ستون گذاری پلان معماری – راهنمای کامل اصول ستون گذاری پلان

به گزارش تجارتنیوز،مسکن ملی از طرحهای دولت برای خانهدار شدن بخشی از مردم به حساب میآید و قرار است بر اساس این طرح سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود، تا شاید آمار متقاضیان مصرفی تا حدودی کاهش یابد.بنا به آمار رسمی منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی عملیات ساخت تعداد یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۵۱۳ واحد آغاز شده و در این میان ۴۲۹ هزار و۲۷۵ واحد در مرحله کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی است.حال با توجه به شرایط موجود و همچنین رها کردن ساخت مسکن ملی توسط انبوه سازان این سوال مطرح میشود که آیا این تعداد مسکن در طول ۴ سال ساخته خواهد شد؟ این کارشناس مسکن در رابطه با واگذاری مسکن ملی تا ماه آینده گفت: صد هزار واحد مسکن ملی تا شهریور ماه واگذار میشود، اما ساخت سالیانه یک میلیون مسکن ملی با توجه به شرایط موجود بعید به نظر میرسد.

اما گروه دیگر که شامل سازندگان حرفهای بازار مسکن هستند، فارغ از حواشی ساخت و ساز دولتی بر اساس برنامه خود به فعالیتشان ادامه میدهند. چراکه ساخت مسکن با این روش میتواند تبعات منفی اجتماعی بسیاری را به دنبال داشته باشد. در این مطلب از وبسایت مدرن سازان، درباره انواع قالببندی فلزی صحبت کردیم و نکات مهم و ویژگیهای این روش را بررسی کردیم. در جواب باید دو حالت را بررسی کرد. در اینجا به تفصیل به بررسی مزیت های قالب های جایگزین یونولیت نسبت به قالب های قدیمی و سنتی می پردازیم. همین مسئله سبب می گردد تا قالب های پلیمری بدون نیاز به نظافت، سریعا مورد استفاده قرار گیرند. قالب پلیمری گزینه بسیار مناسبی جهت بتن اکسپوز محسوب میشود.

او نیز در زمینی که تحت اختیارش قرار میگیرد سه تیپ مسکن میسازد. در این مدل بخش عمده هزینهها را یارانه دولت پوشش میدهد. همچنین نهادی را که به ساخت قالب دست می زند، قالب ساز می نامند که در کشور ایران این محصول با کیفیت فوق العاده در زمینه های مختلف و شکل های متنوع تولید شده است. تجربه نشان داده ساخت مسکن مختلط به مراتب بهتر و کاربردیتر از ساخت مسکن ملی تنها برای یک قشر خاص از جامعه است. افراد زیادی در جامعه برای ثبت نام نهضت ملی مسکن اقدام کرده اند. مبلغ اقساط نهضت ملی مسکن برای گروههای متوسط را بین دو میلیون و ۳۰۰ هزار تا چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برآورد کرده است. به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تا پایان سال تحویل داده خواهد شد با تحویل این واحدها شوک بزرگی به بازار مسکن برای رونق این بازار وارد خواهد شد.

بعد از اینکه بتن ریزی انجام شد تقریباً حدود ۷ روز باید صبر کرد تا بتن شکل قالب جایگزین یونولیت را به خود بگیرد و خشک شود و بعد از آن قالب ها را به راحتی و بدون نیاز به مواد جدا کننده (قبل یا بعد از مراحل بتن ریزی) بتن را از قالب خارج کنید. شرط استفاده از سطح صاف و نمایان بتن و به کار نبردن نازک کاری در مکانهایی مانند پارکینگها و مشاعات این است که از بتن با روانی مناسب استفاده شود پخش و ویبره مناسب نیز انجام شود. برای اجرای سقف های پلاستیکی قالب ها را با پیچ های مناسب و تا طول مورد نیاز به همدیگر وصل می کنند این کار بر اساس نقشه های محاسباتی و اندازه گیریهای صورت گرفته انجام میشود.

