریر میتواند انتخاب بهتری محسوب شود. همچنین با استفاده از چندین وسیله جانبی ساده، یک کریر میتواند به صندلی کودک ماشین تبدیل شود. اما نقش یک بازی فکری مناسب کودک بسیار بیشتر از صرف یک بازی ساده است؛ بازیها با ایجاد چالشها و بازی ذهنی به تقویت مغز آنها کمک میکند و با آموزش برخی از مهارتهای اساسی، آنها را برای مواجهه با چالشهای جدیتر آماده میکند و در بزرگسالی آنها بسیار موثر خواهد بود. از این میان بازیهایی چون، بازی تخته یا برد گیمزهای ساده که نیازی به خواندن عدد یا حروف ندارد برای همه سنین جذاب است. اسباببازیهایی چون، شخصیتهای اکشن، کارتونی، خانه عروسکی، قطار، کامیون، کمپرسی و وسایل نقلیه دیگر. اما، تنها نکته ضعف آنها این است که گاهی آنقدر از این وسایل جانبی در آن اسباببازی زیاد بهکار میرود که دیگر لازم نیست کودک با آن کاری انجام بدهد. بنابراین وجود یک تخت کنار مادر برای کودکان لازم است؛ تختی که از یک طول دارای نرده نیست و مستقیماً به تخت مادر متصل میشود.

وودی در جمع اسباب بازیها محبوبیت خود را از دست دادهاست و این امر باعث درگرفتن رقابتی شدید بین باز و وودی شده است. اسباببازیهایی از این قبیل باعث میشوند تخیل کودک پرورش یابد و مهارت حل مسئله و تفکر منطقی در او رشد کند. این بازی مهارتهای زبانی و سواد، مهارت حل مسئله و توالیسازی (قرار دادن اتفاقهای منطقی کنار هم) را در کودکان پرورش میدهد. بازی، باعث تقویت مهارت های زبانی و ارتباطی و همین طور استفاده از نیروی تخیل و خلاقیت آنان می شود. یکی از مهمترین لوازمی که باعث آسانتر شدن این فرآیند میشود؛ صندلی غذا است. وسیلهای که به تسهیل فرآیند خواباندن کودکان کمک میکند.