از این قالب نیز مانند پلای وود می توان به دفعات استفاده کرد و همچنین ضد آب و رطوبت می باشد. علاوه بر افزایش ایمنی کارگران که بسیار مهم است و در گذشته به آن توجه نمیشده، ضایعات و خسارات ناشی از افتادن و آسیب دیدن قالب ها در هنگام جابجایی توسط کارگران نیز بسیار کاهش پیدا کرده است. وی ادامه داد: اگر دولت بخواهد با همین منوال یک سال گذشته اقدام به ساخت مسکن ملی کند به یقین نمیتواند در این طرح موفق باشد. سیدمحمد مرتضوی ـ رییس کانون انبوهسازان چند روز قبل به ایسنا گفت که سازمان برنامه و بودجه در ایجاد تعدیلها تورم نیمه دوم سال گذشته را لحاظ نکرده است. از آن طرف سازندگان میگویند که تورم مصالح ساختمانی و پرداخت نکردن آورده توسط برخی متقاضیان، پروژهها را دچار مشکل کرده است. یا در برخی موارد دیگر شما به صفحه ای یکپارچه به منظور توزیع همگن فشار و نیرو نیاز خواهید داشت.

خرید قالب بتن دست دوم

آمار تا ۱۵ تیرماه نیز گویای آن است که ۴۳۰ هزار واحد به مرحله فونداسیون، ۲۰۱ هزار واحد به مرحلهی سقف، ۱۴۰ هزار واحد به مرحلهی سفتکاری و ۶۳ هزار واحد به مرحلهی نازککاری رسیده و آنطور که محمود محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی وعده داده تا پایان شهریورماه ۱۰۰ هزار واحد به متقاضیان تحویل میشود. پروژه نهضت ملی مسکن که هدفگذاری آن احداث چهار میلیون واحد طی چهار سال است با تامین زمین برای حدود ۱.۵ میلیون واحد و رسیدن ۴۳۰ هزار واحد به مرحلهی فونداسیون در کل کشور جریان دارد.

خرید قالب تونلی فرم

به یقین میتواند بستر مناسبی برای ساخت مسکن ملی متناسب با آمار اعلام شده یا حتی بیشتر از آن داشته باشد. ایلاتی در رابطه با مدل مختلط ساخت مسکن گفت: یک مدل مسکن حمایتی که با حداقل قیمت ساخته میشود. ایلاتی گفت: خودمالکی روش مناسبی برای پیشرفت هرچه بهتر مسکن ملی محسوب میشود. چرا که تجربه نشان داده است که هرگاه دولت از این روش برای ساخت مسکن ملی استفاده کرده، توانسته است گام موثری را در تحقق آمار اعلام شده ساخت مسکن دولتی بردارد. قالب بتن یکی از لوازمی است که در مراحل بتن ریزی بسیار حیاتی است.به طور خلاصه و مفید قالب بتن شامل مجموعه ابزاراتی است که برای سازه های بتنی پیش ساخته یا در حال ساخت استفاده می شود. در این سقف ها برای زیرسازی مانند مراحل زیر سازی در سقف های دیگر عمل می کنیم به این صورت که اول جکها و زیر سازی با پروفیلهای چوبی یا فلزی یا مصالح مشابه انجام می شود و اگر ارتفاع طبقات افزایش پیدا کرد از داربست یا سازه هایی که قابلیت مونتاژ دارند استفاده می شود بعد از انجام این کارها قالب سقف پلاستیکی را روی آنها می چینیم و بعد از چرب کردن قالب ها البته در صورت نیاز با و در اغلب موارد میلگردهای مورد نیاز داخل قالب ها نصب میشوند.

همچنین با توجه به اینکه عرض جان تیرچه افزایش پیدا کرده است نیاز به تیرچه دوبل منتفی گردید و موجب سبک شدن و کم شدن هزینه ها شده است. استفاده از این نوع جک برای نگهداری تیرچه یا پل نیز توصیه می شود. اولین مرحله برای قالببندی فنداسیون اطمینان از تراز بودن و مناسب بودن سطح زیر پی است. معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور گفت: در گام نخست اجرای نهضت ملی جهش تولید مسکن، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید فعال است که بخشی از واحدهای یک طبقه هفته دولت امسال به بهرهبرداری میرسد. ایلاتی در پاسخ به این پرسش که حمایت از سازندگان میتواند در پیشبرد اهداف مسکن ملی موثر باشد یا خیر، گفت: بخش مسکن حتی در دوران رکود به عنوان یکی از بخشهای سودآور بازارهای مالی شناخته شده است.

فرشید ایلاتی در گفتگو با خبرنگار تجارتنیوز افزود: تعداد واحدهای مسکن ملی قابل واگذاری در ماه آینده و تفاوت فاحش آن با آمار یک میلیونی، ناتوانی وزارت راه و شهرسازی را در ساخت مسکن ملی نشان میدهد. قالبهای آلومینیومی، امکان ساخت سازههای یکپارچه بدون ترک را فراهم میکنند. قالب ها پس از هر بار بتن ریزی به راحتی از هم جدا شده و به صورت مجزا و یا یکپارچه به طبقات بالاتر توسط جرثقیل منتقل می گردد . هر بار کسی سعی داشته که درمورد آن صحبت کند، با چالشی رو به رو شده که چگونه آن را توضیح بدهد که مخاطبش گیج نشود! در مورد اقتصادی بودن بلوک های پلاستیکی غیر ماندگار جای هیچ شکی نیست، چون نسبت به بلوک های پلی استایرن یا همان یونولیت از قابلیت چند بار مصرف بودن (تا ۵۰ بار) برخوردار است و کافیست ۵۰۰ متر سقف با قالب سقفی چند بار مصرف اجرا کنید تا هزینه پلی استارین پوشش داده شود!

تولید قالب فلزی بتن

بعد از اینکه میلگردهای حرارتی نصب شدند و برای پوشش مناسب بتن و میلگردهای حرارتی، اسپیسر روی قالب ها قرار داده داده شد سقف برای بتن ریزی آماده می شود. نکات بسیار مهمی برای قالب بندی بتن وجود دارد که به برخی از آن ها اشاره می کنیم :- باید نسبت به قالب های در تماس با بتن نما، توجه کافی را داشته باشید.- درز بین تخته ها و درز بازشوهایی كه در قالب ایجاد شده اند، باید کاملاً آب بندی شوند تا شیره بتن از درزها به بیرون راه پیدا نکند و نریزد.- باید از حركت قالب از جای خود و نیز حركت اجزای قالب نسبت به یک دیگر جلوگیری به عمل آید.- تراز و شاقول بودن قالب ها نباید در حین بتن ریزی بر هم بخورد. سیستم قالب بندی یکطرفه یا حائل ، در مواردی که قالب بندی پشت دیوار ممکن نیست( مثل سمت کوه در جاده ها )و یا اساساً نیاز به قالب بندی پشت دیوار نمی باشد، اجرا میگردد.

قالب مدولار به جهت تنوع استفاده در کلیه المان های بتنی اعم از دیوار ستون تیر دال فوندانسیون وغیره از لحاظ اقتصادی کاملاً مقرون به صرفه بوده و به دلیل امکان استفاده متعدد و اتصال قطعات به یکدیگر در مصارف گوناگون و همچنین سهولت در باز و بسته نمودن آنها مورد توجه بسیاری از کارشناسان فن در سراسر دنیا و همچنین انبوهسازان مسکن قرار گرفته است. باتوجه به آخرین قیمت هر متر مربع از واحدهای نهضت ملی مسکن که چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام شده، اگر بعضی واحدها با همین نرخ به دست متقاضیان برسد قیمت یک واحد ۶۰ متری این پروژه ۲۸۲ میلیون تومان خواهد بود؛ البته برخی سازندگان مدعی هستند که به دلیل رشد قیمت نهادههای ساختمانی قیمت هر متر به حدود ۸ میلیون تومان رسیده که در آن صورت نیز یک آپارتمان ۶۰ متری نهضت مسکن ۴۸۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت که بخش قابل توجهی از آن وام بانکی است.

بهترین شرکت قالب بتن

متوسط قیمت یک آپارتمان ۵۰ متری در بازار مسکن شهر تهران بر اساس اعلام مرکز آمار در تیرماه امسال به ۲ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان رسیده و این در حالی است که قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن با نرخ اعلامی دولت یعنی متری ۴.۷ میلیون تومان ۲۸۲ میلیون و با قیمت متری ۸ میلیون تومان مدنظر سازندگان ۴۸۰ میلیون تومان قیمت دارد که حدود یک پنجم نرخهای بازار مسکن پایتخت است. 2. در طراحی برای برش در هر جهت دال، مقاومت برشی نهایی بتن باید حداکثر ۵۰ درصد مقدار محاسبه طبق رابطه ۹-۱۲-۴ مبحث نهم مقررات ملی ساختمان و با فرض مقطع تمام پر بتنی محاسبه شود. بتن از سه جزء اساسی آب ، سنگدانه (سنگ ، شن یا ماسه سنگ) و سیمان پرتلند ساخته شده است که با کم و زیاد شدن هر کدام از این اجزا خاصیت بتن به طور کامل دستخوش تغییر خواهد شد. مبلغ اقساط ماهیانه طرح نهضت ملی مسکن برای اقشار کمدرآمد در مناطق مختلف کشور را بین یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا سه میلیون و۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته است.

اقبال شاکری گفت: ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی یکی از وظایف اتاق تعاون است که تحویل کلید این واحدها باید در آینده نزدیک به مرحله عملیاتی برسد. باتوجه به آخرین قیمت هر متر مربع از واحدهای نهضت ملی مسکن که چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام شده، اگر بعضی واحدها با همین نرخ به دست متقاضیان برسد قیمت یک واحد ۶۰ متری این پروژه ۲۸۲ میلیون تومان خواهد بود. ما در هر شهر و در هر استانی باید بتوانیم مبتنی بر معماری بومی آن منطقه عمل کنیم نه اینکه از تهران الگوهای از پیش طراحی شده را ابلاغ کنیم. معایب ویلا پیش ساخته بتنی چیست ؟ از آنجایی که تهیه قالب های بتنی هزینه بسیار زیادی دارد، توجه به نوع و کیفیت آن بسیار حائز اهمیت می باشد. قالب بتن خاص با توجه به استفاده های خاصی که برای سازه های متفاوت صورت می گیرد قیمت های متفاوتی می تواند داشته باشد برای مثال قالب بتن خاص بسیار قیمت متفاوت تری نسبت به قالب بتن مدولار دارد چراکه برای ساخت چنین قالب هایی مراحلی از جمله طراحی قالب صرت می گیرد و بعد از طراحی کار تهیه قالب آن صورت می گیرد.

قالب بتن فلزی استاندارد , قالب بتن دست دوم طوری طراحی و محاسبه شده که به راحتی قابل حمل است. استفاده از قالب های چوبی در مواقعی که هزینه کار کم است و یا در مواردی که مقاطع پیچیده بتنی به قالب انعطاف پذیر نیاز دارد، توصیه میشود. همراه ما باشید تا اطلاعات مناسبی از محصولات باکیفیت این شرکت به دست آورید. وزیر راه و شهرسازی گفت: مسکن مهر کل زمینهای که دولت داد یک میلیون ۶۰۰ هزار واحد بود بقیه زمین هایی بود که متعلق به مردم بود اما در نهضت ملی مسکن ما همه زمین ها در واقع متعلق به دولت است و مجانی در اختیار مردم میگیرد. در بخش سازندگان نیز ما با دو دسته سازنده مواجه هستیم. ایلاتی با اشاره به افزایش آسانسوری قیمت مسکن ملی و کاهش آمار متقاضیان متذکر شد: آورده ۳۰۰ الی ۲۰۰ میلیونی متقاضیان در ابتدای ثبتنام، با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور میتواند عاملی برای کاهش آمار متقاضیان مسکن ملی باشد.

استفاده از این روش نیاز به جوشکاری ساخت خرپا و میلگرد مونتاژ را از بین میبرد و فقط آرماتورهای اصلی برای اجرای درجای تیرچه ها نیاز داریم. بعد از قرار گیری قالب جایگزین یونولیت و اتصال به یکدیگر به تیرهای اصلی نیز متصل می گردند و در پوششی مناسب با اندازه قالب در انتهای آن بسته میشود. از آن جایی که بتن قبل از سفت شدن به شکل روان می باشند، در جهت شکل گیری نیاز به قالب دارند. قالب بتن باید تمیز و عاری از بتن های خشک شده، گریس و آلاینده های دیگر باشد. از دیگر مزایای استفاده از قالب پلاستیکی می توان به قابلیت استفاده از ان در مناطق سردسیر و با شرایط جوی و اب و هوایی سرد و خشک اشاره کرد .